Re: Plugger på trimma 1700???
Posted: 15 Nov 2014, 13:27
Tenkte jeg kunne fylle på litt!
annbefalte plugger av dyktig svensk motorbygger:
gate-trim: Bosch platina W5CP alt Ngk B7 ECS
rally/race konkuranse-kjøring: Bosch platina W4CP alt Ngk B8ECH
når motoren begynner å bli sliten,kan anbefalt plugg være for kald(hard)
Vet ikke om disse nummerne er like i dag kan Ngk B8 ECH være samme som NGK B8EG competition?
En engelskman som har forska en del på v4en mener Ngk BP 6ES funker fint opp til ca 110 HK,deretter gå over til BP7ES.
Har testa NGK B8 EG comp i min 90 hk,Merker ikke noe særlig forskjell,kanskje litt mer tungstarta,kanskje ikke så glad i tomgangs.kjøring?
Går du for kalt på v4en ,vil ikke bilen starte,må ut å tørke plugger,evt kjøre oppvarmings-plugger.men det skal jo ikke være vits på disse motorene?
Fint om noen vil fylle på med orsak/ konsekvens
annbefalte plugger av dyktig svensk motorbygger:
gate-trim: Bosch platina W5CP alt Ngk B7 ECS
rally/race konkuranse-kjøring: Bosch platina W4CP alt Ngk B8ECH
når motoren begynner å bli sliten,kan anbefalt plugg være for kald(hard)
Vet ikke om disse nummerne er like i dag kan Ngk B8 ECH være samme som NGK B8EG competition?
En engelskman som har forska en del på v4en mener Ngk BP 6ES funker fint opp til ca 110 HK,deretter gå over til BP7ES.
Har testa NGK B8 EG comp i min 90 hk,Merker ikke noe særlig forskjell,kanskje litt mer tungstarta,kanskje ikke så glad i tomgangs.kjøring?
Går du for kalt på v4en ,vil ikke bilen starte,må ut å tørke plugger,evt kjøre oppvarmings-plugger.men det skal jo ikke være vits på disse motorene?
Fint om noen vil fylle på med orsak/ konsekvens