Plugger på trimma 1700???

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: Plugger på trimma 1700???

Postby Vidarhs » 15 Nov 2014, 13:27

Tenkte jeg kunne fylle på litt!
annbefalte plugger av dyktig svensk motorbygger:
gate-trim: Bosch platina W5CP alt Ngk B7 ECS
rally/race konkuranse-kjøring: Bosch platina W4CP alt Ngk B8ECH
når motoren begynner å bli sliten,kan anbefalt plugg være for kald(hard)
Vet ikke om disse nummerne er like i dag kan Ngk B8 ECH være samme som NGK B8EG competition?
En engelskman som har forska en del på v4en mener Ngk BP 6ES funker fint opp til ca 110 HK,deretter gå over til BP7ES.
Har testa NGK B8 EG comp i min 90 hk,Merker ikke noe særlig forskjell,kanskje litt mer tungstarta,kanskje ikke så glad i tomgangs.kjøring?
Går du for kalt på v4en ,vil ikke bilen starte,må ut å tørke plugger,evt kjøre oppvarmings-plugger.men det skal jo ikke være vits på disse motorene?
Fint om noen vil fylle på med orsak/ konsekvens

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: Plugger på trimma 1700???

Postby Vidarhs » 15 Nov 2014, 13:33

Eimund med flere har jo brukt 7er plugger med bra resultat,bla dobbelblås/ kors osv med mye aktiv kjøring!

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Plugger på trimma 1700???

Postby Yngve Knutsen » 15 Nov 2014, 14:27

Vidarhs wrote:Tenkte jeg kunne fylle på litt!
annbefalte plugger av dyktig svensk motorbygger:
gate-trim: Bosch platina W5CP alt Ngk B7 ECS
rally/race konkuranse-kjøring: Bosch platina W4CP alt Ngk B8ECH
når motoren begynner å bli sliten,kan anbefalt plugg være for kald(hard)
Vet ikke om disse nummerne er like i dag kan Ngk B8 ECH være samme som NGK B8EG competition?
En engelskman som har forska en del på v4en mener Ngk BP 6ES funker fint opp til ca 110 HK,deretter gå over til BP7ES.
Har testa NGK B8 EG comp i min 90 hk,Merker ikke noe særlig forskjell,kanskje litt mer tungstarta,kanskje ikke så glad i tomgangs.kjøring?
Går du for kalt på v4en ,vil ikke bilen starte,må ut å tørke plugger,evt kjøre oppvarmings-plugger.men det skal jo ikke være vits på disse motorene?
Fint om noen vil fylle på med orsak/ konsekvens
Du har nok helt tett Vidarhs for å kjøre med for kald motor/plugg er ikke bra og som sagt det har ned kjøre stilen/måten og gjøre.

Her hvor jeg bor trur jeg faktisk at det kan lønne seg for meg og gå ned fra BP6 til BP5 for det et bare små kjøring og diesel bilene i bygda kokser igjen i egr ventilen pga all små kjøringen og man får liksom aldri rett arbeids temp på motoren
Mobil 90191238

User avatar
1850 s
Posts: 33
Joined: 01 Nov 2012, 20:36
Contact:

Re: Plugger på trimma 1700???

Postby 1850 s » 15 Nov 2014, 20:24

Kjører sjuere i min 1850 dobbelblås/korsinnsug.Bilen er en godkjent gatebil,og blir derfor mest brukt i vanlig trafikk.NGK er jo et anbefalt merke for alle Saab firetakts motorer. Image

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: Plugger på trimma 1700???

Postby Vidarhs » 16 Nov 2014, 12:57

hei 1850 s!
Fint at du verdifiserer det vi har diskutert her.
Har sittet på med deg tidligere,veit at du peaker 7500 o/min på 1,2 og tredje gir under akselrasjon! Men du trenger en ny turteller! :)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest