Page 2 of 2

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 11 Nov 2014, 22:43
by Kjetil
Hvorfor ikke gå for 2 liter med en gang?
Image

http://www.tgmotor.se/ har, men ikke spør meg om prisen. Jeg har ikke turt å spørre, fristelsen kan bli for stor :twisted:, og måtte nok også tatt en prat med banken.... :roll:

De har også en del annet godteri
Image Image Image

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 12 Nov 2014, 06:31
by Yngve Knutsen
Kjetil wrote:Hvorfor ikke gå for 2 liter med en gang?
Image

http://www.tgmotor.se/ har, men ikke spør meg om prisen. Jeg har ikke turt å spørre, fristelsen kan bli for stor :twisted:, og måtte nok også tatt en prat med banken.... :roll:

De har også en del annet godteri
Image Image Image
Det trur ikke jeg heller hadde turt å ringt på, svaret hadde vært kjipt å høre.
Men derimot det som jeg skreiv i tråden "Latsaab ll" så matter vel dette la seg spore opp hvis man har tid og tålmodighet: "17m fikk til slutt en V4-motor på 2 liter" men om den passer eller er å finne er nok værre."

At det finnes der ute er jeg sikker på men spørsmålet blir jo også om det kan bli like dyrt å renovere en 2L v4 motor som og kjøpe de nye delene fiks ferdig :roll:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 12 Nov 2014, 07:40
by Tore T
Er på tynn is nå, men innbiller meg at 17M 2.0 hadde V6...

Essex-V4 som satt i f. ex Ford Transit fantes vel som 2.0, men den motoren er jo totalt forskjellig...


Sent from my iPhone using Tapatalk

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 12 Nov 2014, 08:41
by super'n
Tror du har rett Tore. Dette er spesialbygde greier, et stroker kit til køln. Essex er ikke kompatibelt med køln.

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 12 Nov 2014, 08:49
by Yngve Knutsen
Tore T wrote:Er på tynn is nå, men innbiller meg at 17M 2.0 hadde V6...

Essex-V4 som satt i f. ex Ford Transit fantes vel som 2.0, men den motoren er jo totalt forskjellig...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nja ække så sikker på at du er på tynn is
Kan godt hende du har rett

Re: Sv: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 12 Nov 2014, 18:58
by Kjetil
Største Kølner V4 er 1700.
2 liters V4 er den såkalte Essex motoren som blant annet var vanlig i Engelsk Transit. Den passer veldig dårlig i en SAAB:o
Image

Re: Sv: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 12 Nov 2014, 21:38
by Yngve Knutsen
Der ser du Tore T. Du var på trygg grunn mens jeg sakk som en v4 fra Essex :)

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Posted: 13 Nov 2014, 22:34
by terryandre
Du kan jo sjekk ford m klubb www.fmk.no
Mangen som har 17m med v4 der, og har handlet en del der da jeg hadde 17m