1700 veiv, råder og stempler

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Postby Kjetil » 11 Nov 2014, 22:43

Hvorfor ikke gå for 2 liter med en gang?
Image

http://www.tgmotor.se/ har, men ikke spør meg om prisen. Jeg har ikke turt å spørre, fristelsen kan bli for stor :twisted:, og måtte nok også tatt en prat med banken.... :roll:

De har også en del annet godteri
Image Image Image
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Postby Yngve Knutsen » 12 Nov 2014, 06:31

Kjetil wrote:Hvorfor ikke gå for 2 liter med en gang?
Image

http://www.tgmotor.se/ har, men ikke spør meg om prisen. Jeg har ikke turt å spørre, fristelsen kan bli for stor :twisted:, og måtte nok også tatt en prat med banken.... :roll:

De har også en del annet godteri
Image Image Image
Det trur ikke jeg heller hadde turt å ringt på, svaret hadde vært kjipt å høre.
Men derimot det som jeg skreiv i tråden "Latsaab ll" så matter vel dette la seg spore opp hvis man har tid og tålmodighet: "17m fikk til slutt en V4-motor på 2 liter" men om den passer eller er å finne er nok værre."

At det finnes der ute er jeg sikker på men spørsmålet blir jo også om det kan bli like dyrt å renovere en 2L v4 motor som og kjøpe de nye delene fiks ferdig :roll:
Mobil 90191238

User avatar
Tore T
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2013, 11:28
Location: Kristiansund
Contact:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Postby Tore T » 12 Nov 2014, 07:40

Er på tynn is nå, men innbiller meg at 17M 2.0 hadde V6...

Essex-V4 som satt i f. ex Ford Transit fantes vel som 2.0, men den motoren er jo totalt forskjellig...


Sent from my iPhone using Tapatalk
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

User avatar
super'n
Posts: 1199
Joined: 30 Oct 2012, 20:37
Location: Holter, Akershus
Contact:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Postby super'n » 12 Nov 2014, 08:41

Tror du har rett Tore. Dette er spesialbygde greier, et stroker kit til køln. Essex er ikke kompatibelt med køln.
'08 9-5 Peppergreen
'74 96 V4 Polarhvit
'73 96 V4 Veronagrønn
'68 96 V4 Toreadorrød
'68 95 V4 Toreadorrød
og masse annet som ikke er SAAB!!

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Postby Yngve Knutsen » 12 Nov 2014, 08:49

Tore T wrote:Er på tynn is nå, men innbiller meg at 17M 2.0 hadde V6...

Essex-V4 som satt i f. ex Ford Transit fantes vel som 2.0, men den motoren er jo totalt forskjellig...


Sent from my iPhone using Tapatalk
Nja ække så sikker på at du er på tynn is
Kan godt hende du har rett
Mobil 90191238

User avatar
Kjetil
Posts: 562
Joined: 29 Oct 2012, 12:20
Location: Vinterbro
Contact:

Re: Sv: 1700 veiv, råder og stempler

Postby Kjetil » 12 Nov 2014, 18:58

Største Kølner V4 er 1700.
2 liters V4 er den såkalte Essex motoren som blant annet var vanlig i Engelsk Transit. Den passer veldig dårlig i en SAAB:o
Image
Kjetil
________________________________
95 "Kamikasino", 1976
99 GL "Beiarn", 1983
9000 CSE A50, 1998

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sv: 1700 veiv, råder og stempler

Postby Yngve Knutsen » 12 Nov 2014, 21:38

Der ser du Tore T. Du var på trygg grunn mens jeg sakk som en v4 fra Essex :)
Mobil 90191238

terryandre
Posts: 72
Joined: 01 Nov 2012, 17:45
Location: Helleland, rogaland
Contact:

Re: 1700 veiv, råder og stempler

Postby terryandre » 13 Nov 2014, 22:34

Du kan jo sjekk ford m klubb www.fmk.no
Mangen som har 17m med v4 der, og har handlet en del der da jeg hadde 17m


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest