Trimming av -66 totaktsmotor

For alle diskusjoner vedrørende motortrimming, bremse-oppgradering, osv.
User avatar
Ola Bruset
Posts: 86
Joined: 11 Apr 2013, 19:32
Location: Sjetnemarka, Trondheim
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Ola Bruset » 23 May 2018, 21:36

Hei Morten,
såg at du var travelt opptatt i butikken ja, nokon må jobbe mens andre berre koser seg. Triste greier.
Håper det går på rundgang da, at det ikkje blir slik neste gong og!

Ja eg og er svært overraska over drivstofforbruket her. Eg har ein mistanke om at på "cruise" så er det meire mellomregisterdyser enn hoveddyser som bestemmer forbruket. Kanskje det er difor eg slipper billig unna her, sjølv om eg kjører drygt feit blanding på topp? Den her går jo av ein eller anna merkeleg grunn fantastisk godt med magrare mellomregisterdyser enn standard.

Har no kasta forvarmarsnabelen i bagasjerommet. Og det virker som den går ENDA bedre no. Eg har eksostemperaturmålar (kjøpt på Biltema) montert heilt i starten av eksosanlegget, rett etter flensen. Der ligg temperaturen no på drygt 530 grader på full peising. Økte 30 grader når forvarmarsnabelen vart fjerna, noko som tyder på at den får meire luft no. Men skal eg dømme etter røykutviklinga så får den framleis NOK bensin. Men i og med at den går så uforskamma bra så har eg ikkje lyst å dyse ned heller, her blir det heller å komme seg ned på 3% oljeblanding og leite etter "røyksvak" olje. :-) Biltema sin syntetolje kanskje?

Gustav
Posts: 63
Joined: 16 Nov 2012, 20:07
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Gustav » 07 Dec 2018, 17:23

Hoi.
Hvordan går det med den tettstegede? Får motoren en passende følgesvenn??
Gustav

58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab

User avatar
Ola Bruset
Posts: 86
Joined: 11 Apr 2013, 19:32
Location: Sjetnemarka, Trondheim
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Ola Bruset » 07 Feb 2019, 23:46

Hei Gustav!
Joda tettstegskassa er straks klar den. Mangler å montere clutchuset, men må skaffe simmerringer og lamellaksellager først. Girkassebygging var jo ein overkommelig operasjon det og, men mykje lesing og spekulering. Fekk lånt meg måleverktøy frå ein mann ved navn Kjell, det er HEILT nødvendig for å få det her rett. Saab si rep handbok fekk eg lasta ned frå GSV si heimeside, det held ikkje med Haynes boka til det her. Bytta alt av lager, SSK hadde det meste her. Dei to siste (fremre og bakre lager på pinjongakselen) hadde utrulig nok Abra Kulelagersenteret på Heimdal på lager! Måtte også kjøpe meg ei 10 tonns hydraulisk presse på Biltema, den har fungert veldig bra.. Så får vi sjå da når kassa er på plass i bilen kor bra det her blir, ikkje minst om det er lurt å overhale girkasse i “vedboden“, eller om det bør overlates til ekspertane. :-)

jyrgnorway
Posts: 19
Joined: 27 Apr 2016, 10:40
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby jyrgnorway » 24 Apr 2019, 08:18

Fantastisk tråd.
Jeg har en -66. Helt urørt med superkul patina. Kjente jeg fikk litt lysten på å hente frem litt mer Nm og Hk her nå.
Har endel erfaring med 2-taktere, da jeg har forsket på Kawasaki trippelmaskiner (H1 500 og H2 750).
Har portet ca 10-15 stykk for meg selv, og folk i miljøet.
Har egen dynobenk i garasjen, og profesjonellt elektrisk porteutstyr med fotpedal etc.
Drømmer om et 3:3 anlegg, men det blir en forferdelig jobb, og en vanskelig jobb med rett design osv.
Vi ser på Kawatripplene at et bra 3:3 med "moderne" design gir vannvittig mye mer effekt enn et 3:1. Faktisk er vi på ca 35% økning på det alene. Bestenoteringen er 140 hk på H2, 750cc. På forholdsvis lave 8200 O/min. Fortsatt med kjørbart lavregister. Max moment var i området 124Nm såvidt jeg husker.
(HK er lik Nm x O/min / 7121)
En slik trimningsgrad ville sikkert gitt 100 hk og vel så det, men er selvsagt totalt uaktuellt da hverken stempler, råder, veiv, ringer eller noe ville tålt en slik stempelhastighet eller omdreiningshastighet i gamle saaben.

Tenker heller på å anskaffe XP 3:1, muligens 3 separate forgassere, reedhus og gjøre en optimaliseringsjobb i blokk/topp for bedre moment på alle turtall.
Satser derved på pumpeeffekt her, og ikke gå etter mer moderne tilnærming (her snakker vi om at motoren IKKE fungerer som ei pumpe når man er i powerband, men en resonator)
Dette krever gode 3:3-potter, og jeg trur dette er uaktuellt da jeg ikke har lyst til å skjære i innerskjermer for å få plass.

Ergo går jeg for en motor som lever etter pumpeprinsippet, og ser for meg max HK i området 5500-6000 rpm.

Justerbar tenning er også en fordel, dette er en selvfølgelighet på mine kawatripler. Problemet her er.........finnes ikke noe bolt-on såvidt jeg vet.
Designet på toppene er ikke så galt, hvis squish reduseres. Faktisk er toppen her MYE bedre enn de originale på kawatriplene. Der kjører jeg hypermoderne topper i billett aluminium med toroidal design.

Ser også for meg å senke kjølevannstemp til 50 grader, for å bidra til en termisk sikker motor og forhøyet effekt. redusert varmeapparateffekt er jo noe som ikke betyr noe uansett. Vi får se.....

Men dette fører jo også til at trommelbrems og girkasse ikke er godt nok lenger kanskje, så må oppgradere til skiveskrubb og V4-kasse.
er litt i villrede, da det er synd å tukle det til på en urørt 96 synes jeg, som etter mitt hode har en fantastisk patina. (gikk i Ørsta fra ny, frem til 1987. Deretter lagret på tørr låve frem til 2014)

Uansett Bruset, dette var en superduper tråd, der du har gitt meg info om originale porttider etc. På Kawaene har jeg 7,3:1 i statisk fanget kompresjon (dynamisk er laaaaaangt høyere, da overtrykket skapt av pottene er i området 0.5 barG) Porttider er 193 eksos, 128 spyleporter og tett på¨170 innsug. Ingen reeds her heller.

Mvh.
Jørgen Lund, Gjerdrum

User avatar
Ola Bruset
Posts: 86
Joined: 11 Apr 2013, 19:32
Location: Sjetnemarka, Trondheim
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Ola Bruset » 30 May 2019, 21:30

Hei Jørgen!
artig at du liker det eg roter med her!
Og unnskyld for treig respons. Mail varsling på forumet ser ikkje ut til å funke for min del.

Veldig spennende å høyre kva erfaringar du har med totakts trimming på Kawa! Må tilstå at ein slik H2 står høgt på ønskelista her i huset. OM eg ein vakker dag anskaffer sykkel igjen. Imponerande effektuttak må eg seie, 140hk i ein slik må jo vera heilt sinnsykt! Er ikkje dei der berykta for å vera livsfarlige "bakhjulsmaskiner" allereie med standard effektuttak da?

Og så er eg nysgjerrig på korleis du får det til å funke med 7,3 i statisk fanga kompresjon. Går det bra på "handelsbensin" eller må du til med oktan-booster for å unngå tenningsbank? I min motor ligge eg no på 6,8 i fanga kompresjon. Trudde det også var i høgaste laget eg, så eg har lagt meg nokre grader ned i fortenning for sikkerhets skyld. Berre tull det da kanskje?

Om du velger å begynne å tukle med 66-en din så vil eg varmt anbefale XP-potte og 2" anlegg som første steg. Gir godt merkbar effektøkning også på standard motor, og nyyydelig lyd også. Standard eksosanlegget her er jo strupt for å gi lågt støynivå og lågt bensinforbruk. På slutten av 60-talet var jo totakt flaut Anbefaler ei mellompotte under bilen i tillegg til bakpotta elles blir den lite "nabovennlig" trur eg. XP potta er ei moderne breibanda effektpotte med tre sugekonar, spesiallaga for dei her motorane. Problemet er å få tak i den, så trur dei fleste sveiser sjøl etter mal. Neste steg er å få tak i ein reservemotor å file, så kan du sette originalmotoren på hylla som reservemotor. Men tru meg, når du har kjørt trimma motor på Saaben så er det kjeeedelig å gå tilbake til standard maskin igjen. :D

Interessant det du seier om separate forgassarar, det er også noko eg har tenkt på. Spjelda på standard forgassarane er såvidt eg hugser berre 32mm her, og med 28mm halsringar så seier det seg jo sjøl at det blir jo begrensa kor mykje luft det går å få igjennom. Det går an å ta opp spjelda til 36 mm og fjerne halsringane, det vil nok hjelpe. Men eit sett med moderne Mikuni eller noko slikt vil nok kunne gi både bedre flow og sikkert også bedre kjørbarhet på lavt turtal? Eller kanskje forgassarar frå Kawa H2 kan brukast? Berre ein ide altså.

Reeds? Ja takk! Har du gode idear her så la meg vite kva du tenker! Classicsaabracing hadde jo det her for nokre år sidan, men trur ikkje dei har på lager lenger, så kanskje det går å snekre noko sjøl?

Justerbar tenning: Ja det har eg! :-) Heimekomponert av sveisa fordeler, Ignitor stiftlaus tenning, Welleman "tenningsforsterker" og eit Arduino mirkprosessorkort. (Kan sikkert få kokt ihop ei byggebeskrivelse på det her etter kvart om fleire er interessert.) Kan legge inn kvasomhelst tenningskurve, problemet mitt så langt er at eg ikkje aner kva tenningskurve eg skal lage. ;-) Lite vettugt å finne på nettet også, så har du gode tips å komme med så ja takk!

Interesant å sammenligne med porttider frå Kawaen. Som venta er dei jo langt meir agressive på motorsykkelen, ein bil hadde ikkje blitt kjørbar med det der. Det koster dreiemoment å flytte på 900 kg med stål...

Til slutt, "skiveskrubb" anbefales varmt. På 66-kasse skal det vera rimelig enkelt å konvertere til V4 drivakslar med stålknuter, eller rett og slett sett inn V4 kasse. Gir 10% høgare utveksling som er behagelig på motorveg men blir kanskje litt lat i motbakker. Eg har køyrt V4 kasse i årevis no, men ny kasse med spesial 2 drevsats og V4 skluttveksel er på veg inn. Da blir 4de gir som på original totaktskasse men det irriterande låge 3dje giret blir flytta opp 20%, og 1ste og 2dre opp 50%. Veldig spent på korleis det blir å ta av med den her, og om den i det heile tatt blir kjørbar i bytrafikk. Men må jo berre prøvast?

Skal du på landstreff i pinsa? Om så kan det ligge an til litt totakts trimprat. :-)

Helsing Ola

User avatar
Ola Bruset
Posts: 86
Joined: 11 Apr 2013, 19:32
Location: Sjetnemarka, Trondheim
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Ola Bruset » 16 Mar 2020, 21:33

Bitteliten update herfrå (lite å finne på i desse Corona tider!). :)
I vinter har eg endeleg fått brukt litt meire tid på den Arduino baserte programmerbare tenninga mi. Det hjalp å kjøpe seg eit PC oscilloskop. Enten det eller logikkanalysator er faktisk eit must om ein skal få det her til å funke pålitelig. Så til våren blir det å eksperimentere med tenningskurver. Problemet mitt er framleis at eg har veldig lite å gå utfrå, så det blir nok mye prøve-og-feile her før det blir bra. Men blir artig det altså.

Vidare har eg ofra svært mye TV-tid til istaden å bannast attmed symaskina. Så no straks har finbilen fått "nytt" interiør. Blir ikkje perfekt sjølsagt, men myyyykje finare enn dei lervane som satt i. Nok eit bevis på at om ein prøver hardt nok går det å få til kva som helst.
Påsketuren på hytta er mest sannsynlig avlyst (Corona igjen ja) så blir nok å hente bilen rundt påsketid tenker eg. Har jo ein spec2 girkasse som eg aldri fekk somla meg til å montere i fjor. Den skal inn no ja.

Og idag fekk eg mail frå classicsaabracing: reed-kittet eg bestilte for fire (4) år sidan er endeleg klar til leveranse!! :D Rekna jo med eg hadde ramla ut av listene deira, men neida den som venter på noko fint og dyrt venter ikkje forgjeves tydelegvis! Ideelt skal innsugsporten filast ned til 102 mm med reeds, men etter råd frå Niklas blir reed-kittet montert rett på utan å røre portinga no i første omgang. Vil da miste litt toppeffekt men får MYE meire bunndrag. Så får vi sjå da om det blir å file litt på innsuget etter kvart. Blir jo heilt genialt å få inn det her saman med spec2 kassa, da blir det jo mulig å komme igang uten å kaldkvele bilen også!

User avatar
Anders_O
Posts: 76
Joined: 11 Dec 2012, 09:29
Location: Bergen
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Anders_O » 02 Apr 2020, 11:51

Kjekt å se at det fortsatt er liv her inne på forumet! Morsomt å følge tråden din, selv om nivået ligger milevis over mitt eget.

Gleder meg til fortsettelsen!

User avatar
Ola Bruset
Posts: 86
Joined: 11 Apr 2013, 19:32
Location: Sjetnemarka, Trondheim
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Ola Bruset » 13 Feb 2022, 22:52

Lenge sidan eg har skrive noko her.
Sidan sist har godbilen fått både tettstegskasse og reeds montert.

For å begynne med tettstegskassa: kan vel kalle det der ein ubetinga suksess! :D
Som nemnt ovanfor, det eg har bygd er ei Spec2 kasse med V4 sluttveksel. Ettersom Spec2 satsen flytter ned 4de giret så er no 4de giret eksakt der som det er på ei standard totakt 4-trinns kasse. 1ste giret er flytta opp NESTEN like høgt som originalt 2dre gir, 2dre giret er flytta opp NESTEN der 3dje giret var, og det nye tredje giret er midt mellom gamalt 3dje gir og 4de giret. Til forbikøyring og nødakselerasjon vart jo det her heilt fantastisk. Det er no mulig å dra til 120 i 3dje gir (6000 rpm) om det skulle bli nødvendig. Bakdelen med den her kassa er naturlig nok at den blir litt av ein gris å komme i veg med, spesielt bakkestart er "interessant". Motoren her har jo i tillegg adskillig mindre bunndrag enn ein standard motor. Men går egentlig greit på eit vis. Må også nemne at spec2 kassa har ein del meir lyd enn ei standard kasse. Det er jo racing deler det her, så neppe laga først og fremst for å gå lydløst. Men vel verdt det lell...

Så til neste trinn: reed ventiler. Monterte den her satsen rett på utan å røre innsugsportane. Teoretisk sett blir jo ikkje det heilt optimalt, mister da noko toppeffekt ettersom egentlig skal jo innsugsporten tas ned til 102 mm for å kompensere for "luftmotstanden" gjennom reed ventilane. Så utan det så taper ein jo litt toppeffekt. Derimot så er bunndraget blitt heilt fantastisk! Ulempene med Spec2 kassa som nevnt ovanfor er no eliminert. Den litt redusert toppeffekten har eg vel egentlig ikkje tenkt så mykje på, den mykje breiare effektkurva kompenserer for det.

Må nemne eit par ting ang. reed ventiler, som plundrer det litt til, det er ikkje BERRE bolt-on det her :
Forgasserrekka flytter seg sidelengs, så ein må gjera litt Redoor felgen mek. for å få kobla til gass-staget att. Neste punkt er strammestaget til dynamoen. Plundra fælt men fekk no det på plass att. Neste problem: forgasserrekka kjem også litt høgare, det er da ikkje lenger plass til standard luftfilterboks. DEN såg eg ikkje komme! Etter først å ha kjørt med ein vandalisert standardboks som NESTEN fekk plass men laga dunkelydar mot panseret har eg no konvertert til K&N filtre. Får jo den der typiske BAAAA BAAA lyden da, men det er jo til å leve med. Ein anna observasjon er at ein må opp MYKJE i dysestørrelser med reed satsen. Hoveddyser opp fra 130-145-130 til 165-180-165. Noko av det her er sikkert pga luftfiltra også, men mest pga reed satsen. Mellomregisterdyser er også justert opp, fra 50-55-50 til 55-65-60.

Og så ein ting til slutt: bytta flottørnåler i fjor. FOR ein forskjell. Uforklarlig gange og fjusking innimellom er totalt kurert. Flottørnåler er ein slitedel, så vil varmt anbefale alle å bytte det her innimellom. Sjøl om dei tilsynelatende "virker" bra når ein prøver å blåse gjennom dei så kan dei fjuske innimellom lell. Har også hørt om flottørnåler som henger seg, med resultat at motoren kan skjære seg. Da er det billig forsikring å bytte dei her innimellom, koster ikkje mange kronene. Dei her eg kjøpte: https://www.classicsaabracing.com/nalve ... -forgasare

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Morten S. » 14 Feb 2022, 07:16

Takk for oppdatering Ola
Ja det med flottørnål er det nok mange som ikke tenker på som en feilkilde
Var selv bort i det de første årene jeg hadde totakter. Stopper stadig her og der.
Fant etter hvert ut at det var flottørnålen som hang seg opp.
Testet med flere brukte med alle hadde tendens til å henge seg helt eller delvis.

Gustav
Posts: 63
Joined: 16 Nov 2012, 20:07
Contact:

Re: Trimming av -66 totaktsmotor

Postby Gustav » 04 May 2022, 14:22

Ja lille blå har virkelig fått oppgraderinger de siste åra. Nå gleder vi oss til å se den på veien igjen! :-)
Gustav

58 93
58 93 Enda en:-)
63 96
64 95
67 96 TT
68 96 Under restaurering/garasjestøvsamler
69 96 Trivelig søndagsbil
73 95 Brilliant gledesspreder
75 96 Låvestøvsamler
86 90
91 9000 CD 2.3 Turbo
04 9-3 Aero Cab


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest