Klubbavtale lakk og karosseriverksted?

Diskusjoner om forsikring, verksteder, import, dekk, felger, lakk, osv.
User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Klubbavtale lakk og karosseriverksted?

Postby Sigge » 07 Jul 2017, 08:46

Jeg er sikkert ikke den eneste i klubben som drømmer om fornyelse av lakk. Har vi i GSV noen lakkerer som tar på seg oppdrag eller noen klubbavtale med et lakk og karosseriverksted? I så fall er dette noen som hadde vært svært ønskelig, hvert fall fra mitt perspektiv ;)

Trenger for øvrig heller ikke å være en avtale med virksomhet i Norge. Har noen av søsterklubbene i Sverige eller Danmark slike avtaler?
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

Jorgen
Posts: 47
Joined: 09 Nov 2012, 02:18
Location: Drammen
Contact:

Re: Klubbavtale lakk og karosseriverksted?

Postby Jorgen » 31 Jul 2017, 19:00

Her går responsen smått, men jeg er helt enig med deg, Sigge. Dette er det nok mange av oss som er interessert i, enten som et ledd i en restaurering eller som en forbedring av en god bil. Det går jo an å ta opp dette som en mulig sak på neste årsmøte, feks. I mellomtiden kan vi jo diskutere her om det er noen som har gode erfaringer med karosseri/rust/lakkeringsverksteder.

Selv har jeg brukt en som heter Øyvind som driver firmaet Bilskadeservice i Drammen. Han er flink og hyggelig, og ikke minst er han en som tar på seg rustoppdrag. Det er det ikke så mange som gjør lenger. Firmaet hans holder forøvrig til i samme lokaler som et lakkeringsverksted.
Saab 900 Aero '88
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Klubbavtale lakk og karosseriverksted?

Postby Morten S. » 01 Aug 2017, 07:05

Kanskje lettere for lokale veteransbilklubber med avtaler enn landsomfattende klubber? Bare en tanke.
Men klubben hadde tidligere, iallfall mens jeg var formann, rabattavtaler med både Meca, Veng og Mekonomen.

Ellers så har jeg akkurat hatt min 93F til sveising hos VR Lakkering på Sem. Meget godt fornøyd.
De stod flere amerikanske biler der, og arbeidet på de så veldig bra ut.

https://www.facebook.com/VRlakkeringAS/?fref=ts

Jorgen
Posts: 47
Joined: 09 Nov 2012, 02:18
Location: Drammen
Contact:

Re: Klubbavtale lakk og karosseriverksted?

Postby Jorgen » 01 Aug 2017, 10:44

Hvor omfattende var jobben, Morten? Og er det lov å spørre hva du måtte betale? Har du noen bilder?
Saab 900 Aero '88
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Klubbavtale lakk og karosseriverksted?

Postby Morten S. » 01 Aug 2017, 16:43

En god del av hjulhusene bak ble erstattet med nytt stål, samt at det ble sveiset inn ny plate i overgangen gulv/tverrbjelke bak. Under bensintanken. Så ble de nye fjærtårnene og demperfestene satt på plass.
Tectylert og lakkert og montert på fjærer og dempere.
Fikk fastpris på 15.500,- inkl. mva. De beregnet seg to arbeidsdager på arbeidet.

Her kan du se før og etter: http://gsv.no/forum/viewtopic.php?f=21&t=3262&start=10
Jorgen wrote:Hvor omfattende var jobben, Morten? Og er det lov å spørre hva du måtte betale? Har du noen bilder?


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest