Støtfanger bak. Plastdel. Demontering

For alle diskusjoner vedrørende 9-5
obe
Posts: 1
Joined: 22 Jul 2018, 09:44
Contact:

Støtfanger bak. Plastdel. Demontering

Postby obe » 22 Jul 2018, 11:26

Hei. Jeg har en SAAB 9-5 2009-modell, stasjonsvogn. Skal ta av plastdelen av støtfangeren bak for å fjerne begynnende rust bakerst på hjulbuene. Har løsnet den fra sidene. Ifølge Haynes skal en da bare dra den bakover. Det kan ikke stemme. Den sitter bom fast. Har noen gjort dette før. Takknemlig for gode tips. Olav

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: Støtfanger bak. Plastdel. Demontering

Postby Hjelle » 20 Aug 2018, 20:25

obe wrote:Hei. Jeg har en SAAB 9-5 2009-modell, stasjonsvogn. Skal ta av plastdelen av støtfangeren bak for å fjerne begynnende rust bakerst på hjulbuene. Har løsnet den fra sidene. Ifølge Haynes skal en da bare dra den bakover. Det kan ikke stemme. Den sitter bom fast. Har noen gjort dette før. Takknemlig for gode tips. Olav
Om eg ikkje huskar feil sit den plastdelen som er ved innlastinga til bakluka skrudd på baksida av fangaren... So du må vel sleppe på boltane i reservehjulsbrönnen, to på kvar side som ligg under nokre ovale skumgummitetningar. Ellers kan det vere lurt å sjå om hengarfestet går klar om du har det. Har du lösna skruane i hjulhuset og klippsa av fangaren frå karosseriet skal det då berre vere å drage rett bak som nemnt i Haynes. Pass på ledninga for parksensor om du har det når du treg bak fangaren :)
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest