Aha (Neida, ikke den tidligere popgruppen!)
og det kommer ikke bensin ved insprøytingsventilene og da kunne det hva Eirik skriver stemme.
Det med gamle alarmsystemer og/eller startsperrer gir ofetere problemer i SAABer. Disse systemene er ofte, men ikke altid fra merket EAGLE. I en SAAB 900 NG sitter, hvis jeg har det rett, "ECUen" til startsperren/alarmen under førersetet og koblingen kjer med en gul bred elektrisk kobling, med 2 lager med elektriske tråder. Det finnes spesielle koblinger til å lage en by-pass, men det er sånt at det finnes forskjellige koblinger. Disse kblingen er montert i biler hvor det ikke er montert en startsperre og/eller alarmsystem.
En en annen årsak at du ikke får bensin fram på den rette plassen kunne også bli forårsaket på grunn av en defekt relais og/eller at ECUen til bensinsystemet er defect. Som siste kunne det også være en problem i en eleer flesre elketriske tråder, men det er noe som kunnen hende, men som ikke er det første mann måtte tenke på.
Det første va jeg nå hadde prøvd er å måle hva relaiset gjør eller å skifte den. Men pass på med relaiset, den har 5 elektriske tilkoblinger, men er desuten anderledes enn de fleste relaiser med 5 tilkoblinger og hvirker anderledes! Hvis du skifter relaiset må du sørge for å ha et relais som har de koblingen som det originale relaiset.
Ett "normalt" relais med 5 tilkoblinger har nummerene:
30
85
86
87
87a
Ett relais for bensinsytemet har numerene:
30
85
86
87
87b
Bensinpumpen har sitt relais, insprøytingsventilen har sitt egen relais og jeg tror disse relaisene sitter bak/under dashbordet på en SAAB 900 NG, men eksakt hvor vet jeg ikke.