9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

For alle diskusjoner vedrørende NG900 og OG9-3
Brukeravatar
Henning
Innlegg: 2989
Registrert: 28 okt 2012, 17:51
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

Legg innav Henning » 28 jan 2013, 00:20

Gode tips, kan ihvertfall kline til meg klubba for å sjekke om den fungerer, da vet jeg jo ihvertfall at det er pumpa.

Sjekker imorgen, takker.

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Brukeravatar
Henning
Innlegg: 2989
Registrert: 28 okt 2012, 17:51
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

Legg innav Henning » 28 jan 2013, 20:15

JAAAADAAAAAA!!!!

Det var bensinpumpa - tok sjansjen og kjøpte ny på Speedparts til meget gunstig pris - gull sjappe det der.

Men får et vås av et opplegg.......... Burde være folk med mer vett i bilindustrien enn dette. En gigantisk senkepumpe, som skal ned i et lite hull som knapt er stort nok til pumpa, med flottøren på slik at man må rotere 1/4 omdreining med klokka - takk for link til guide Eirik - meget til hjelp. Men tilbake til IDIOTISK opplegg - hadde pumpa levd en bils alder så greit nok, men disse ser ut til å gå etter en 150 - 200 tusen og det er ingen lengde. Skal man først senke en 15x25cm klump ned i en tank kunne det vært gjort på langt mere smidige måter. Hva er galt med pumper utenfor tanken??

Uansett, bilen går som en klokke nå, så får vi se hva som venter, bilen runder 200 tusen når som helst nå, og det begynner å falle litt fra hverandre :?

Da tok dette all hobbytid for ikveld, stakkars 93B.

Takk for all hjelp, skulle noen trenge spesailverktøyet til å skru ut pumpa si ifra, laget ett idag, ikke vanskelige verktøyet men dog.


H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Brukeravatar
GT750
Innlegg: 363
Registrert: 30 sep 2012, 20:02
Kontakt:

Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

Legg innav GT750 » 28 jan 2013, 21:43

Så bra :-)
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

Brukeravatar
Henning
Innlegg: 2989
Registrert: 28 okt 2012, 17:51
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

Legg innav Henning » 28 jan 2013, 22:59

GT750 skrev:Så bra :-)


Ja så sant, var bare litt frustrert isted, hadde akkurat blitt ferdig :D sparte noen tusenlapper på å ikke sette den på verkstedet.

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Brukeravatar
Hjelle
Innlegg: 321
Registrert: 02 sep 2012, 11:05
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

Legg innav Hjelle » 31 jan 2013, 18:33

Bra det ordna seg då. Men det største "våset" er jo at en må kappe i karosseriet evt ta ned tanken.
På 9-5, det en har hol i karosseriet på korrekt plass er det kjappt gjordt å bytte armaturet spør du meg. Men det kan være litt vanskelig å få armaturet opp av tanken, ihvertfall om det er fysste gongen. Ellers reknar eg med at du etter montering har streka på armatur og tank overeins? Om ikkje vil du få målefeil.
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

Brukeravatar
Henning
Innlegg: 2989
Registrert: 28 okt 2012, 17:51
Sted: Nesodden
Kontakt:

Re: 9-3 en døde på vei hjem.... Hjælp!

Legg innav Henning » 31 jan 2013, 19:15

Hjelle skrev:Bra det ordna seg då. Men det største "våset" er jo at en må kappe i karosseriet evt ta ned tanken.
På 9-5, det en har hol i karosseriet på korrekt plass er det kjappt gjordt å bytte armaturet spør du meg. Men det kan være litt vanskelig å få armaturet opp av tanken, ihvertfall om det er fysste gongen. Ellers reknar eg med at du etter montering har streka på armatur og tank overeins? Om ikkje vil du få målefeil.


Ja det høres enklere ut på 9-5 en, heldigvis reddet guiden som det ble linket til her på forumet meg både med å få opp armatur (uten å miste sinnet) og sette strek for tank måling :) men overnærvøs som jeg er kjører jeg med en 5 liters dunk bak i bilen just in case.... :D

H
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Gå tilbake til «NG900 (1994-1998) og OG9-3(1998-2002)»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest