BATTERIBYTTE FJERNKONTROLL

For alle diskusjoner vedrørende NG900 og OG9-3
HEKTAPÅSAAB
Innlegg: 2
Registrert: 06 nov 2013, 23:44
Kontakt:

BATTERIBYTTE FJERNKONTROLL

Legg innav HEKTAPÅSAAB » 07 nov 2013, 23:11

HEI
Har en dråpeformet fjernkontroll med to knapper.Originalt sitter det to CR2016 batterier i den.
Min begynte å bli svak så jeg byttet bege batteriener mot et CR2032.
Det resulterte i at jeg ikke fikk kontakt med bilen.Trykket selvsagt 5 raske trykk på åpneknappen.
Nå lurer jeg på hvordan skal egentlig de to batteriene monteres? Skal de ligge på hverandre i serie+ til- = 3volt + 3volt = 6 volt. Eller skal det ligge et batteri på hver side av + kontakten slik at begge + sidene på batteriene har kontakt med + kontakten i fjernkontrollen?
(Det ene batteriet falt ut ved lokkåpningen).
Finner ingen beskrivelse av dette noe sted.
Noen som har sikker peiling.
Hva skjer hvis en "feilkobler" ??

Hvor kan man få tak i nye gummiknapper til trykkpunktene?

Hilsen
HEKTAPÅSAAB

Brukeravatar
99turbo
Innlegg: 230
Registrert: 18 nov 2012, 18:27
Sted: Gjøvik
Kontakt:

Re: BATTERIBYTTE FJERNKONTROLL

Legg innav 99turbo » 07 nov 2013, 23:26

De skal ligge - mot + noe annet vil ikke virke uansett. Når en parallell kobler legges + mot + og til forbruker og - mot - til jord. Det får du ikke til inni en slik ;) Når gummi knappene er ferdige så er de nok ferdige, gummien er ikke reservedel. Skjønner forresten ikke hvorfor du setter inn en annen type batteri enn det som skal være der, det er mer til et batteri enn bare spenningen i batteriet, det er en grunn til at 2032 er dobbelt så tykt som 2016
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion


Gå tilbake til «NG900 (1994-1998) og OG9-3(1998-2002)»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest