Kutter ved pådrag

For alle diskusjoner vedrørende OG900.
mknestang
Innlegg: 11
Registrert: 10 jun 2013, 06:45
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav mknestang » 19 jun 2013, 20:17

Okey ;-) Hvordan sjekker jeg det? Løfte med noe rundt festet?

Brukeravatar
Hjelle
Innlegg: 321
Registrert: 02 sep 2012, 11:05
Sted: Sunnmøre
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav Hjelle » 19 jun 2013, 22:07

mknestang skrev:Okey ;-) Hvordan sjekker jeg det? Løfte med noe rundt festet?

Er det ordentlig gåent er det nok å få en medhjelpar til å trykke på gassen når du ser på motoren. Lyftar motoren set i framkant har du en jobb å gjere.
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

Brukeravatar
900C-LPG
Innlegg: 2782
Registrert: 05 nov 2012, 06:35
Sted: Nederland
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav 900C-LPG » 13 jul 2013, 11:26

Hvordan står det til mede denne SAABen? :roll:
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997

mknestang
Innlegg: 11
Registrert: 10 jun 2013, 06:45
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav mknestang » 03 sep 2013, 08:33

Det går ikke noe bedre her. Jeg har byttet forgasser for å se om det hjalp. Det gjorde det ikke. Byttet en vakumslange også da denne var råtten.

Det hele begynte etter at jeg byttet termostat, men jeg kan ikke skjønne at det skal ha noe med dette å gjøre?

Noen som har forslag til hva jeg kan prøve?

Brukeravatar
900C-LPG
Innlegg: 2782
Registrert: 05 nov 2012, 06:35
Sted: Nederland
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav 900C-LPG » 10 apr 2015, 14:36

Kjører denne SAABen som det hørte før du skiftet termostaten? Nei? Da er der mulig at du har "rotet" borti tenningskablene. Derfor spør jeg nå: Har du controlert tenningsledningene, fordelerlokket og rotoren der inne? Hva muligens også kunne forklarer hvordan motoren reagerere etter skifting av temrostaten er at du uten at du visste det, har støtet mot kondensatoren og at den gikk defekt. Tenningsdelen som fordelerlokk, rotor, stifter og kondensator er ikke dyre deler og (relativt) lett å skifte. Er din SAAB 900 av byggeår 1983, men er av årsmodel 1984, da har den en elektronisk tenning og da kunne det være at de elektriske lediningene som går in på siden av tenningshuset (± hvor en kondensator satt til og med årsmodel 1983) ikke lager god kontakt lenger og det er også noe som kunne hende ved skifting av en termosat. Å ja: Unnskyld for en så pass sen reaksjon, jeg ble plutselig minnet om ditt emne. ;)
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997

saabmannen
Innlegg: 15
Registrert: 21 mai 2013, 18:43
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav saabmannen » 15 apr 2015, 20:26

Har du sjekket stiftåpningen? Den kan være litt liten.

Taero
Innlegg: 2
Registrert: 09 jan 2015, 09:35
Kontakt:

Re: Kutter ved pådrag

Legg innav Taero » 11 mai 2017, 23:18

Beklager trådløfting av gamle tråder her, men hadde det likedan på min 900GL. Jeg byttet bensinpumpe til en fra Biltema, og den leverte ikke nok bensin til fullgass. Flottørkammeret ble tømt og bilen bråkuttet. Så at du også hadde byttet bensinpumpe, og tenkte det kunne være samme sak. Bilen er sikkert ikke i live nå, men andre kan jo komme opp i samme situasjon.
Trond
SAAB og900 Aero Cabriolet 1994
SAAB 9000 CSE 2,3t 1994
SAAB 9-5 SE 2,0t 1999
SAAB 9-5 Vector Estate 2,0t 2005


Gå tilbake til «OG900 (1979-1993)»

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 1 gjest