Saab 900 + gule koni

For alle diskusjoner vedrørende OG900.
User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Saab 900 + gule koni

Postby Sigge » 30 Jan 2015, 13:04

kanonjon wrote:Mekonomen Jessheim
Kan sende kopi til ingvar slik at kopi av papirene havner her http://forum.saabturboclub.net/viewtopi ... 57&t=29796 ?
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
900C-LPG
Posts: 3238
Joined: 05 Nov 2012, 06:35
Location: Nederland
Contact:

Re: Saab 900 + gule koni

Postby 900C-LPG » 30 Jan 2015, 17:07

Under min SAAB 900c med forgassermotor av årsmodel 1988 har jeg montert røde Koni støtdempere, har "normle" fjærer under den, men også ettermontert stabilisatorstanger fram og bak. Hjulene er letmetal, som på en turbo-utgave av årsmodel 1988 of dekkene er Michelin Energy i størelsen 185/65TR15. Det er en veldig fin kombinasjon for en SAAB 900 som har en motor som utvikler maksimal 100Hk. ;)
Og man må vite hvor mye jeg forlanger å kjøre den bilen igjen, som står lagret siden mai 2009, på grunn av den høyre skulderen som er slitt og jeg er ikke gammel nok for å få en protese. Hvis jeg er gammel nok for det, det tar minst 7 til 10 år fra nå og operasjonen er gjort, ville jeg så fort som mulig (la) bygge den SAABen om til en som er automatgiret en og det er da en girkasse som er komplett overhalt. Hvis det er gjort, da har den nesten alle mulige ting som kunne bli levert på en årsmodel 1988 av en SAAB 900, untakk et soltak og turbo-motor, airconditioning var en av de tingene som jeg hadde kjøpt og som jeg ikke rakk til å montere ferdig da det hendte med den høyre skulderen og listen med ekstrautstyr er veldig lang og jeg nevnte allerede hjulene og stabilsatostangen og nevner videre: Turteller, centrallås, 4 elektriske vinduer, farget glas, sorte vinduslister og håndtak på dørene, fram og bakspoiler, fjernlykter (under støtfangeren) 5 x bremslys (som på de amerikanske SAABene 900 Sedan og cabriolet, men 2 av dem funkionerer fremdeles som tåkelys), Pioneerradio med 6 høytalere og 2 forsterkere, Parrot handsfree, Cruise-control, skinnseter, ekstra interiørlykter bak ved C-stolpen også videre, også videre også videre. Elektrisk er den forberedt for aircondiotioning og luftresirkuleringen er montert og virker. Jeg er ikke så tålmodig for å vente i flere år, men i dette tilfellet er det: Jeg må vente, vente, vente, vente, ...., ...., ................. og vente til jeg er gammel nok for en protese! :?
For dem som vile ha støtdempere fra Koni: De kan ta lengre tid en normalt og det er fordi det har vært brann i Oud-Beijerland (det er på sydsiden av Rotterdam), hvor fabrikken står. Det er ikke fabrikken selv som har brennt, men avdelingen hvor man utvikler produktene, kantinen, kontorer og lignende. Brannen var tirsdag 16 januar 2015 og fabrikken selv funksjonerer, men det er kjent at det kunne opstå leveringsproblemer. http://www.rijnmond.nl/nieuws/06-01-201 ... beijerland . :idea:

Code: Select all

Grote = Stor
Brand = Brann
Bij = Ved
Koni = Koni
Oud-Beijerland = Oud-Beijerland (På syssiden av Rotterdam)
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest