2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

For alle diskusjoner vedrørende 99 og 90.
sigurdjulius
Posts: 38
Joined: 10 Feb 2013, 22:45
Contact:

2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby sigurdjulius » 30 Aug 2014, 00:13

sikkert ikke noe fasit på dette, men hvilke tennplugger og stifter bruker dere på 69 modellen? engelskmannmotoren

man trenger visst en spesiell kopp/nøkkel for å skru ut tappepluggene til giroljen. er det mulig å finne det noen plass?

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby Yngve Knutsen » 26 Sep 2014, 22:21

Har du ennå ikke fått noen svar på dette?
Mobil 90191238

sigurdjulius
Posts: 38
Joined: 10 Feb 2013, 22:45
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby sigurdjulius » 08 Oct 2014, 11:25

Har ikke fått svar her nei, men har alltids en gammelkall å få svar fra:) Ngk bp6es, som på det meste av saab, og stifter fant jeg på svenka saabklubben.
Tappepluggen var ikke noe å lure på, det sto at det var en spesialplugg i instruksjonsboka, men når jeg først så under var det vanlig firkantbolt. Men takk for oppfølging:)

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby Yngve Knutsen » 08 Oct 2014, 19:20

Litt dumt da at du ikke fikk noe svar her men det blir nok bedre neste gang. For gutta her er dyktig og svarer kjapt.
Har du fått bytta plugger, stift og girolje?.Greit å få bytta nå før vinteren
Mobil 90191238

sigurdjulius
Posts: 38
Joined: 10 Feb 2013, 22:45
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby sigurdjulius » 09 Oct 2014, 00:03

ja det er som regel veldig god hjelp å få her:) fått bytta alt ihop!

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby Morten S. » 09 Oct 2014, 05:50

"Problemet" her er nok at det er få i klubben som har tidlig 99 med triumphmotor.

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby Jokke900 » 09 Oct 2014, 08:16

Morten S. wrote:"Problemet" her er nok at det er få i klubben som har tidlig 99 med triumphmotor.
Det er vel ikke spesielt mange i det hele tatt som har det.. :shock:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby Henning » 09 Oct 2014, 08:20

Jeg hadde en for flere år siden - nydelig bil, mange fine turer i den men det var liksom aldri noe feil med den så jeg slapp alt av feilsøking så kan liksom ikke hjelpe til:(


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby Yngve Knutsen » 09 Oct 2014, 09:53

Morten S. wrote:"Problemet" her er nok at det er få i klubben som har tidlig 99 med triumphmotor.
Det der Morten S, 99 med triumphmotor skulle du forklart bedre. For nysgjerrig som jeg er måtte jeg jo gå hen å google det.
Det er ikke mye godt å si om engelske ting innen bil/dele produksjon bortsett fra engelsk hjulet
Mobil 90191238

sigurdjulius
Posts: 38
Joined: 10 Feb 2013, 22:45
Contact:

Re: 2 spørsmål: tennplugger og kopp til tappeplugg

Postby sigurdjulius » 10 Oct 2014, 09:29

stemmer det, motoren har et dårlig rykte, vel fortjent kanskje. men på denne motoren handler det stort sett om toppen; og er det i orden så går det gullegodt!


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest