Da har jeg skjekket litt.
I forhold til Pål sitt spørsmål, kan en 99 motor gå til en Sonett III, så er svaret et betinget ja.
Motoren er ganske lik, men spindelen er lengre, og utvekslingen litt forskjelling på de to.
Det betyr at spindel og drev må overføres fra den ene til den andre.
Uansett må alt ut for å kunne gjøre dette. Slik som jeg skrev i forrige innlegg
Operasjonesbeskrivelsen:
http://www.sonettclub.se/Club_Sonett_Sw ... ktips.html
-et lite stykke ned på siden.
Så er det slik med disse motorene at de ikke alltid er helt tette, og at en dermed kan få fukt (også kondensering) i dem.
Da det ikke er noen mulighet for dette å slippe ut igjen, så kan det danne seg rust. Men de er i utgangspunktet ganske slitesterke, så derfor anbefalt jeg i første omgang en grundig opprenskning. Dette gjelder også for ´69 mod.
Testing kan jo gjøres bare med å plugge motoren til koplingen sin, men ikke motere alt.
For de som er stødige på utenlandsk anbefaler jeg denne tråden.
Anbefaler igrunnen Saabnet.com forumet generelt, i forhold til Sonett spørsmål
http://www.saabnet.com/tsn/bb/sonett/in ... l?bID=7102 (det magler desverre bilder, da tråden er gammel)
Her står det ikke noe direkte om det er mulig å bytte viskermotoren, men tror at det er lettere i forhold til 69'eren til Atle, fordi mekanismen er mer lik.
Dog er jeg mer usikker på innfestingen. Jeg har ikke bilene på en og samme plas, så har ikke sjekket.
Men er jo kanskje mulig å skifte innmat i det tilfellet også.
Håper dette var til hjelp.
Christian