Forumdel TIPS.

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.
User avatar
900C-LPG
Posts: 3234
Joined: 05 Nov 2012, 06:35
Location: Nederland
Contact:

Forumdel TIPS.

Postby 900C-LPG » 18 Apr 2013, 07:49

Det er bare et forslag og jeg ville gjerne vite hvordan andere mennesker her tenker om følgende:

I forumdelen TIPS kan mann nå plassere tips fra hele værden og jeg tenkte på følgende forslag:
Muligens at det kunne vært lurt å lage 2 deler med tips og muligens 2 deler og da på følgende mat:
- 1 del med Tips av SAABer, deler, ekstrautstyr og lesestof (som brosjurer, instuktionsbøker og andere "ting" tilpasset til SAAB) mann fant i Norge. Denne delen kunne mann da kalle: Tips i Norge. (Det her er jo et Norsk forum).
- 1 del med Tips av SAABer, deler og lesestof (som brosjurer, instuktionsbøker og andere "ting" tilpasset til SAAB) mann fant i resten av værden. Denne delen kunne mann da kalle: Tips i resten av værden.
- (Eventuelt) 1 del med Tips av SAABer, deler og lesestof (som brosjurer, instuktionsbøker og andere "ting" tilpasset til SAAB) mann fant i resten av Skandinavia og Finland. Denne delen kunne mann da kalle: Tips i (resten av) Skandinavia + Finland eller: Tips i (resten av) Norden. Jada, untatt de tipsene mann fant i Norge, fordi de har sin egen del. 8-)

Jeg vet at jeg er en av de få menneskene her som gir tips fra utlandet, men hvis mann gjorde det på den måten som står her oppe, så skulle det bli enklerte for andere mennesker å finne det på den geografiske plassen hvor mann muligens finner det hva mann ville kjøpe seg befinner.

Tenk dere gjerne om hvordan dere står omtrent det her og jeg ser gjerne deres reaktioner, spørsmål(er) og svar.
Hvis andere har gitt sine meninger over forslaget mitt kunne menneskene bak forumet (muligens) tenke seg om forslaget og (muligens) endre delen med TIPS. ;)
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Forumdel TIPS.

Postby Henning » 18 Apr 2013, 08:19

Enig med deg at Tips delen absolutt kunne deles opp. Ihvetfall deler fra biler, og som du sier inn og utland. Alt som er innland er jo mer realistisk for oss å vurdere å handle, alle biler fra utland kommer sjeldnere til å bli vurdert tror jeg, men jeg er som mange og elsker å se biler fra alle land, så tipsene håper jeg fortsetter.... selv om det blir lite trolig at jeg kjøper en saab fra uruguay vil jeg alikevel gjerne vite at det er en bil der til salgs :)

Henning.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: Forumdel TIPS.

Postby Eirik » 18 Apr 2013, 09:49

Takk for innspillet, tanken var ikke dum :)

Jeg er i utgangspunktet litt restriktiv når det gjelder å opprette "for mange" underforum. Om en søker litt rundt temaet på nett, ser en fort at dette er et kjent tema for debatt. For få underforum gjør at det blandes hummer og kanari i de underforumene en har. For mange underforum blir også et problem, da forumet fort oppleves uoversiktlig/rotete. En kan nok konkludere med at for få underforum kan være like ille som for mange underforum. Spørsmålet blir hvor mange kategorier en synes er passelig. Det vil jo variere fra forum til forum hvor mange underforum som er nødvendig, og her har også folk nokså forskjellige oppfatninger.

Selv synes jeg snart vi nærmer oss en grense for hvor mange underforum vi kan ha, før det etter min mening blir for mange. Samtidig synes jeg forslaget er godt, og ser helt klart at det kunne vært hensiktsmessig å dele opp mer som det foreslås! :)

Jeg har to alternative forslag, på stående fot:

Alternativ 1.
- Et underforum for biler og deler i Norge og Sverige(Skulle vi sagt skandinavia?) Jeg tror biler i Sverige er langt mer aktuelle/interessante enn Sørafrikanske biler, og synes derfor vi kan tillate oss å blande disse med norske tips.

- Tilsvarende et underforum for biler og deler fra alt utenfor Skandinavia.


Alternativ 2.
Beholde Tips slik det er nå, men opprette 2 klistrede tråder (sticky) øverst, en samletråd for deler utenfor Skandinavia, og en for biler utenfor Skandinavia.



Det var bare mine umiddelbare tanker om dette. Kom gjerne med flere synspunkter, så får vi prøve å komme frem til en løsning vi kan leve med! Ved nærmere ettertanke innser jeg at jeg sjelden blar i underforumene. De mest rutinerte forumbrukerne benytter vel funksjonen "Se nye innlegg" regner jeg med ;) Så den eneste gangen en sånn sett trenger å forholde seg til kategoriene er når en skal starte en ny tråd. Så det er kanskje ikke så stort problem med litt flere underforum. Kom med innspill!
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: Forumdel TIPS.

Postby Hjelle » 19 Apr 2013, 22:43

Heilt enig med Eirik's alternativ #2.
Sidan objekt i fjerne utland er lite intressant som kjøpsobjekt for oss nordboar burde det holde med en sticky tråd, gjerne en for delar og en for bilar. Men som Henning seier, absolut interesant å sjå kva andre land har å by på...

Forumet er etter mi meining ganske oppstykka allereie, det har vel faktisk fleire kategoriar enn fks. STCN sitt forum som har monge gongar fleire brukarar og emner.
"Tips" er også en forumdel som bør rensast etter ei viss tid, annnonselinkane får jo lenkjeråte etter kort tid (spesiellt blocket.se annonsene), ergo er postingane stort sett uinteresante. Dermed skulle det egentlig ikkje være so veldig stort behov for å dele opp tips ytterligare. Prøv berre å sjå på dei eldste tipsa i forumet, kor monge av postane der er det noko som helst nytte av?
Sjølv brukar eg kun funksjonen "Vis uleste meldinger" når eg sjekkar forumet, då får en opp alle nye innlegg sidan sist en logga inn. Er det noko eg vil sjå nærmare på etter å ha lest det vert det enten å bla seg fram i rett kategori, evt bruke "vis aktive/nye emner".
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Forumdel TIPS.

Postby Morten S. » 20 Apr 2013, 04:55

Jeg synes det fungerer bra som det gjør.
Dersom alle er flinke til å skrive i emnefeltet hva det gjelder og om det er i utlandet, så har vi grunninformasjonen.

Som Hjelle skriver, mange annonsene er fort uaktuelle og blir ofte slettet.
(Derfor klistrer jeg ofte inn bilder også)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest