Logo / Navn - er vi utdatert?

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.

Er du fornøyd med GSV sin logo, font og navn?

Ja både logo, navn og font er topp.
2
7%
Nja, liker navnet men logo kunne vært bedre
2
7%
Logo er bra men navnet kunne vært forandret
5
17%
Liker ikke logo, navn eller font.
16
53%
Spiller ingen rolle hva vi heter eller hva slags logo vi har
4
13%
slutt å mas - folk bryr seg ikke om dette
1
3%
 
Total votes: 30

Lars Bergersen
Posts: 54
Joined: 30 Oct 2012, 13:12
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Lars Bergersen » 06 Nov 2015, 16:42

Det er jo fantastisk å være med I en forsamling der en feit og slapp 45-åring føler seg som en av de unge...

Fornyelse og endringer er veldig bra, og det er nok ikke særlig kontroversielt å påstå at det er en viss grad av forgubbing i GSV pr i dag. Jeg er helt sikker på at yngre krefter er svært velkommen i klubbens styre og stell - om det være seg verv i styret eller i diverse arbeidskommiteer. Gang på gang er det de "gamle sliterne" som tar ansvar og sørger for at foreningen lever videre. Så kan man si at dette ikke gir særlig fornyelse, og at det ikke frister for de yngre å være med på det de kanskje opplever som "gæmlisopplegg"...

Så hva skal kommer først - fornyelse, eller yngre folk som er med å bidrar til klubbens utvikling? For meg er svaret innlysende - dette må skje samtidig. Det er ikke så fryktlig lenge siden at det ble diskutert om hvorvidt en V4 var noe å komme på treff med. I dag er GSV en klubb for alle med interesse for Saab, men som hele denne diskusjonen handler om, så fremkommer ikke intensjonen i særlig grad utifra logo og klubbens navn.

Det siste vi, i hvertfall jeg, ønsker er å splitte klubben - vi vil jo heller søke å etablere en felles klubb for alle landets (verdens !) Saab entusiaster. Her må nye, unge, gamle og erfarne jobbe sammen og samle det beste fra den historie klubben har og utvikle dette mot en klubb for fremtiden.

User avatar
knut
Posts: 271
Joined: 12 Nov 2012, 20:34
Location: Valdres
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby knut » 06 Nov 2015, 16:52

Men er det nødvendig å ha 2 landsdekkende, klubber fordelt på 1000-1400 betalende medlemmer (GSV og STCN)?
Nei, det kan det då umogleg vera?

Eg er "gamal nok", oppvaksen med 96'ar, og kan ikkje anna enn analogteknikk (og knapt nok det). Innerst inne, meiner eg vel at ein Saab har rattgir og frihjul ;). Likevel er det både spennande og moro å sjå kva dei som kan alt om ein og null får til med sine små databoksar (kanonjon). Utan nyproduksjon, er Saab blitt ein entusiastbil, og Saabentusiastane i dette vesle landet kan umogleg vera så mange at det er mykje å vinne på ikkje å stå saman?

Ein norsk Saabklubb må nødvendigvis ha eitt namn, men Henning, ikkje engelsk, vel??? :o
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Henning » 06 Nov 2015, 20:42

Lars Bergersen wrote: Så hva skal kommer først - fornyelse, eller yngre folk som er med å bidrar til klubbens utvikling?
Jeg tror da folk ønsker å bidra, men det er nok nytt for mange yngre, som for eksempel meg selv som aldri har hatt noe verv før, har til og med klart å gjemme meg såpass bra i foreldremøter at jeg har sluppet alt av FAU representant :D .... burde kanskje ikke være stolt av det nei...... :roll:

Det hadde vært fint om kankje noen som sitter i styret idag kunne formidle hva det innebærer i sitte der, hvor mye jobb er det og hvordan foregår ting og tang? Det er jo dessverre også sånn at det er ofte de yngre som kanskje ønsker forandringer, men også sitter med nyinnkjøpt hus / leilighet, unger som skriker og bæsjer på seg, utrolige jongleringer mellom treninger, lekser og alt annet som ingen fortalte meg kom med på kjøpet av unger. Anskaffelse heter det kanskje.... Så det er jo en litt vanskelig situasjon, og muligens et hinder?

Syntes forøvrig du ikke ser en dag eldre ut enn 34 Lars - og slapp er bare en positiv side - har du forresten glemt tråden om 93en som har blitt sveisa...? eller har du glemt at du skulle poste masse om bilen??? ;)
knut wrote:
Ein norsk Saabklubb må nødvendigvis ha eitt namn, men Henning, ikkje engelsk, vel??? :o
Nei så absolutt ikke! det er bare fordi jeg sjæl syntes alt på annet språk høres bedre ut enn Norsk - men jeg er en om det og på langt nær ikke noe ønske fra meg - men et eksempel. Går man rundt med en saab på brøstet er det sikkert ingen sak å fortelle folkene når man er på tur i utlandet at man er sær og driver med Saab... :)

Norsk Saab Klubb - Saab Norge - eller hva med SUG! Saab Uten Grenser..... :roll: Nei ideer må komme fra flere, og for all del, de som starta alt dette har sikkert ikke lyst til å bytte, ser den også jeg. Syntes bare det ikke er no kult å ha et klistremerke på bilen jeg ikke liker. Kanskje jeg skal lage meg et eget klistremerke, LSK - Labraticus Saab Klubb - kunne for eksempel være gul... og svart.... Hmmmmm detta har nok ingen gjort før tenker jeg!! genialt!

Image
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

Lars Bergersen
Posts: 54
Joined: 30 Oct 2012, 13:12
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Lars Bergersen » 06 Nov 2015, 21:16

Takke meg til den logoen klubben har I dag fremfor noe som kan medføre at jeg blir tatt for å være supporter til et lag fra bondelandet som driver med noe helt uforståelig ball opplegg

User avatar
Ekorn
Posts: 62
Joined: 02 Jun 2015, 07:48
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Ekorn » 06 Nov 2015, 21:34

Hvor ligger aldersgrensen for GSV-ungdommen, egentlig? Under sytti? Femti? Under atten?
Hva skal vi med alle de unge og hvorfor er de unge en homogen gruppe?

Jeg er tredve og kan by på å tale min generasjon!

Synes den Porsche-Skjorta var så flott. Ble rett og slett så inspirert at jeg måtte kladde litt med noen ikonisk e saabdetaljer.
Image
Hvem vet, om noen har et egnet bilde jeg kan tegne av fra, kanskje vi kan få en lik t-skjorte som grønnporscha i trykken - og at den ser bra ut? Med en Saab, vel å merke.
Forøvrig enig i at saabvingelogoen er fin.

Ungdommelig, også! Facebook og saab og sånn.
Image

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Henning » 06 Nov 2015, 21:44

Lars Bergersen wrote:Takke meg til den logoen klubben har I dag fremfor noe som kan medføre at jeg blir tatt for å være supporter til et lag fra bondelandet som driver med noe helt uforståelig ball opplegg
Hva! Er den brukt fra før!!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 06 Nov 2015, 21:45

Hva med "Den Norske Saab Skvadron"? :mrgreen: :mrgreen:

Vi flyr jo rundt i Saab'er, gjør vi ikke? 8-) ;)

knut wrote:
Men er det nødvendig å ha 2 landsdekkende, klubber fordelt på 1000-1400 betalende medlemmer (GSV og STCN)?
Nei, det kan det då umogleg vera?

Eg er "gamal nok", oppvaksen med 96'ar, og kan ikkje anna enn analogteknikk (og knapt nok det). Innerst inne, meiner eg vel at ein Saab har rattgir og frihjul ;). Likevel er det både spennande og moro å sjå kva dei som kan alt om ein og null får til med sine små databoksar (kanonjon). Utan nyproduksjon, er Saab blitt ein entusiastbil, og Saabentusiastane i dette vesle landet kan umogleg vera så mange at det er mykje å vinne på ikkje å stå saman?

Ein norsk Saabklubb må nødvendigvis ha eitt namn, men Henning, ikkje engelsk, vel??? :o
Hehe, jeg skjønner hva du mener. Men jeg vil tro mye av det ligger i nostalgi og minner, siden du vokste opp med en slik bil. "Ahh, det var slikt jeg husker Saab" for eksempel! Mitt beste barndomsminne av en Saab var en OG900 5-dørs, husker godt den tøffe og spesielle bakenden, tenningslås i senterkonsoll og at den kom fram til hytta med null problem om vinteren, men husker best når farfar kjørte litt aktivt og jeg spydde ned hele baksetet. Ahh...those memories! :D
Last edited by kanonjon on 06 Nov 2015, 22:09, edited 2 times in total.

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Henning » 06 Nov 2015, 21:53

Ekorn wrote:Hva skal vi med alle de unge
Vel akkurat det spørsmålet må jeg svare på - er litt som i deler av Japan hvor alle de unge har flytta bort - byen dør - det er ingen butikker igjen - ingen vil flytte dit og før man vet er hele byen glemt. Klart vi trenger nytt fyll! Så sant vi ønsker klubben videre da.

Jeg syntes t skjorta di var genial enkel! Så bisarr og uforståelig for ikke Saab folk - hadde glatt gått med den til hverdags:) dog litt for kategorisert for en klubblogo ( veit du ikke prøvde å lage klubblogo )

Det er et veldig fint Saab ratt som satt i 96 langfront i rundt 1968 tiden mener jeg å huske - det var fett.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 06 Nov 2015, 22:11

Image

Klubben har jo utvikla seg litt da!

Vær så snill, dette er bare ment som litt humor og bør ikke tas helt seriøst :o ;)

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 06 Nov 2015, 22:14

Kommer innspill fra meg men jeg MÅ ha et tastatur først.. Damn these touchscreens..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest