Logo / Navn - er vi utdatert?
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Ekorn, Digger cola t-shirten din... og yngre er her vel de under 40 selv har jeg passert med god margin.. noe jeg selvfølgelig nekter for...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- bluesmoke
- Posts: 78
- Joined: 28 Oct 2012, 21:36
- Location: Fredrikstad
- Contact:
- Jokke900
- Posts: 1215
- Joined: 03 Nov 2012, 01:39
- Location: Skogn
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
For trønderbrigaden laga jeg denne for ei stund sia.. Ikke noe for landsdekkende greier men så fornøyd fortsatt at jeg må dele..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo
1978 99 Turbo
-
- Posts: 47
- Joined: 09 Nov 2012, 02:18
- Location: Drammen
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Nå er det på tide å kaste seg inn i diskusjonen, kjenner jeg.
Jeg har ikke mange innlegg her på gsv (dette blir nummer 17!), men den trønderbarten vekket ett eller annet i meg (Skaptrønderen etter fem års studietid i Trondheim, kanskje?)! Herlig logo, Jokke!
Jeg har vært til og fra som Gsv-medlem i en 15-årsperiode (er selv 32 år ung!) og har trivdes godt med det, uten at jeg vel har følt et særlig behov for å gjøre noe annet enn å lese et og annet medlemsblad, skaffe deler, og nå i nyere tider, ha stor glede av dette forumet. Kanskje hadde det føltes lettere å engasjere seg i denne klubben om den i større grad bestod av yngre folk, men, som det ble kommentert lenger opp her, det betinger jo at de unge (meg?) nettopp må engasjere seg mer i feks styrearbeid og lignende for å få gjennom eventuelle forandringer. Jeg kjenner meg dessverre samtidig godt igjen i det Henning skriver, at jeg ikke akkurat har mye mer tid til overs enn det jobb, unger og bæsj krever. Derfor har jeg sittet litt på gjerdet.
Jeg tror nøkkelen til å få med flere på dette blant annet er en tettere kobling mellom forum og klubb, og der tror jeg vi er på vei et sted. Jeg setter stor pris på engasjementet her inne, og slike diskusjoner som dette. Bra initiativ, Henning! Nå skal jeg stemme...
Jeg har ikke mange innlegg her på gsv (dette blir nummer 17!), men den trønderbarten vekket ett eller annet i meg (Skaptrønderen etter fem års studietid i Trondheim, kanskje?)! Herlig logo, Jokke!
Jeg har vært til og fra som Gsv-medlem i en 15-årsperiode (er selv 32 år ung!) og har trivdes godt med det, uten at jeg vel har følt et særlig behov for å gjøre noe annet enn å lese et og annet medlemsblad, skaffe deler, og nå i nyere tider, ha stor glede av dette forumet. Kanskje hadde det føltes lettere å engasjere seg i denne klubben om den i større grad bestod av yngre folk, men, som det ble kommentert lenger opp her, det betinger jo at de unge (meg?) nettopp må engasjere seg mer i feks styrearbeid og lignende for å få gjennom eventuelle forandringer. Jeg kjenner meg dessverre samtidig godt igjen i det Henning skriver, at jeg ikke akkurat har mye mer tid til overs enn det jobb, unger og bæsj krever. Derfor har jeg sittet litt på gjerdet.
Jeg tror nøkkelen til å få med flere på dette blant annet er en tettere kobling mellom forum og klubb, og der tror jeg vi er på vei et sted. Jeg setter stor pris på engasjementet her inne, og slike diskusjoner som dette. Bra initiativ, Henning! Nå skal jeg stemme...
Saab 900 Aero '88
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95
Saab V4 '69
Saab 9-5 '03
Saab 900s '95
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Betyr kanskje ikke mye for mange, men jeg liker nå ideen med å leke med flere muligheter - spiller nok enda mindre for folk hvordan logo ser ut på fronten av websiden, men hva med et klistremerke på godbilen?
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Når jeg tenkt meg om synses jeg ikke GSV er så dumt likevel... det er nok mer litt dau logo og Gammalsaabensvenner i gammel font... føles litt gammeldags ut og ikke så friskt... SAAB med flyplanslogo er jo brukt av neste alle klubber ... veldig lite særpreg... kunne tenke meg kortfronts siluett over GSV.... gjerne i en sprek farge....
OFF TOPIC
Når det gjelder sammenslåing av GSV med STCN, så tror jeg dette er god tanke men vanskelig å gjennomføre i praksis. Ser ikke helt fordelene med det heller.
Og så til yngre osv... det som er viktigst er nok at vi har flest mulige medlemmer som er glad i Saab og at vi tolererer alle modellene og eiernes ønske om sin egen stil. Gjerne flere jenter og kvinnner som medlemmer også... variasjon blant medlemmer skaper diskusjon og nye ideer...
OFF TOPIC
Når det gjelder sammenslåing av GSV med STCN, så tror jeg dette er god tanke men vanskelig å gjennomføre i praksis. Ser ikke helt fordelene med det heller.
Og så til yngre osv... det som er viktigst er nok at vi har flest mulige medlemmer som er glad i Saab og at vi tolererer alle modellene og eiernes ønske om sin egen stil. Gjerne flere jenter og kvinnner som medlemmer også... variasjon blant medlemmer skaper diskusjon og nye ideer...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- kanonjon
- Posts: 1055
- Joined: 03 Nov 2012, 20:35
- Location: Arendal
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Synes logoen til bluesmoke var fin igrunn, men ja, du har et poeng, den type logo/stil er mye brukt. Liker ideen din, Peter, kanskje evt fronten istedet?96GT wrote:Når jeg tenkt meg om synses jeg ikke GSV er så dumt likevel... det er nok mer litt dau logo og Gammalsaabensvenner i gammel font... føles litt gammeldags ut og ikke så friskt... SAAB med flyplanslogo er jo brukt av neste alle klubber ... veldig lite særpreg... kunne tenke meg kortfronts siluett over GSV.... gjerne i en sprek farge....
Ja, det vil kreve endel arbeid å slå klubbene sammen, ingen tvil. Men utifra jeg ser det, så er det litt vel spesielt at vi har to landsdekkende klubber på et relativt lite medlemstall (sammenlignet med andre klubber). Men hey, vi er jo litt spesielle eller hva, kjører tross alt Saab!OFF TOPIC
Når det gjelder sammenslåing av GSV med STCN, så tror jeg dette er god tanke men vanskelig å gjennomføre i praksis. Ser ikke helt fordelene med det heller.
Fordelene er at vi får en større klubb med en større og mangfoldig bilpark, alt fra gamle hærligheter, til modifiserte biler og fram til de helt siste Saabene. En annen ting er at vi får et myyyyye større spekter når det kommer til aldersgrupper. Jeg vil også tro at den nye klubben vil få en sterkere økonomi, som igjen kan gjøre at vi kan finne på mer ting og slikt.
Helt enig, det må være rom for alle som har Saab, selv om det er en 92 med DKW motor eller en SAABARU (Saab 9-2x, om noen i Norge har en slik da ). Og det er mange i miljøet som har sin mening om hvilken som det er den beste Saaben, noen mener at det er en Monte Carlo, andre mener på at det OG900 siden det er den siste bilen Saab hadde sin egen platform på, noen mener at TurboX er den beste, siden det er mulig den mest desiderte versting Saaben som har blitt serieprodusert... etc etc. Jeg kan nevne eksempler i årevis om dette temaet her. Jeg synes det er sunt at vi har en mening på hvilken Saab som er best, men til syvende og sist, så må det være toleranse og respekt for andres meningerOg så til yngre osv... det som er viktigst er nok at vi har flest mulige medlemmer som er glad i Saab og at vi tolererer alle modellene og eiernes ønske om sin egen stil. Gjerne flere jenter og kvinnner som medlemmer også... variasjon blant medlemmer skaper diskusjon og nye ideer...
Personlig, så synes jeg klubbsammenslåing vil løse flere fremtidige utfordringer om klubbene skulle fortsette som det gjorde idag. Men det er bare min mening.
Saab OG900 Turbo!
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
http://www.youtube.com/user/Latsaaben
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
kanonjon, enig i det du skriver. Og en logo med flyplanslogo kan sikkert funke det... var bare det at jeg googlet litt og det er mange klubber rundt i kring som bruker den...
Hvis styre i STCN og GSV finner en god løsning for sammenslåing og medlemmene i begge klubbene er i majoritet er det vel ingenting i veien for å gjøre det. Men det er vel en grunn til at det blitt to klubber. Og det er vel noen i GSVs styre som vart med fra starten. Men dette er igjen litt utenfor Hennings tråd om logo
Hvis styre i STCN og GSV finner en god løsning for sammenslåing og medlemmene i begge klubbene er i majoritet er det vel ingenting i veien for å gjøre det. Men det er vel en grunn til at det blitt to klubber. Og det er vel noen i GSVs styre som vart med fra starten. Men dette er igjen litt utenfor Hennings tråd om logo
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Hjelle
- Posts: 321
- Joined: 02 Sep 2012, 11:05
- Location: Sunnmøre
- Contact:
Re: Logo / Navn - er vi utdatert?
Namnet skjemmer vel ingen heiter det, og det trur eg er tilfelle i denna saka også. Men en kan nok få endra mykje berre ved å legge om font og logo som nemnt. En treng nødvendigvis ikkje skrote eksisterande logo, men heller ta med element ifrå den til en evt ny logo - kanskje leike med kortfrontgrillen? Uansett bør en satse på en logo som er tidlaus, enkel og kan henge med like lenge som eksisterande. Det eg vil fram til er at en vil uansett ikkje gjere alle til lags og en vil måtte inngå kompromiss slik at alle er fornøgde.
Det vert snakka om samanslåing med STCN, men i STCN har det aldri vore tema på årsmøta. Ikkje som eit framlegg frå medlemane, ei heller sonderingar frå GSV om en kan kalle det det. Eg trur kanskje klubbane står litt for longt ifrå kvarandre idag til ei samanslåing sjølv om vi har ei stor felles interesse. Kan nemne ei episode ifrå GSV landstreffet 2011 var det vel i Haugesund; i byrjinga av helga var en del litt skeptiske til desse ungdomane ifrå "turboklubben", men eg trur på søndag ved avreise var dei fleste enige at vi var en grei gjeng...
Uansett må ei evt samanslåing gå seg til over tid og kome nedanfrå og opp, ikkje andre vegen. Klubbane bør arbeide for, og invitere til felles samlingar/treff, og på den måten vert folket kjent med kvarandre og ei samanslåing kan verte meir naturlig enn det er idag for monge.
Ellers har en jo en del av mangfaldet allereie, då monge er medlem i både GSV og STCN, eg kan anslå oppmot 50stk i alle fall?
Ellers kan en jo nemne kort dette med STCN, klubben var oppretta 2002 som ein systerklubb til STCS (Saab Turbo Club of Sweden). Grunnen til dette var nettopp dette med at GSV hadde sine "aldersgrenser" på bilane, og med STCN fikk en eit alternativ for oss med nyare bilar. Klubben har heile tia vore open for alle Saabar, alt frå totakt til turbo, men vekta har naturligvis vore på turbobilane.
Det vert snakka om samanslåing med STCN, men i STCN har det aldri vore tema på årsmøta. Ikkje som eit framlegg frå medlemane, ei heller sonderingar frå GSV om en kan kalle det det. Eg trur kanskje klubbane står litt for longt ifrå kvarandre idag til ei samanslåing sjølv om vi har ei stor felles interesse. Kan nemne ei episode ifrå GSV landstreffet 2011 var det vel i Haugesund; i byrjinga av helga var en del litt skeptiske til desse ungdomane ifrå "turboklubben", men eg trur på søndag ved avreise var dei fleste enige at vi var en grei gjeng...
Uansett må ei evt samanslåing gå seg til over tid og kome nedanfrå og opp, ikkje andre vegen. Klubbane bør arbeide for, og invitere til felles samlingar/treff, og på den måten vert folket kjent med kvarandre og ei samanslåing kan verte meir naturlig enn det er idag for monge.
Ellers har en jo en del av mangfaldet allereie, då monge er medlem i både GSV og STCN, eg kan anslå oppmot 50stk i alle fall?
Ellers kan en jo nemne kort dette med STCN, klubben var oppretta 2002 som ein systerklubb til STCS (Saab Turbo Club of Sweden). Grunnen til dette var nettopp dette med at GSV hadde sine "aldersgrenser" på bilane, og med STCN fikk en eit alternativ for oss med nyare bilar. Klubben har heile tia vore open for alle Saabar, alt frå totakt til turbo, men vekta har naturligvis vore på turbobilane.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest