Logo / Navn - er vi utdatert?

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.

Er du fornøyd med GSV sin logo, font og navn?

Ja både logo, navn og font er topp.
2
7%
Nja, liker navnet men logo kunne vært bedre
2
7%
Logo er bra men navnet kunne vært forandret
5
17%
Liker ikke logo, navn eller font.
16
53%
Spiller ingen rolle hva vi heter eller hva slags logo vi har
4
13%
slutt å mas - folk bryr seg ikke om dette
1
3%
 
Total votes: 30

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Henning » 09 Dec 2015, 21:05

Har jobba på spreng i sikkert 5-6-7 år på å få fremmet forumet. Brukt masser tid, både på å lete frem svar for folk som lurer, samt legge ut tråder, linker, bilder, konkurrasner eller JUGD for å skape litt "artig" sted å være.

Det er dritmorro å være på festival med masse hyggelige mennesker og mye som skjer, det er relativt trist å sitte i et hjørne med hodetelefoner og lytte til... nja siden vi er på GSV må jeg bruke noe her inne alle kjenner til, så for eksempel Leif Juster.

Fourmet er dødt. Det har vært mer eller mindre dødt i de siste 10 åra. Til tross for at flere har prøvd å skape litt rabalder, men dessverre kan jeg bare telle disse på 10 fingre. Eirik har gjort en god jobb med forumet, men lurer på om han har jobba litt forgjeves. Sorry Eirik.

Logoen er for meg dårlig, men igjen betyr kanskje ikke det så mye da jeg ikke har lyst til å bære den hverken på t skjorte eller caps.

NÅR KOMPISER utenfor bil verden eller Saabverden spør meg sier jeg IKKE engang hva klubben heter - jeg sier saabkubben! Det strider rett og slett imot å si - Joda, mens dere var på club kveld på utestedet Blå satt jeg å skrev på klubbsiden til: GAMMAL saabens venner!

Men jeg er igjen en av få som har dette problemet. Jeg tror folk i GSV er happy, happy med den ene strøkne bilen i garasjen, og den nyere 9-5 til hverdags. Det er ikke mange spørsmål å stille da disse bilene er pusset opp og kjøres så lite at det sjeldent blir feil.

De unge nye som er gærne nok til å kjøpe en sliten gammal Saab får klare seg sjæl. (og det gjør de nok også - men svart belte i Googling havner de fort på en utenlandsk webside)

Jeg merker - og har merket det over en lengre periode at jeg mister litt entusiasmen på å prøve å få forumet, eller logo, eller navn, eller treffene bedre. Gidder ikke mere.

Så i julestemningens navn - tar meg en pause fra Forumet - kanskje jeg bygger opp litt mere motivasjon på å holde på her inne etter et avbrekk - for akkurat nå sliter jeg med å ville betale giroen som fulgte med i bladet, og vurderer fælt å skrinlegge neste prosjekt og bytte det ut med et annet bilmerke.

Og for all del, dette er ikke ment å være sur, eller stygg mot de som mener ting er bra, jeg ønsker bare ikke å være med på leken en stund.

Og når det gjelder noe innspill fra formann tror jeg vi må vente lenge.

God Jul.
Sist aktiv:
06. okt 2014, 19:12
Innlegg totalt:
6 | Søk i brukers innlegg
(0.03 % av alle innlegg / 0.01 innlegg per dag)
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
knut
Posts: 271
Joined: 12 Nov 2012, 20:34
Location: Valdres
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby knut » 09 Dec 2015, 21:37

Så i julestemningens navn - tar meg en pause fra Forumet - kanskje jeg bygger opp litt mere motivasjon på å holde på her inne etter et avbrekk - for akkurat nå sliter jeg med å ville betale giroen som fulgte med i bladet, og vurderer fælt å skrinlegge neste prosjekt og bytte det ut med et annet bilmerke.
Nei, nei, nei! ikkje legge ned prosjekt :shock:! 92X (og den BLÅ) er blant fleire gode grunnar til daglege besøk på forumet!

Eg er vel av dei som er rimeleg "happy med den eine" - om ikkje strøkne - i garasjen, og kjenner meg litt råka av det du skriv. Har korkje plass, tid eller råd til fleire (når eg attpåtil har oppheng på gamal Ferguson...) Noko lagsmenneske er eg heller ikkje, så i GSV og på forumet er eg nok av dei som tek ut meir enn eg set inn. Men jamen har eg glede av å følgje med på alt kunnskapsrike entusiastar med handlag og pågangsmot får til.

Alderdomeleg klubbnamn og gamalmodig logo er vel strengt tatt eit I-landsproblem, har eg grubla meg fram til... Viktigare er kva vi får att for medlemsskapet. For meg er vissa om at nokon har omsorg for delar til klenodia våre - saman med forumet - grunn til å fornye medlemskapet eit år til


Ein god juleferie får vi unne deg ;), med håp om å sjå att både prosjekt og friske utspel!
Last edited by knut on 09 Dec 2015, 21:49, edited 1 time in total.
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby 96GT » 09 Dec 2015, 21:43

Gått lei jeg også... Må i tenkeboksen... God jul...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
knut
Posts: 271
Joined: 12 Nov 2012, 20:34
Location: Valdres
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby knut » 09 Dec 2015, 21:51

96GT wrote:Gått lei jeg også... Må i tenkeboksen... God jul...
Verste eg har sett :o, men god jul!
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3

User avatar
bluesmoke
Posts: 78
Joined: 28 Oct 2012, 21:36
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby bluesmoke » 09 Dec 2015, 23:12

Skal dette bli resultatet av denne helt saklige tilnærmingen av noe så ufarlig som Logo /Navn "debatt".
Jeg må si at nå burde det ringe noen "svære bjeller et sted". Henning som er en av krumtappene her på forumet orker ikke mer, han som jeg har beundret for sine utrolige fine oppdateringer , bilder , informative tips , og ikke minst en annen innfallsvinkel på det å skru / gjenbruke SAAB på. I mine øyne en sann HOT RODDER . Absolutt en vi må ha her "inne" , det er akkurat slike som han som kan trekke nye unge inn i klubben . Jeg vil si det slik at hvis noen synes dette er OK så vurderer jeg også sterkt noe annet...........
96 - 1961 - 93 - 2006

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby 96GT » 10 Dec 2015, 07:45

bluesmoke wrote:Skal dette bli resultatet av denne helt saklige tilnærmingen av noe så ufarlig som Logo /Navn "debatt".
Jeg må si at nå burde det ringe noen "svære bjeller et sted". Henning som er en av krumtappene her på forumet orker ikke mer, han som jeg har beundret for sine utrolige fine oppdateringer , bilder , informative tips , og ikke minst en annen innfallsvinkel på det å skru / gjenbruke SAAB på. I mine øyne en sann HOT RODDER . Absolutt en vi må ha her "inne" , det er akkurat slike som han som kan trekke nye unge inn i klubben . Jeg vil si det slik at hvis noen synes dette er OK så vurderer jeg også sterkt noe annet...........
La oss håpe at noen våkner før forumet dør helt... Hennings fravær VIL MERKES... stor inspirasjon for meg og sikkert mange andre... selv blir dette siste innlegget fra meg på en stund... tar pause fra prosjektoppdateringer og innlegg og ser det litt an hvordan forumet utvikler seg i 2016... uten et aktivt forum blir gsv mindre spennende...

"Til og fra styret 
Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene."

Så langt er det vel svært få tråder som er startet av styret og svar fra styret i andre tråder. Er det da poeng i det hele tatt å ha dette som "Topic"?

La oss håpe på at flere nå trår til og at styret begynner å kommunisere med medlemmene på forumet... må jo ikke være enige... men at medlemmer blir hørt er viktig i en klubb...

EDIT: If vedtektene så skal forslag sendes styret 1 måned før årsmøte. Styre er pliktet å ta opp alle saker. Det kreves mer enn halvparten av stemmene. Så styrer gjør jo ikke noe feil ved å ikke å kommunisere her. Men diskusjon og gjennomgang av forslag til endringer vil ta fruktelig lang tid, for så vidt greit hvis klubben kun ønsker å diskutere endringer en gang i året. Og vil man tale for egen sak må man nok være til stede på årsmøtene.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Morten S. » 10 Dec 2015, 22:01

Nå føler jeg at flere her er veldig defensive og sutrete.
Hva om vi som ønsker forandringer heller slår pjaltene sammen og stiller samlet som styrekandidater i 2016?
Da kan vi vel ikke klage etterpå at ting ikke skjer?

Vi kan nok diskutere side opp og side ned her uten at det blir kommentert fra styret. Mistenker sterkt at ingen fra styret er inne på forumet......

Twangyman
Posts: 201
Joined: 28 Oct 2012, 22:54
Contact:

Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Twangyman » 11 Dec 2015, 08:30

Trist at du har mista piffen Henning. Du er ein veldig viktig person i miljøet. Men det er jo slik at skal du holde på med noko lenge, kan ein ikkje til ei kvar tid halde trykket høgt. Ta deg ein pause og kom forhåpentlegvis sterkt tilbake. Merkar sjøl at om vinteren når godbilane er parkert, kan det vere greit å fokusere på noko anna. Desto større blir suget når våren kjem[emoji6]. Men hugs, du er ein stor inspirator med dine unike prosjekt og friske haldningar.


Sent from my iPad using Tapatalk
Last edited by Twangyman on 11 Dec 2015, 08:30, edited 1 time in total.

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Sigge » 11 Dec 2015, 09:23

96GT wrote:Til informasjon så er årsmøte 2016 i Bodø, så hvis det er eneste mulighet så har de fleste et stykke å kjøre.

Blir det lagt opp til stream med mulighet for å komme med kommentarer? Har god erfaring med dette fra tidligere organsiasjonsarbeid. Regner med ikke alle har anledning til å stille I Bodø. Er vel et mål om å få med flest mulig?
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
bluesmoke
Posts: 78
Joined: 28 Oct 2012, 21:36
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby bluesmoke » 11 Dec 2015, 16:10

Føler ikke at det verken er deffansivt eller sutrete her inne , men mer en deffansivt formann/ styre her på forumet.
Det må heller ikke være slik at hvis man stiller spørsmål - forslag el. ide`så må man stille som kandidat til styret !! Man kan tenke seg det slik for fremtiden, at man skal bruke forumet til alt annet en spørsmål og svar fra styret . Da har man jo løst problemet, men ikke kommet videre.

Ang. stream av møtet er vel det å be om en ny månelanding.................men kommer jo an på arrangøren da. :lol:
96 - 1961 - 93 - 2006


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest