Logo / Navn - er vi utdatert?

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.

Er du fornøyd med GSV sin logo, font og navn?

Ja både logo, navn og font er topp.
2
7%
Nja, liker navnet men logo kunne vært bedre
2
7%
Logo er bra men navnet kunne vært forandret
5
17%
Liker ikke logo, navn eller font.
16
53%
Spiller ingen rolle hva vi heter eller hva slags logo vi har
4
13%
slutt å mas - folk bryr seg ikke om dette
1
3%
 
Total votes: 30

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Yngve Knutsen » 17 Jan 2016, 04:13

Hei hei alle sammen :D
Så det er her det skjer og ikke en kjeft har gitt meg beskjed :shock:
Men svar på spørsmålet mitt inne på OT er hvertfall besvart
Mobil 90191238

User avatar
Tore T
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2013, 11:28
Location: Kristiansund
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Tore T » 18 Jan 2016, 07:24

..
Last edited by Tore T on 18 Jan 2016, 13:22, edited 1 time in total.
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

User avatar
Tore T
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2013, 11:28
Location: Kristiansund
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Tore T » 18 Jan 2016, 07:25

Hei alle sammen !
Hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden, men nå er ting gått så langt at jeg velger å skrive et innlegg likevel.
Skal vi virkelig la dette hyggelige og inspirerende forumet bli ødelagt fordi klubbens ledelse ikke er tilstede her inne ?
Kan vi ikke bare glede oss over at vi faktisk har en klubb som arrangerer treff, holder delelager og mye annet, la oss ikke glemme at de faktisk hoster dette forumet ?

Selv om ledelsen ikke er aktive her inne, kan vel vi som synes saab og internettforum er gøy holde på "som før"?
Jeg har truffet og snakket med noen av klubbens ledelse (under intSaab 2015), og det var faktisk helt ålreite mennesker... Vi burde vel heller være takknemlige for at noen gidder å drive klubben, i stedet for å bare klage... Og attpåtil klage gjennom feil kanal ?
(Jeg tipper at Klaaspetter ikke leste denne tråden når han postet annonse her inne)....

Jeg synes at de som ikke er fornøyde med ting og tang heller bør ta kontakt med styret på andre måter, her inne er de jo ikke...
Men hva så ? Kan ikke vi andre ha det hyggelig her likevel, uansett om klubben heter ditt eller datt, og om logoen er slik eller sånn ?
Jeg for min del synes det er bra at vi har en klubb, og jeg synes det er topp med forum. Så får det heller være at forumet ikke er styrets arena. Vi andre kan vel diskutere dysestørrelser og Trionic-tweaking og andre interessante saab-relaterte temaer her inne uansett ?

Sånn, da har jeg sagt mitt i denne tråden. ;)
Last edited by Tore T on 18 Jan 2016, 13:24, edited 1 time in total.
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 18 Jan 2016, 12:44

Flott innlegg Tore! Syns du i bunn og grunn traff spikeren godt der! Enig er jeg også :) Vi her inne kan da godt fortsette som før uansett! Diskusjonen her bør taes med til landstreff eller noe heller. Evt dreie mer inn mot planlegging for å stille mannsterke opp på ett sådan.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
bluesmoke
Posts: 78
Joined: 28 Oct 2012, 21:36
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby bluesmoke » 18 Jan 2016, 15:36

Sitat : Hyggelig og inspirerende forum! Jeg vet ikke, men vist at et slik forum bare skal være et koselig teknikk hjørne så har man misforstått.
Forumet skal som jeg har forstått det også være et sted for meningsfull debatt , synsing om klubbdrift-fremtid-ideer ol. Sitat : Dette er feil sted å klage. Nei, det rett sted. Det kan ikke være slik at man skal bruke telefon / mail personlig til styre og stell, når man har noe på hjertet men ha full åpenhet rundt spørsmål og diskusjoner her på forumet. Det er er vel slik vi ønsker at forumet og klubben vår skal fungere? Det er klart at skal dette fungere, så må styret være med her på forumet under Til og fra styret
96 - 1961 - 93 - 2006

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 18 Jan 2016, 15:46

bluesmoke wrote:Sitat : Hyggelig og inspirerende forum! Jeg vet ikke, men vist at et slik forum bare skal være et koselig teknikk hjørne så har man misforstått.
Forumet skal som jeg har forstått det også være et sted for meningsfull debatt , synsing om klubbdrift-fremtid-ideer ol. Sitat : Dette er feil sted å klage. Nei, det rett sted. Det kan ikke være slik at man skal bruke telefon / mail personlig til styre og stell, når man har noe på hjertet men ha full åpenhet rundt spørsmål og diskusjoner her på forumet. Det er er vel slik vi ønsker at forumet og klubben vår skal fungere? Det er klart at skal dette fungere, så må styret være med her på forumet under Til og fra styret

Du har helt klart rett i det du sier, men jeg er DELVIS (ikke helt) uenig. Grunnet til det er at jeg mener det bør være rom for diskusjon og debatt. Jeg mener også at optimalt sett bør styret være tilstedet med minimum én representant, men helst flere. På denne måten blir kanalen hørt og jeg mener å huske noe om at internett er kommet for å bli, så det trenger ikke være så dumt å få styret på nett heller.

Likevel, så er ting som de er og styret er rimelig fraværende. Når da debatten og temaet tilspisser seg syns jeg det er trist og synd at de som rammes er oss selv. Derfor syns jeg det er feil (for vår del her inne på forumet) å dra debatten dit hen at flere velger å ta pause fra forumet. Å utelukkende holde oss til kos og snikk snakk blir feil, men det er synd om vi skal diskutere oss ihjel innad her på forumet slik at "vi" dør ut i værste fall.

Tror jeg skal prøve å gjøre en innsats for å prøve å rette på ting her..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby 96GT » 18 Jan 2016, 16:34

Bare for å være helt klar. Min pause har ikke noe med styret å gjøre men mer med litt lav aktivitet på forumet... 10 personer har 75% av innleggene som noen skrev... og jeg vil skrive noe i tråden min... men ser gjerne flere som bidrar her.. ellers så sliter vi nok...
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 18 Jan 2016, 19:23

Tore T wrote:Hei alle sammen !
Hadde egentlig tenkt å holde meg unna denne tråden, men nå er ting gått så langt at jeg velger å skrive et innlegg likevel.
Skal vi virkelig la dette hyggelige og inspirerende forumet bli ødelagt fordi klubbens ledelse ikke er tilstede her inne ?
Kan vi ikke bare glede oss over at vi faktisk har en klubb som arrangerer treff, holder delelager og mye annet, la oss ikke glemme at de faktisk hoster dette forumet ?

Selv om ledelsen ikke er aktive her inne, kan vel vi som synes saab og internettforum er gøy holde på "som før"?
Jeg har truffet og snakket med noen av klubbens ledelse (under intSaab 2015), og det var faktisk helt ålreite mennesker... Vi burde vel heller være takknemlige for at noen gidder å drive klubben, i stedet for å bare klage... Og attpåtil klage gjennom feil kanal ?
(Jeg tipper at Klaaspetter ikke leste denne tråden når han postet annonse her inne)....

Jeg synes at de som ikke er fornøyde med ting og tang heller bør ta kontakt med styret på andre måter, her inne er de jo ikke...
Men hva så ? Kan ikke vi andre ha det hyggelig her likevel, uansett om klubben heter ditt eller datt, og om logoen er slik eller sånn ?
Jeg for min del synes det er bra at vi har en klubb, og jeg synes det er topp med forum. Så får det heller være at forumet ikke er styrets arena. Vi andre kan vel diskutere dysestørrelser og Trionic-tweaking og andre interessante saab-relaterte temaer her inne uansett ?

Sånn, da har jeg sagt mitt i denne tråden. ;)
Absolutt, vi er en ålreit gjeng her inne! Masse artige prosjekter på gang og mye deling av tips etc. Det liker vi!
Men når en driver klubb (les : styret), så skal en være aktiv og bidra til diskusjon og andre ting. Men for all del, synes de gjør en tipp topp jobb når det kommer til treff, håndtering av lager og webshop, 9posten etc. Klager ikke over det, for å få det avklart. Men vi lever i 2016 og forumer av alle slag har eksistert i en årrekke. Det skal være mulig å kommunisere mellom medlemmer og styret annet enn håndskrevne brev og årlige treff/møter. Det skal ikke mye til å lage en brukerkonto her og skrive litt når en har litt tid til overs. Data og internett er ikke farlige greier og heller er det ikke noe spesiellt komplisert!

Men! Kan jo hende at mange av de i styret bare leser innleggene våres og ikke noe mer? Vi er over 500 medlemmer her inne og bare 10 av oss skriver regelmessig, hører jo flere ganger fra andre GSV medlemmer at de (ikke nødvendigvis bare styret, men vanlige medlemmer også) bare leser og observerer og ikke skriver noe, så ligger kanskje noe i det og.

Om styret bidrar til diskusjon og deltar relativt aktivt her inne, så er det en win-win situasjon for oss alle. Styret får høre ideer og forslag fra oss, vi får høre hva som skjer med klubben når det kommer til vedtak/forandringer/hva fremtiden byr på og slikt. Når en driver klubb, så er kommunikasjon veldig viktig, medlemmene skal jo også føle at de kan bidra med noe og. Så det er derfor jeg driver å sutrer og klager her inne. Når en ikke hører noe fra styret og at forumet er drevet offisielt av GSV, samt at denne seksjonen heter "Til og fra styret", så må du skjønne frustrasjonen og kritikken her, Tore T?

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 18 Jan 2016, 19:51

96GT wrote:Bare for å være helt klar. Min pause har ikke noe med styret å gjøre men mer med litt lav aktivitet på forumet... 10 personer har 75% av innleggene som noen skrev... og jeg vil skrive noe i tråden min... men ser gjerne flere som bidrar her.. ellers så sliter vi nok...
Gleder meg til du kommer tilbake med update jeg ;) Fint med oppklaring. Lav andel deltakende medlemmer på forumet her er vel en ganske kjent problemstilling. Synd men sant..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby teidesen » 18 Jan 2016, 21:49

Forumet er det selvsagt helt opp til oss å definere - synes selv at det fint med litt trøkk, men selvsagt enda bedre om man kan komme med forslag til forbedringer.

Innlegget fra STCN synes jeg var avklarende. Vi samarbeider og har god kontakt (mange medlemmer er med begge steder), men noen sammenslåing er ikke aktuelt - foreløpig ihvertfall. Regner med å se noen hestekraftstinne saaber på Dagali! Har dere meldt dere på, forresten? Skjønner av Ulf at det ligger an til svært bra oppmøte også i år - fint om dere melder der på, av arrangementsmessige grunner. Hotellbooking gjøres av den enkelte.

Oslo-alibiet skal forresten møte Oslo/Akershusavdelingen av Volvo PV-klubben 21. januar. Kjell Mikalsen og jeg har laget en liten GSV-introduksjon m/bilder til møtet. Vi har faktisk hatt fellestreff med PV-klubben tidlig på 80-tallet, på Morokulien, så dette blir enslags gjenopptakelse av kontakten. Kanskje kan "svenskbiltreff" være noe å tenke på i fremtiden?

Oppløftende at Hans Fredrik mener at mange kan tenke seg å gå inn i styre og stell, det er bare å ta kontakt - som nevnt tidligere er det behov for folk både i styret og i de andre vervene i foreningen. Jeg tar kontakt direkte, Hans Fredrik.

Dere har vel sett at styrereferatene nå ligger ute på forum? Skjønner at tanken er at også medlemsmatrikkelen skal legges ut (passordbelagt, of course).

Sees på Dagali!

Tom


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest