Logo / Navn - er vi utdatert?

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.

Er du fornøyd med GSV sin logo, font og navn?

Ja både logo, navn og font er topp.
2
7%
Nja, liker navnet men logo kunne vært bedre
2
7%
Logo er bra men navnet kunne vært forandret
5
17%
Liker ikke logo, navn eller font.
16
53%
Spiller ingen rolle hva vi heter eller hva slags logo vi har
4
13%
slutt å mas - folk bryr seg ikke om dette
1
3%
 
Total votes: 30

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 18 Jan 2016, 23:24

Jeg skal melde meg på veldig snart! Skal til Dagali ja! :)

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Sigge » 19 Jan 2016, 10:22

Da var jeg visst også påmeldt på vintertreffet. Har enda ikke tatt stillig til om det blir overnatting. Blir faktisk mitt første Saab-treff, med unntak av familiebesøk hos svigerfar som på det meste har inneholdt inntil 7 stk Saab. Blir vel litt sånn "Bambi on ice" tenker jeg, men det gjør ikke noe. Ellers vil jeg si meg veldig fornøyd med både blad og forum. Hvor mange brukere har dette forumet sammenliknet med STCN? Nå har jeg nok vært mest aktiv i prosjekttråddelen, men sammenliknet med STCN sitt forum, synes jeg det er mer spennende å følge dette forumet. Føler at vi på dette forumet har en større bredde på et vis.

Mulig jeg bare begynner å bli gammal sjæl :roll:
Last edited by Sigge on 19 Jan 2016, 14:24, edited 1 time in total.
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 19 Jan 2016, 13:20

Vel, en vesentlig forskjell på dette forumet og STCN er alder og innhold. STCN har hatt forum lengre, det er (og har vært) flere aktive brukere og det er nyere biler. Det dreier seg i stor grad om trim, senk og feilsøking og veldig få gjør andre ting. I og med at forumet har eksistert en stund ligger det veldig mye der allerede. Ikke mange orker å lage prosjekttråder lenger da de vil bli nr X i rekka av mange som har bytta en Garrett mot en Mitsubishi og satt på større eksos + senka litt. Til sammenlikning så har de TO personene med flest innlegg på STCN fler innlegg tilsammen alene enn vi har totalt her..

Noe av sjarmen med dette forumet for meg er at det er mindre og det er interessant nok med bilene til at for eksempel min simple "sett sammen og kjør" tråd med en gammel delebil er bra nok til å lage en prosjekttråd som engasjerer litt..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Sigge » 19 Jan 2016, 14:26

Jeg kjøper den. Samtidig tror jeg Facebook stjeler en større del av den tidligere forumvirksomheten på STCN enn her hos GSV. Ikke at det nødvendigvis er negativt...

Har også notert meg at det er et par (sikkert noen flere også) ildsjeler som svarer på det meste på STCN - all honnør til dem ;)
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 19 Jan 2016, 18:05

Sigge wrote:Jeg kjøper den. Samtidig tror jeg Facebook stjeler en større del av den tidligere forumvirksomheten på STCN enn her hos GSV. Ikke at det nødvendigvis er negativt...

Har også notert meg at det er et par (sikkert noen flere også) ildsjeler som svarer på det meste på STCN - all honnør til dem ;)
Facebook stjeler nok mye av virksomheten fra forumet til STCN ja. MEN, jeg tror også de stjeler en del fra oss. Prosentvis vil jeg anta at det fort ser ganske likt ut. JEG syns det er til dels negativt, nettopp fordi Facebook er "her og nå". Tror ikke vi klarer å snu trenden, men hadde vært supert om vi fikk stoppa det litt og fått folk inn på forum igjen. Det er mye lettere (særlig for STCN med mer problemløsning og spørsmål rundt feilsøking) på forum å ha en haug med løsninger liggende. Det funker ABSOLUTT IKKE på Facebook. Det dreper alt av ildsjeler og fornuft å få samme spørsmål stilt opptil flere ganger daglig. Da slutter de som kan ting å svare og de som tror de kan ting begynner. Så kommer de som ikke aner, men mener å huske osv.. Denne problemstillinga er ikke i nærheten like stor hos GSV, så dels avsporing her. Det er nok et par ildsjeler som svarer på det meste i STCN, men disse er vesentlig mindre aktiv enn de har vært, nettopp pga det samme. Det er svart på før. Flere ganger. Folk er late og gidder ikke lete etter feil. De stiller heller et langt spørsmål med masse (for lite/feil) info på Facebook og venter på svar enn å gjøre et kjapt søk på Google selv og finne samme løsning. Dette har jeg sett så mange ganger at jeg selv tilogmed ikke orker å svare alltid..

Tror mange rundt om i landet kjører både gammel og ny Saab og er medlem i Facebookgruppa til STCN eller GSV og tror/føler at de er med i klubben. Det er synd at vi ikke kan få dem HELT inn i klubben(e)!

Kanskje bedre samkjøring Facebook - Forum hadde vært positivt? Innmelding, medlemskontingent og tilgang begge plasser med én innlogging hadde gjort susen?
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby teidesen » 20 Jan 2016, 16:20

Forslaget om en samkjøring av nettsiden og Fjesboken er interessant, er noen villig til å se nærmere på dette, kanskje helst i samarbeid med webmaster? Innrømmer at dette går langt over min begripelse, er selv temmelig fersk på Facebook (tør ikke si at jeg i sin tid redigerte bladet med saks, limstift og en bruktkjøpt IBM kulehodemaskin, da blir jeg vel avskiltet!).

Til Sigge: du kan bare glede deg, folket stiller med alt fra blodtrimmet m/rallypigg til standard og piggfritt, gøy er det uansett. Banen blir forøvrig frest og ikke brøytet, slik at man slipper høye og harde snøfonner. Det kan med andre ord ikke skje så mye galt. Jeg kommer selv i dagligbilen, 9-5 stasjonsvogn, blant annet fordi jeg er ansvarlig for tilkjøring og servering av isbanesuppen, dagens naturlige høydepunkt. Fellesmiddagen lørdag anbefales på det varmeste, ditto samværet etterpå.

Beste hilsener,
Tom

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 20 Jan 2016, 18:00

teidesen wrote:.. er noen villig til å se nærmere på dette, kanskje helst i samarbeid med webmaster?
Vi holder allerede på med utredning av muligheter i STCN i forhold til forum og diverse løsninger. Istedenfor å sette opp dobbelt arbeid med webmaster her på saken (som allerede har mer enn nok å gjøre og ønsker seg avlastning) så kan jeg gi beskjed når vi har funnet ut av det på STCN forumet. Vet ikke om det lar seg gjøre, men jeg vil tro det kommer om det ikke går per i dag.
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 20 Jan 2016, 19:41

teidesen wrote: Til Sigge: du kan bare glede deg, folket stiller med alt fra blodtrimmet m/rallypigg til standard og piggfritt, gøy er det uansett. Banen blir forøvrig frest og ikke brøytet, slik at man slipper høye og harde snøfonner. Det kan med andre ord ikke skje så mye galt. Jeg kommer selv i dagligbilen, 9-5 stasjonsvogn, blant annet fordi jeg er ansvarlig for tilkjøring og servering av isbanesuppen, dagens naturlige høydepunkt. Fellesmiddagen lørdag anbefales på det varmeste, ditto samværet etterpå.

Beste hilsener,
Tom
Tom er helt korrekt her! 8-) 8-)

Kommer du med piggfritt, Sigge, så venter du noen par runder først, slik at de med piggdekk får raspet opp banen litt! :)

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby teidesen » 22 Jan 2016, 14:55

Jokke900 wrote:
teidesen wrote:.. er noen villig til å se nærmere på dette, kanskje helst i samarbeid med webmaster?
Vi holder allerede på med utredning av muligheter i STCN i forhold til forum og diverse løsninger. Istedenfor å sette opp dobbelt arbeid med webmaster her på saken (som allerede har mer enn nok å gjøre og ønsker seg avlastning) så kan jeg gi beskjed når vi har funnet ut av det på STCN forumet. Vet ikke om det lar seg gjøre, men jeg vil tro det kommer om det ikke går per i dag.
Bra! Det er mye kompetanse ute og går, bare vi klarer å kraftsamle.

God helg!

Mvh
Tom

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 22 Jan 2016, 15:36

teidesen wrote:Vi samarbeider og har god kontakt (mange medlemmer er med begge steder), men noen sammenslåing er ikke aktuelt - foreløpig ihvertfall.
Fint at du er her på forumet og slik jeg oppfatter det, er styrets talerør inn blant forum brukerne.
Men jeg undrer hvordan du som "vanlig" medlem kan være så bastant i din utalelese om at en sammenslåing ikke er aktuelt?

I denne konteksten her så blir det jo litt som jeg påstår, at det sitter mye makt utenfor selve styret?
Hvem er det egentlig som styrer GSV, hvem bestemmer i GSV?

Jag bara frågar?

Hans Fredrik
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest