Logo / Navn - er vi utdatert?

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.

Er du fornøyd med GSV sin logo, font og navn?

Ja både logo, navn og font er topp.
2
7%
Nja, liker navnet men logo kunne vært bedre
2
7%
Logo er bra men navnet kunne vært forandret
5
17%
Liker ikke logo, navn eller font.
16
53%
Spiller ingen rolle hva vi heter eller hva slags logo vi har
4
13%
slutt å mas - folk bryr seg ikke om dette
1
3%
 
Total votes: 30

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Sigge » 09 Nov 2015, 10:22

Image

STCN + GSV = Saabs of Norway ;)
Vurderte å lure inn en en flyplanlogo, men har ikke egnet redigeringsverktøy. Noen som har flyplanlogo uten bakgrunn? Send meg gjerne sigurd.leneskrøllalfahotmail.com

Er litt tjuveri fra Saabmuseet, men er speilvendt og har annen tekst.
Last edited by Sigge on 09 Nov 2015, 10:31, edited 3 times in total.
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby 96GT » 09 Nov 2015, 10:27

Sigge, denne likte jeg... test gjerne med flyplan... men tror den er finere uten ;)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 09 Nov 2015, 11:48

Fint med Ursaab! Tross alt den som startet det hele :)

Sent fra min SM-G388F via Tapatalk

User avatar
bluesmoke
Posts: 78
Joined: 28 Oct 2012, 21:36
Location: Fredrikstad
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby bluesmoke » 09 Nov 2015, 17:03

Igjen tror jeg det er viktig stramme opp logoen uten å bruke modell spesifikk preferanser. Viktig med ensartet bruk av skrifttyper på nett og trykksaker utover dette. Man kan heller ut fra en tydlig og ren klubb logo, bruke de ulike saabmodellene på gadgets som klær- krus - plakater - stickers etc. Mange muligheter her..........
96 - 1961 - 93 - 2006

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 09 Nov 2015, 21:38

bluesmoke wrote:Image

?????
Nå prekær vi brodern
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 09 Nov 2015, 21:43

Henning wrote:
kanonjon wrote: Tenk dere det da, vi kan sette igang med nyskapning i klubbene, skape enda mer entusiasme, men likevel beholde mye av det gamle! Vi må tørre å utvide horisonten!
Så rett så rett. Men jeg lurer på om det blir for RADIKALT! for de som styrer...... Tror kanskje at de er fornøyd slik det er idag, blir litt som å brenne bildekk i hagan, for miljøet tåler jo dette i noen tiår til, men hva med neste generasjon? Blir vel for teit å sitte på samma type klubb år etter år for å se den dø ut.

en klubb er lurt, da kan det sikkert være ett blad, en webside, for all del kan forumet deles opp enda mere.

Og du har også et godt poeng at begge navnene egentlig er ganske misvisende.

Vi kunne kanskje hett: Gamle Saab Venner? :roll:
Helt enig Henning
Image
"en forening for gamle Saab venners bevarelse og velferd"
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Sigge
Posts: 275
Joined: 18 Oct 2014, 09:27
Location: Emmerød
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Sigge » 09 Nov 2015, 21:53

Er mer for konseptet å rendyrke logo/navn. Bør være enkelt, men samtidig elegant. Synes dagens navn og logo er litt traus. Er ellers enig i mye av det som kommer frem her. Ser ikke helt poenget med to nasjonale Saab klubber i Norge. Hva er eventuelt ulempene ved en sammenslåing?
Sommersaaben - M91 900 Convertible T16
Morfars sølvgrå Saab - M90 900 S

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 09 Nov 2015, 23:58

Hei

Nei skal man få gjort noe må man sitte i posisjon (les. styret). Problemet er bare at du kommer ikke inn i styret uten videre!
Valgkomiteen skal jo pr. definisjon komme med aktuelle kandidater. Problemet er bare at valgkomiteen styres og avklares med sittende styre!
Ergo så styrer styret og den "indre krets" hvem som skal videreføre GSV´s arbeid og ånd - gutteklubben grei.
Det finnes (fantes) også noen sterke krefter utenfor for styret som påvirket de som satt i styret og dro i trådene slik at "utfall" falt i riktig retning.
"Ikke ødelegg klubben min" hørte jeg mange ganger, men dette er ikke noens klubb. Denne klubben er like mye min (vår) som noen andres.
Her må bare demokratiet fungere noe det ikke gjør idag.

Selv ble jeg "valgt" inn som leder via en av "kreftene" utenfor.
Men jeg hadde håpet at jeg ble valgt som leder for GSV fordi jeg vil noe positivt med klubben vår og fordi jeg hadde noe nytt å bidra med.
Men følte mange ganger at jeg bare ble valgt for å være noens nikkedukke eller springgutt. Og alle har vel fått med seg at det ikke fungerte så godt - ergo gikk jeg ut. Heller ikke for han som var føre meg klarte seg så godt - samme problem der.

Jeg hadde ønsker om å endre klubben slik som vi diskuterer her, fordi jeg følte det var nødvendig ikke bare for endringens skyld!
Endringer er ikke noe som kommer med oss eller vår generasjon – endringer har alltid vært der og kommer alltid til å være der, også for GSV.

Akkurat som grunnleiaren sa:
"Ordet dynamikk betyr rørsle eller bevegelse. Alle klubber og organisasjoner er dynamiske fordi dei vil noko med rørsla si, og den dagen menneske ikkje er dynamiske, stagnerer dei. Stagnasjon er mangel på utvikling."

Det betyr IKKE at det som er gjort tidligere rakkes ned på eller er feil, men det kan hende at det finnes nye måter å gjøre ting på.
Jeg har aldri ment å forandre på ting bare for forandringens skyld det må ha en hensikt eller målsetning.

Slik jeg erfarte var vi noen i styret som prøvde å få til noe nytt, prøvde å endre oss, tilpasse oss. Men opplevde at forslag og endringer stadig ble dømt nedenom og hjem.


Når jeg laget logoen så var det et forsøk på å lage et bilde av hva jeg ser idag.
Jeg med mine 2T Saaber har nemlig ingen valg - GSV er der jeg hører til.

Jeg føler at GSV har blitt et sted å "høre til" for de som har en nyere Saab og som ikke føler seg hjemme hos STCN. Er man 68år så føler man seg sikkert ikke helt "hjemme" på et banetreff med turbo gutta?
Men for meg er GSV den del av Saab Norge som omfatter de eldste bilene. Jeg med mine 2T´ere har i hvertfall ingenting å gjøre hos STCN.
Men for en med 9-5 så kan han idag velge, det kan ikke jeg.

Image

Men ikke fa.. skal GSV styres av folk med 9-3X Aero TTID biler!
Ta for eksempel hvis GSV ender opp med bare nyere Saab biler og de setter "agendaen" for turer eller deletilgang så blir det feil.
Jeg med min 92 kan liksom ikke bare ta en dagstur over fjellet til Bergen. Ingen problem med en nyere 9-5 med 225hk men litt av et prosjekt for en med 25hk.

Nei jeg har tro på at vi har en klubb: Saab Klubb Norge, SKN (Saab Club Norway, SCN) men med under avdelinger for 2T, 99, OG900, 9-3, etc.. Min del av Saab Klubb Norge vil fortsatt være GSV men da som en underavdeling. Er med i Porsche Club Norge og de har samme "problemstilling" og jeg tror mange andre merker også har gjort det slik.

Og så til slutt:

Alt forandrer seg fordi folk forandrer seg
• Forandringer kommer til å skje uansett
• De som ikke forandrer seg vil forsvinne
• Det eneste som er sikkert er at ingen ting blir som før, heldigvis

:twisted:
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Morten S. » 10 Nov 2015, 06:25

Mye av de du skriver ovenfor er rett HF, men det at man bare rekrutterer innenfor eget styre er absolutt ikke korrekt.
Jeg satt i maaaange år i valgkomiteen og du aner ikke hvor mange timer og samtaler man har brukt på å få inn ferskt blod i styret.
Men det er ikke lett å få inn nye krefter. Noe av årsaken her er at vi er landsdekkende i ett meget langstrakt land.
Dermed så blir det bare en liten andel, på kanskje 10-15% som er aktive i klubben, og kommer på treff m.m.
Geografisk så er disse aktive innenfor en nokså beskjeden radius fra lageret / Oslo.
Da er det ikke lett å finne gode kandidater. Da kjenner man som regel veldig få utenfor den aktive kretsen.
Opprettelse av mer spredde valgkomitemedlemmer hjalp heller ikke på det siste.

Men jeg håper absolutt at det kan komme inn yngre krefter. Ikke som forkleinelse til de som sitter i styret i dag, men noen av de har nok stor lyst på avlastning.

Bortsett fra lageransvarlig kan man jo bo stort sett hvor som helst i landet.

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 11 Nov 2015, 19:32

Jeg må si meg uengig Morten.
Jeg kan vel ikke si at jeg direkte har blitt nedringt gjennom de 23 årene jeg har vært med i GSV.
Og de jeg kjenner rundt meg i GSV har i hvertfall ikke fortalt meg om vervekampanjer fra GSV.
Har riktig nok sittet i styret 2 ganger og kunne vært med mye mer hvis ønsket hadde vært der. Men det er klart, det er jo ikke sikkert klubben har ønsket meg da?? :roll: men det er en annen sak.

Men jeg kommer ALDRI til å gi meg på at det til nå! har vært en "indre krets" i GSV.
Har selv hørt bla. "vi må sørge for at noen av oss er med i styret", "klubben min" etc.

Idag spiller det liten rolle hvor du bor. Bortsett fra delelager ansvarlig som av naturlige årsaker må bo i nærheten til lageret.

Jeg prøvde i min tid å innføre SKYPE.
eehhh? "skaip" hva er det da unge herr Larsen? Nei du skjønner jeg har bare tilgang til data på jobben jeg skjønner du. - OK? :shock:
Ja dere skjønner at med mine på den tiden 47 år så var ikke dette noe for alle.

Det vil si at med dagens teknologi kan man ha et styre som er spredt rundt i hele Norges land, han kan gjerne sitte i Dubai for mitt vedkommende - ingen problem. Og man bør faktisk heller ikke ha klubbenshoppen hjemme i sitt eget hus lenger! "Outsourcing" heter det og dyrt er det heller ikke så lenge leverandøren tjener penger på varene. Jeg hadde en ferdig løsning via et firma som ville tilby tjenesten for oss.

Nei vi må tenke nytt, og jeg er 110% sikker på at det sitter MANGE kreative sjeler i GSV som kan bidra - men!!!
D e m å s l i p p e s t i l.

En annen ting jeg har tenkt på er. De andre "ikke forum brukerne" for å kalle det det. De er jo ikke med i denne diskusjonen, de er vel fornøyde de da??
Jeg føler at det er deling mellom oss "nye generasjon" og dem?
Vi som er her virker "rimelig" samstemte og er på samme banehalvdel men er ikke i posisjon til å få gjort noen endringer.

Mens de som er i posisjon og virkelig kan gjøre noe, de er med ett unntak ikke her - skjønner dere hvor jeg vil hen?
Så vi prater for døve ører føler jeg.
Image
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest