Logo / Navn - er vi utdatert?

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.

Er du fornøyd med GSV sin logo, font og navn?

Ja både logo, navn og font er topp.
2
7%
Nja, liker navnet men logo kunne vært bedre
2
7%
Logo er bra men navnet kunne vært forandret
5
17%
Liker ikke logo, navn eller font.
16
53%
Spiller ingen rolle hva vi heter eller hva slags logo vi har
4
13%
slutt å mas - folk bryr seg ikke om dette
1
3%
 
Total votes: 30

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 20 Feb 2016, 14:21

Hei igjen mine Saab venner

Jeg føler jeg blir provosert når folk skriver mellom linjene at det er egentlig ingen krav til å noe for å være med i GSV.
OK - hvorfor all verden være med da tenker jeg. Jeg synes vår profil og målgruppe har blitt utvannet, det må da være noen krav til å være medlem. Jeg er ærlig på at jeg liker "gamle Saaber" jeg vil ha en klubb som vil ivareta mine interesser for det.
Image
Vi sier gjennom våre vedtekter hvor vi egentlig "satser" det ligger vel i kortene at vi eksempelvis ikke har til foremål at vi skal sikre reservedeler til f.eks 9-5 vi har mere en nok å holde styr på for de "eldre Saabene".

For de som kjører nyere Saab med Turbo eller ei , de har faktisk en valg mulighet om å enten være med i Saab Turbo Club of Norway eller GSV.
Jeg med mine 2-taktere har ikke den samme valg muligheten - for meg er det BARE GSV, jeg har ingenting å gjøre i STCN selv om de sier at alle med Saab er velkomne.
STCN har vært tydlige ved å si:
STCN ønsket et alternativ til Gammalsaabens Venner, som retter seg mest mot de eldre Saab modellene, og satte derfor i gang jobben med å skape et miljø også rundt de nyeste modellene.
Image
Min -53 92 har ingenting der å gjøre og jeg kjenner min besøkelsesrett.

Så det vi ser idag da er 2 Saab klubber som skal prøve å favne over alle med Saab interesse.
GSV - som til i dag har vært for de som har eldre Saaber men som har endret seg mer over på nytt (alt er er idag Gammle Saaber var det en som sa, hvilket jeg er helt uenig i).

STCN -for de med "nyere" Saaber med eller uten turbo som et tydlig satsnings område men som også prøver å være solidariske å si at alle med Saab interesse kan være med.

Det jeg misstenker skjer er følgende:
Yngre Saab interesserte med "nyere Saab" havner hos STCN.
Eldre Saab interesserte med "nyere Saab" havner hos GSV.
Eldre/yngre Saab interesserte med "eldre Saab" havner hos GSV.

Problemet er da at min interesse for "eldre Saaber" vannes ut gjennom å også innlemme alle med "nyere Saab" som faktisk har et annet alternativ.
Jeg vil vel tro at mange med "nyere Saab" har liten interesse for "eldre Saab" (da hadde de jo hatt en slik) på lik linje med meg som elsker "gamle Saaber" har liten/ingen interesse for "nyere Saab" (ergo jeg har ingen nyere Saab).

Lei for å si det men for meg er ikke Saab Saab!
Image
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby kanonjon » 20 Feb 2016, 16:03

Jupp, er det jeg prøver å poengtere og, to klubber med forskjellige konsepter, men likevel ønsker alle Saaber velkommen. Hvorfor har vi da to klubber for dette? :shock:

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Jokke900 » 21 Feb 2016, 01:16

GT750 wrote:Jeg føler jeg blir provosert når folk skriver mellom linjene at det er egentlig ingen krav til å noe for å være med i GSV.
Provosert? Er ikke det eneste kravet at man betaler kontingent? Sånn rent formelt? Det er da vel ingen krav til at man må eie og kjøre en totakter? Utviklinga av klubben var vel i første omgang retta mot bevarelse av totakt. Etterhvert ble V4 såpass at de også ble innlemma.. Derretter åpna vel dørene for 99 osv.. Gamle Saaber, ja, men er vel ikke gammelsaaber som totakten. Men skal utviklinga og trenden stoppe der da? Og igjen; provosert? Hvorfor? Mener du egentlig at det burde være et krav å eie en gammelsaab for å være medlem av GSV? Hvilke kriterier setter vi da for GSV? Ser overhodet ikke hvorfor det verken burde være krav eller hvorfor du føler deg provosert..
GT750 wrote:Vi sier gjennom våre vedtekter hvor vi egentlig "satser" det ligger vel i kortene at vi eksempelvis ikke har til foremål at vi skal sikre reservedeler til f.eks 9-5 vi har mere en nok å holde styr på for de "eldre Saabene".
Slik det er i dag er det ikke klubbens formål, og har ei heller noen hensikt å sikre reserveldeler til f.eks. 9-5 og det er det ingen som har ment eller hinta til heller. Forhastet slutning eller en tanke dratt litt for langt før den kom ned skriftlig tror jeg.. Det er vel ingen som til nå har utfordret klubbens formål med å bevare eldre Saaber i tråden her?
GT750 wrote:For de som kjører nyere Saab med Turbo eller ei , de har faktisk en valg mulighet om å enten være med i Saab Turbo Club of Norway eller GSV. Jeg med mine 2-taktere har ikke den samme valg muligheten - for meg er det BARE GSV, jeg har ingenting å gjøre i STCN selv om de sier at alle med Saab er velkomne.
De som kjører nyere Saab med turbo eller ei har akkurat de samme mulighetene som for deg. Det spiller ingen rolle hva man har, det er INTERESSEN FOR som avgjør. En med 9-5 kan selvfølgelig melde seg inn i GSV også, men om interessen for eldre Saab ikke er tilstede vil det være like lite givende som motsatt fall.. For dem i STCN vil det KANSKJE være givende med bilder/prosjekt, men de er sannsynligvis medlem av GSV fra før av.
GT750 wrote:STCN har vært tydlige ved å si:
STCN ønsket et alternativ til Gammalsaabens Venner, som retter seg mest mot de eldre Saab modellene, og satte derfor i gang jobben med å skape et miljø også rundt de nyeste modellene.
Min -53 92 har ingenting der å gjøre og jeg kjenner min besøkelsesrett.
Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn dette? Det var i 2002 helt naturlig å skape en slik klubb, nettopp fordi det i motsatt fall av ditt ikke hadde noe for seg å melde seg inn i GSV i det hele tatt..
GT750 wrote:Så det vi ser idag da er 2 Saab klubber som skal prøve å favne over alle med Saab interesse.
GSV - som til i dag har vært for de som har eldre Saaber men som har endret seg mer over på nytt (alt er er idag Gammle Saaber var det en som sa, hvilket jeg er helt uenig i).

STCN -for de med "nyere" Saaber med eller uten turbo som et tydlig satsnings område men som også prøver å være solidariske å si at alle med Saab interesse kan være med.

Det jeg misstenker skjer er følgende:
Yngre Saab interesserte med "nyere Saab" havner hos STCN.
Eldre Saab interesserte med "nyere Saab" havner hos GSV.
Eldre/yngre Saab interesserte med "eldre Saab" havner hos GSV.
Virker som du føler at GSV er flinkere til å nærme seg de nyere Saabene enn i motsatt fall. Det vil jeg påstå er feil. Begge klubber stopper på samme modell, nemlig og900. På mange måter kan man kalle klubbene for Pre-turbo og Post-turbo og skillet i klubbene står og faller stort sett på denne modellen med få unntak. Hva folk kjører kan IKKE forveksles med hva folk liker.

Det siste her oppsummerer egentlig grunnen til at jeg, uansett formann STCN eller ei, ikke tror det er noe tema å slå sammen slik det er i dag. Det er for store skiller i klubbene, for mange uenigheter og en eventuell sammenslåing bør være en prosess over tid. Både før prosessen startes og underveis.

Det har helt siden STCN ble grunnlagt og frem til i dag vært et behov for to klubber. De som liker eldre Saab men ikke nyere holder seg i GSV. De som liker nyere Saab men ikke eldre holder seg i STCN. De som liker Saab er med i begge eller har mulighet for det. Igjen: Ingen betingelser for eierskap hos noen.. Hos STCN er det også flere medlemmer som av praktiske eller økonomiske osv grunner ikke engang eier Saab..

Tror du sikter til meg i det som er utheva ovenfor her, men det feilsitert i tilfelle. ETTERHVERT kommer alle Saaber til å bli gamle Saaber. Ikke bare langt frem i tid heller, men om ikke lenge. "Mannen i gata" eiere av Saab vil bli færre og behovet for bevarelse av alle vil være formålstjenelig. Vil minne om et vesentlig skille mellom gammelsaab og gammel Saab.. På ett eller annet tidspunkt mellom nå og da (altså underveis i utvannelsen av ikke-entusiaster) ser jeg for meg (personlig) at det vil bli naturlig å styrke miljøet og se på muligheter for sammenslåing.

Uansett hva som skjer vil det alltid være de som liker de gamle saabene, de som liker alle saabene og de som liker bare de nye. Men på ett tidspunkt kommer merket til å bli eid, bevart og brukt KUN av de som LIKER det. Ikke av dem som bare vil ha en billig bil og ikke bryr seg om hva det er. Det kommer til å stå på interessen og ønsket om å bruke og bevare. Når vi kommer dit tror jeg vi bør stå sammen uansett hvilken av modellene vi liker.

Det tidspunktet kommer før vi aner det og jeg tror det er lurt å se dit allerede nå.
GT750 wrote:Problemet er da at min interesse for "eldre Saaber" vannes ut gjennom å også innlemme alle med "nyere Saab" som faktisk har et annet alternativ.
Jeg vil vel tro at mange med "nyere Saab" har liten interesse for "eldre Saab" (da hadde de jo hatt en slik) på lik linje med meg som elsker "gamle Saaber" har liten/ingen interesse for "nyere Saab" (ergo jeg har ingen nyere Saab).

Lei for å si det men for meg er ikke Saab Saab!
På en måte føler jeg at du motsier deg selv litt med dette innlegget. Du har kjempet åpent og hardt for utvikling av klubben og at gamle, innarbeidete tanker og holdninger holder igjen klubben. Samtidig sier du her at besudling av klubben med "nyere" biler vanner ut din interesse for "eldre Saab"? Er ikke det nettopp en holdning og tankemåte som har holdt igjen og vært opphav for store diskusjoner tidligere? Ved innlemming av V4, 99 osv?
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby teidesen » 21 Feb 2016, 20:49

Artig diskusjon, synes jeg, og slett ikke av ny dato. Det virker som om det ikke er grunnlag for en sammenslåing av de to klubbene, men nær kontakt og samarbeid - som nå, altså.

Hva fremtiden bringer, er ikke mulig å si noe om. Som de fleste er klar over, startet GSV som en ren totaktsklubb: den gang var V4 rene bruksbiler og helt uinteressante (jeg fikk forøvrig kjøpt min kortfront i 1980 fordi selgeren mente at de pene saabene sluttet med 93 og at alle saaber med stor bakrute så forferdelige ut). Den svenske klubben startet som et rent 92-register på syttitallet: alt nyere var dekadent!

Selv om det ikke er noe krav til bileierskap for medlemskap i GSV vektlegger klubben de eldre modellene, t.o.m. 900 OG og 9000, spesielt hva angår tilgang til deler. Dette er uansett en dyd av nødvendighet, i og med at det fra 1990-tallet ble uvanlig for forhandlerne å ha store delelagre. "Just in time" var, og er det som gjelder. Vi er i stor grad henvist til andre leverandører for å skaffe ting til f.eks. 9-3 og 9-5.

Nostalgien er ikke lenger hva den var, og ingen vet hva fremtiden vil bringe. Synes at vi i mellomtiden skal ha det gøy med bilene - gamle som nye - slik vi hadde på Dagali forrige helg.

Beste hilsener,
Tom

User avatar
GT750
Posts: 363
Joined: 30 Sep 2012, 20:02
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby GT750 » 24 Feb 2016, 14:47

GT750 wrote:Jeg føler jeg blir provosert når folk skriver mellom linjene at det er egentlig ingen krav til å noe for å være med i GSV.
Provosert? Er ikke det eneste kravet at man betaler kontingent? Sånn rent formelt? Det er da vel ingen krav til at man må eie og kjøre en totakter? Utviklinga av klubben var vel i første omgang retta mot bevarelse av totakt. Etterhvert ble V4 såpass at de også ble innlemma.. Derretter åpna vel dørene for 99 osv.. Gamle Saaber, ja, men er vel ikke gammelsaaber som totakten. Men skal utviklinga og trenden stoppe der da? Og igjen; provosert? Hvorfor? Mener du egentlig at det burde være et krav å eie en gammelsaab for å være medlem av GSV? Hvilke kriterier setter vi da for GSV? Ser overhodet ikke hvorfor det verken burde være krav eller hvorfor du føler deg provosert..
Det jeg mener er hvis ikke du har interesse for "eldre Saaber" så skjønner jeg ikke hvorfor man skal være med, finn deg en annen klubb.
GT750 wrote:Vi sier gjennom våre vedtekter hvor vi egentlig "satser" det ligger vel i kortene at vi eksempelvis ikke har til foremål at vi skal sikre reservedeler til f.eks 9-5 vi har mere en nok å holde styr på for de "eldre Saabene".
Slik det er i dag er det ikke klubbens formål, og har ei heller noen hensikt å sikre reserveldeler til f.eks. 9-5 og det er det ingen som har ment eller hinta til heller. Forhastet slutning eller en tanke dratt litt for langt før den kom ned skriftlig tror jeg.. Det er vel ingen som til nå har utfordret klubbens formål med å bevare eldre Saaber i tråden her?
Nei men igjen så ligger det noen føringer om at GSV er ment for "eldre Saaber".
GT750 wrote:For de som kjører nyere Saab med Turbo eller ei , de har faktisk en valg mulighet om å enten være med i Saab Turbo Club of Norway eller GSV. Jeg med mine 2-taktere har ikke den samme valg muligheten - for meg er det BARE GSV, jeg har ingenting å gjøre i STCN selv om de sier at alle med Saab er velkomne.
De som kjører nyere Saab med turbo eller ei har akkurat de samme mulighetene som for deg. Det spiller ingen rolle hva man har, det er INTERESSEN FOR som avgjør. En med 9-5 kan selvfølgelig melde seg inn i GSV også, men om interessen for eldre Saab ikke er tilstede vil det være like lite givende som motsatt fall.. For dem i STCN vil det KANSKJE være givende med bilder/prosjekt, men de er sannsynligvis medlem av GSV fra før av.

Poenget mitt er at det går begge veier, ikke bare slik som i ditt tilfelle så du har ikke noen færre muligheter enn andre sånn sett..
Nei de har 2 muligheter, jeg har 1! Jeg med min interesse for "eldre Saaber" har ikke noe å gjøre i STCN.
GT750 wrote:STCN har vært tydlige ved å si:
STCN ønsket et alternativ til Gammalsaabens Venner, som retter seg mest mot de eldre Saab modellene, og satte derfor i gang jobben med å skape et miljø også rundt de nyeste modellene.
Min -53 92 har ingenting der å gjøre og jeg kjenner min besøkelsesrett.
Skjønner ikke helt hvorfor du drar inn dette? Det var i 2002 helt naturlig å skape en slik klubb, nettopp fordi det i motsatt fall av ditt ikke hadde noe for seg å melde seg inn i GSV i det hele tatt..
Ja det skjønner jeg også, forskjellen er bare at i dag har vi 2 klubber som favner om "nyere Saaber", og jeg misstenker at "min" klubb farves mer og mer av biler jeg ikke har interesse for.
GT750 wrote:Så det vi ser idag da er 2 Saab klubber som skal prøve å favne over alle med Saab interesse.
GSV - som til i dag har vært for de som har eldre Saaber men som har endret seg mer over på nytt (alt er er idag Gammle Saaber var det en som sa, hvilket jeg er helt uenig i).

STCN -for de med "nyere" Saaber med eller uten turbo som et tydlig satsnings område men som også prøver å være solidariske å si at alle med Saab interesse kan være med.

Det jeg misstenker skjer er følgende:
Yngre Saab interesserte med "nyere Saab" havner hos STCN.
Eldre Saab interesserte med "nyere Saab" havner hos GSV.
Eldre/yngre Saab interesserte med "eldre Saab" havner hos GSV.
Virker som du føler at GSV er flinkere til å nærme seg de nyere Saabene enn i motsatt fall. Det vil jeg påstå er feil. Begge klubber stopper på samme modell, nemlig og900. På mange måter kan man kalle klubbene for Pre-turbo og Post-turbo og skillet i klubbene står og faller stort sett på denne modellen med få unntak. Hva folk kjører kan IKKE forveksles med hva folk liker.

Det siste her oppsummerer egentlig grunnen til at jeg, uansett formann STCN eller ei, ikke tror det er noe tema å slå sammen slik det er i dag. Det er for store skiller i klubbene, for mange uenigheter og en eventuell sammenslåing bør være en prosess over tid. Både før prosessen startes og underveis.

Det har helt siden STCN ble grunnlagt og frem til i dag vært et behov for to klubber. De som liker eldre Saab men ikke nyere holder seg i GSV. De som liker nyere Saab men ikke eldre holder seg i STCN. De som liker Saab er med i begge eller har mulighet for det. Igjen: Ingen betingelser for eierskap hos noen.. Hos STCN er det også flere medlemmer som av praktiske eller økonomiske osv grunner ikke engang eier Saab..

Tror du sikter til meg i det som er utheva ovenfor her, men det feilsitert i tilfelle. ETTERHVERT kommer alle Saaber til å bli gamle Saaber. Ikke bare langt frem i tid heller, men om ikke lenge. "Mannen i gata" eiere av Saab vil bli færre og behovet for bevarelse av alle vil være formålstjenelig. Vil minne om et vesentlig skille mellom gammelsaab og gammel Saab.. På ett eller annet tidspunkt mellom nå og da (altså underveis i utvannelsen av ikke-entusiaster) ser jeg for meg (personlig) at det vil bli naturlig å styrke miljøet og se på muligheter for sammenslåing.

Uansett hva som skjer vil det alltid være de som liker de gamle saabene, de som liker alle saabene og de som liker bare de nye. Men på ett tidspunkt kommer merket til å bli eid, bevart og brukt KUN av de som LIKER det. Ikke av dem som bare vil ha en billig bil og ikke bryr seg om hva det er. Det kommer til å stå på interessen og ønsket om å bruke og bevare. Når vi kommer dit tror jeg vi bør stå sammen uansett hvilken av modellene vi liker.

Det tidspunktet kommer før vi aner det og jeg tror det er lurt å se dit allerede nå.
I GSV er stopper det ikke på OG900 her er det sagt at alt det står SAAB på kan være med. Nei det var ikke deg jeg siktet til når det gjelder (alt er Gammel Saab).
Jeg og kan ha tro på 1 moder klubb - Saab club Norge (SCN) som tar med alle. Men jeg må få ha mitt interesse område for "eldre Saaber".
Kanskje GSV og STCN kan være underklubber for hovedklubben SCN? GSV for de med interesse for "eldre Saaber" og STCN for de med "nyere Saaber"?
GT750 wrote:Problemet er da at min interesse for "eldre Saaber" vannes ut gjennom å også innlemme alle med "nyere Saab" som faktisk har et annet alternativ.
Jeg vil vel tro at mange med "nyere Saab" har liten interesse for "eldre Saab" (da hadde de jo hatt en slik) på lik linje med meg som elsker "gamle Saaber" har liten/ingen interesse for "nyere Saab" (ergo jeg har ingen nyere Saab).

Lei for å si det men for meg er ikke Saab Saab!
På en måte føler jeg at du motsier deg selv litt med dette innlegget. Du har kjempet åpent og hardt for utvikling av klubben og at gamle, innarbeidete tanker og holdninger holder igjen klubben. Samtidig sier du her at besudling av klubben med "nyere" biler vanner ut din interesse for "eldre Saab"? Er ikke det nettopp en holdning og tankemåte som har holdt igjen og vært opphav for store diskusjoner tidligere? Ved innlemming av V4, 99 osv?
Ja jeg har kjempet for det MEN jeg vil ikke at "nyere Saaber" skal overskygge min interesse slik at den blir borte pga mye fokus på "nyere saab)
Jo det er riktig at det har vært diskutert om 96 2T langfront er en "ekte" gammalsaab? Så det går en grense.
For meg går den grensen på OG900 (ink. 9000).
Når jeg tenker nye medlemmer og rekrutering tenker jeg at det gjelder inn til de "eldre saabene". Resultatet av "reformen" for å kalle den det er at man har fått nye medlemmer med intersse for "nyere Saab". Og det er her jeg er redd for at vi kan skremme bort potensielle V4 medlemmer hvis vi f.eks arrangerer et banetreff på Rudskogen i regi av GSV og så kommer det bare 9-3 Turbo-X og 9-5 Aero osv. Da er det lite gøy å ha en 25 hester fra -53 med termosifon kjøling! Vi må ha en klubb, forum, delelager, aktiviteter som er rettet mot medlemmene.
Jeg tror det er vesentlig at vi har et styre som innehar interssen for "gamle saaber".
På lik linje som om en gruppe avholdsmenn ikke kan bestemme hvilke alkohol lover vi skal ha - det blir sjeldent bra.
En Porsche frelst Saab entusiast.
-53 92b, -58 GT750, -59 93b, -64 Sport, -75 96 og -77 911S ;-)

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby teidesen » 25 Feb 2016, 18:27

92 på Rudskogen? Hmmmm. Det gikk (kanskje fremdeles går) en svensk 92b i 1000-cupen. Blodtrimmet til ihvertfall 35 hk! Den kom kanskje ikke først i mål, men fikk desidert mest oppmerksomhet og applaus. Kanskje vi burde sprite opp STCNs "track day" med litt blårøyk? Det ville ihvertfall være i skikkelig GSV-ånd. Du har jo flotte 5,5 tommere til 92en, Hans-Fredrik: mangler bare hjelm så er stuket perfekt!

Beste hilsener
Tom

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Hjelle » 28 Feb 2016, 22:25

teidesen wrote:Kanskje vi burde sprite opp STCNs "track day" med litt blårøyk? Det ville ihvertfall være i skikkelig GSV-ånd. Du har jo flotte 5,5 tommere til 92en, Hans-Fredrik: mangler bare hjelm så er stuket perfekt!
Vi i STCN har stadig GSV-bilar på vitjing på banetreffa vi har hatt, Arne E med sin 96 Sport svingar stadig innom når vi er på Våler, men me har sjølvsagt plass til fleire.
Morten S vitja oss med 93 F-en på Rudskogen 2012 som biletet viser. Skal det som det er snakka om i siste postane vere aktuellt med ei samanslåing av klubbane er jo det naturlige at det er noko som skjer "nedafrå og opp" og ikkje omvendt. Og ein bra start er jo då å invitere til kvarandre sine arrangement, slik at en ser at det sosialt sett er mykje det same det går i. So fleire totaktarar og V4-ar til STCN sine treff? - Jatakk, kjempemessig!

Image
DSC_6835 by tahjelle, on Flickr
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

Ingvarjg
Posts: 88
Joined: 03 Dec 2014, 09:32
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Ingvarjg » 03 Mar 2016, 10:23

Hjelle wrote:So fleire totaktarar og V4-ar til STCN sine treff? - Jatakk, kjempemessig!
Helt enig, dere er hjertelig velkommen på STCNs treff, både på banetreff og ellers. Det har gjennom flere år vært gammelsaaber representert på treff i turboklubbens regi, og mange i turboklubben digger gammelsaab - meg selv inkludert. Blårøyk og totaktsknatring er noe av det kuleste som finnes, og det absolutt heftigste minnet jeg har fra mine år som Saabgalning må være den dagen på Kinnekulle i forbindelse med en festival for rundt regnet 10 år siden da STCS - svenske turboklubben - arrangerte banekjøring. Da var det eget totaktsheat, med 8-10 totaktere med varierende trimmingsgrad som ble pisket rundt Kinnekulle til tilskuernes store begeistring. Fort gikk det jo ikke, men lydkulissen fra et samlet felt totaktere som på full åpning vrælte over bakketoppen og ned rundt den lange høyresvingen før langsletta, som en sverm driiit forbanna veps, er noe jeg ikke kommer til å glemme. Gåsehud resten av dagen, og et glis som måtte brekkes ned med makt for å klare å innta mat senere på kvelden.

Debatten ellers her i tråden viser tendenser som bekrefter mine fordommer mot denne klubben, og de er vel grunnen til at jeg fortsatt ikke er medlem - etter 15-20 år som Saab- og gammelsaabentusiast. Siden min eldste Saab er fra 1972 så er jeg vel heller ikke kvalifisert, ifølge enkelte. Men å lurkikke innom, det kommer jeg til å fortsette med.

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby Vidarhs » 04 Mar 2016, 10:09

Hei Ingvar! Skal ikke uttale meg om evt uro/føringer i klubben osv,men er stort sett en hyggelig klubb å være medlem i,folk som ønsker å leke med saabene sine.fint medlemsblad,treff osv.helt klart ingen forum-klubb,men positiv tone,når man møtes.har aldri opplevd at noe er feil,med hensyn til alder påbil, ombygning,trim osv.
Enig at hylende totaktere på bane er heftig,men å si at det går dårlig,er vel ikke helt sant?
Mikael Molin kjørte 1:08,2 på kinnekulle i fjor,med 96 sport,uten sperre og dunlop diagonaldekk på 4" felg.
Anders Berger,med værsting bda escort med sliks,under 5 sekunder raskere,begge er klasseledere.
syns det er bra tempo :D

teidesen
Posts: 34
Joined: 30 Nov 2012, 09:03
Location: Oslo
Contact:

Re: Logo / Navn - er vi utdatert?

Postby teidesen » 06 Mar 2016, 10:05

Saab-andan lever i beste velgående, ser jeg. Bra! Som dere ser av bildene fra Dagali, var det en salig blanding av biler på isen - fra totaktere til V-6ere med 4X4. Alle hadde det ustyrtelig gøy med Saabene og hverandre, og der er vel hele poenget?

Stilte selv med 9-5 stasjonsvogn, grei til frakt av isbanesuppe. Satser imidlertid på V4 til Ballangen og kortfronten til INTSAAB!

Beste hilsener
Tom


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest