Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.
User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Yngve Knutsen » 16 Oct 2015, 19:17

Æ å. Men trur du det blir tatt på alvor av styret?
For å overdrive litt så er det nesten vinn eller forsvinn for forum sin del.
Fb er som ett supermarked og overtar alt. Først når nærbutikken er nedlagt og borte merker du savnet av den. Det er utfordringen "vi" står ovenfor....kjipt.
Så dere som kan noe om dette vær så snill å kom med forslag og hjelp til å modernisere forumet for vidre eksistens!
Last edited by Yngve Knutsen on 17 Oct 2015, 00:15, edited 1 time in total.
Mobil 90191238

User avatar
Eirik
Posts: 469
Joined: 26 Aug 2012, 15:32
Location: Sandnes
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Eirik » 16 Oct 2015, 23:05

Har lest kjapt gjennom tråden.

Jeg er helt enig i at det hadde vært en fordel å få til enklere løsning på bilder, flott om noen vil se nærmere på dette. Jeg kan ha dette i bakhodet, men kan iallfall ikke love noen løsning.

Jeg har for tiden mer enn nok med familie og barn. Dersom noen med kapasitet ønsker å overta, er det bare å melde sin interesse.

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
90 -86 | 99 T16 prosjekt | 95 V4 prosjekt

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Jokke900 » 18 Oct 2015, 12:24

I STCN holder vi på med storsjau på web og forum. Kan sikkert dele hva vi finner ut av slags løsninger med GSV. Egen bildehosting kunne evt vært delt mellom klubbene også for den del. Det kunne f.eks blitt lagt som base for PDF utgaver av 9Posten også..
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Henning » 18 Oct 2015, 13:39

Jokke900 wrote:I STCN holder vi på med storsjau på web og forum. Kan sikkert dele hva vi finner ut av slags løsninger med GSV. Egen bildehosting kunne evt vært delt mellom klubbene også for den del. Det kunne f.eks blitt lagt som base for PDF utgaver av 9Posten også..
Topp topp og mere topp - flott om du finner ut - samarbeid på løsning hadde vært gull!!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Yngve Knutsen » 19 Oct 2015, 05:58

Eirik wrote:Har lest kjapt gjennom tråden.

Jeg er helt enig i at det hadde vært en fordel å få til enklere løsning på bilder, flott om noen vil se nærmere på dette. Jeg kan ha dette i bakhodet, men kan iallfall ikke love noen løsning.

Jeg har for tiden mer enn nok med familie og barn. Dersom noen med kapasitet ønsker å overta, er det bare å melde sin interesse.

Sent fra min LG-H815 via Tapatalk
Det kunne jo vært en ide om andre overtok. Som du sier så har du mer enn nok med familien og det går mye tid hvis man skal prøve å drive ett forum og man må være engasert
Men pleier det ikke å være sånn at når man stiller plassen sin til rådighet så blir det stilt i rekkene :D
Trur nok du sitter trygt og godt i den posisjonen du er Eirik :)
Mobil 90191238

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Yngve Knutsen » 18 Jan 2016, 07:42

Hvis noen lurte på jeg stemte på navn & logo avstemningen, så trykket på at jeg ga f... i hele greiene.
Løsning på det her med bildene bryr jeg meg mere om, men det blei brå stopp på det vist :roll:
Mobil 90191238

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby 96GT » 22 Jan 2016, 19:01

Støtter Yngve til 100%.
Enklere opplasting kunne sikkert øke aktivitet på forumet. Pluss at klubben kan sikre at bildene ikke blir borte. Ikke noe mer kjedelig en tråder som mangler bilder.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
Hjelle
Posts: 321
Joined: 02 Sep 2012, 11:05
Location: Sunnmøre
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Hjelle » 22 Jan 2016, 20:39

Tre tips til enkel og forholdsvis sikker lagring:

Åpne ein konto hjå Dropbox. Du får 2GB gratis, burde rekke for dei fleste til forumrelaterte bilder.
Då har en full kontroll på innhaldet, og enkelt å laste opp. Lagre bildet til Dropboxmappa, og høgreklikk for offentlig lenke til bildet. Lim inn her med IMG-tagen , og det er klart. Ulempa her er at du må behandle bilda dine i bildebehandlingsprogram slik at det vert rett storleik på bilda.

Eit anna bra og gratis alternativ med mykje meir lagring er Flickr.com Der vert bilda automatisk skalerte, og du kan velge sjølv storleiken når du limer direktelinken til bildet inn på forumet med IMG-tagen. Her kan du også legge bilda i eigne mapper, og med rette instillingane på mappa vert bilda ikkje visande offentlig i Flickr. Kanskje litt knotete, men likefullt ikkje vanskligare enn fks. Photobucket som monge har brukt.

Eit tredje alternativ er å opne konto på garaget.org, der kan en opne fotoalbum og kopiere ut BBCode med eit tastetrykk. Ulempa her er at alle albuma ligg offentlig.

Alternativ 1 og 2 er det du som er sjefen 100%, og er solide tjenester. På alternativ 3 er du prisgitt at tjenesten kjem til å fundere i overskuelig framtid, har der vore medlem i 10 år utan at dethare vore nemleverdig nedetid so anser det som rimelig safe også.
M91 900 Turbo 16 // M04 9⁵ Aero // M11 9⁵ 2.0T BioPower XWD // SAAB-ANDAN - en del har den

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby Jokke900 » 22 Jan 2016, 20:46

Har selv brukt Flickr en god stund og er veldig fornøyd. Både til å lage egne album, ekstra backup fra tlf bilder (laster opp automatisk når tlf er koblet til wifi) og for å laste opp bilder til forum. Syns det er enkelt og ryddig :)
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: Bildedatabase - Enkel uplaoding webside.

Postby 96GT » 22 Jan 2016, 21:23

Alle disse forslagene er greie for de som er mer en middels på data... bruker selv linker fra egen hjemmeside i prosjekttråd... men enkelt og raskt NEI... har GSV kontroll på bildene NEI... best so far synes jeg er Tapatalk... rett inn fra mobilen opp på forumet... (funker flickr på samme måte?)... men igjen GSV har ikke kontroll på bildene... vi har jo gjennom årene sett mange bilde delings tjenester komme og gå...bare å se på forum rundt i kring... mangler dessverre bilder her og der... (husker selv Geting og SSK der Geting mistet bildene) og disse trådene er jo da uinteressante... finnes det ikke noe smart bilde app for disse php forumene?
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest