9 Posten

Info og annonseringer fra styret eller frihjulet, ønsker til klubben og annen kommunikasjon mellom klubben og medlemmene.
User avatar
Ekorn
Posts: 62
Joined: 02 Jun 2015, 07:48
Contact:

Re: 9 Posten

Postby Ekorn » 30 Oct 2015, 22:23

Jeg vil ha blad! Synes det er et koselig tiltak og en god grunn for meg å være medlem.
Ipaden og PDF-kompabilitet passer liksom ikke inn mellom kaffi og lugn søndagsmorgenstemning.
Kjempefint blad med en stor arbeidsinnsats bak. Heder og ære til redaksjonen.

User avatar
kanonjon
Posts: 1055
Joined: 03 Nov 2012, 20:35
Location: Arendal
Contact:

Re: 9 Posten

Postby kanonjon » 31 Oct 2015, 20:10

Ja takk, begge deler ;)

User avatar
knut
Posts: 271
Joined: 12 Nov 2012, 20:34
Location: Valdres
Contact:

Re: 9 Posten

Postby knut » 04 Dec 2015, 10:48

Då eg fekk julenummeret av 9-posten i går kveld, gjekk det opp for meg kor gamal(dags) eg eigentleg er. Det er noko eige med eit blad du kan halde i neven, ta med deg på senga, og ligge og lesa den tida du burde bruke til å sova (men som i staden disponerer for søte Saab-draumar ;) ). Eit solid stykke frivillig redaksjonsarbeid, spør de meg! Og takk for at bladet kom utan plast eller annan unødvendig emballasje.

Forumet og 9-posten utfyller kvarandre på strålande vis, og er - saman med delelageret - fullgod grunn til å vera medlem i ein klubb som GSV (uansett namn og logo ;) ). Eg ser at bladet er dyrt å produsere. Kanskje vi som lever i papiralderen burde betala litt bladpengar i tillegg til medlemsavgifta?
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: 9 Posten

Postby Henning » 04 Dec 2015, 11:24

Meninger er brillefint, jeg liker at folk sier det man mener, synd bare ikke flere gjør det. FULL forståelse at mange liker papir. Selv må jeg ofte printe ut tegninger jeg får sendt på mail før jeg kan prise de.

Jeg syntes at det burde være et valg. På PDF eller på papir.

Jeg skjønner at mine innlegg har skapt engasjement... jeg har nemlig ikke fått noe 9 posten ;)

Nå ere snart hælj!
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
96GT
Posts: 1436
Joined: 30 Oct 2012, 22:26
Location: Oslo
Contact:

Re: 9 Posten

Postby 96GT » 04 Dec 2015, 11:39

Men Henning, har du sjekket mailen din da. Ligger kanskje en ny 9-posten der :)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"

User avatar
OlaV4
Posts: 79
Joined: 22 Jan 2015, 08:21
Location: Sola
Contact:

Re: 9 Posten

Postby OlaV4 » 10 Dec 2015, 13:36

Det er en litt interessant problemstilling som tas opp her. Jeg tror at man undervurderer "den modne" medlemsmassen. Det er nok noen eldre som ikke er på nett, men tviler på at det kan være så veldig mange. Majoriteten av de eldste (70-80 år +) i min familie og omgangskrets er på nett med både brett og pc, og en del av dem har sågar begynt med dette i godt voksen alder.

Jeg er i slutten av femtiårene, og vil kanskje av yngre medlemmer også kunne bli klassifisert som en eldre - og det er helt greit, jeg er jo det :lol: . Når det er sagt så er jeg "hel-digitalisert" til la oss si 95%. Dette betyr bl.a at jeg fortrekker å få "all" post og avisabonnementer digitalt levert, det er greiest på alle vis - for meg ihvertfall. De resterende 5% omfatter bl.a. bladene Seilmagasinet, Musikkpraksis, Bass Player Magazine, Flynytt - og 9Posten. Dette er informasjon jeg fortsatt foretrekker og få på papir, og spesielt vårt glimrende 9Posten blir ekstra verdsatt og lest fra perm til perm.
Som noen andre her uttrykte det så var det nesten utenkelig med nettbrett både i senga og ved frokostbordet, og jeg er langt på vei enig. Ja, i min verden er sågar også dassen fortsatt en nettbrett og pc-fri "analog" verden med mye papirarbeid og -underholdning, kanskje med unntak av en dab-radio da. :oops:

Så hvordan dekke alle sine behov for det utmerkete 9Posten? De fleste avisene tilbyr tre valg: e-avis, papiravis eller begge deler. Men det må man da bestemme seg for, og så gjøre et valg. Kan det samme gjøres med 9Posten uten at det genererer mer arbeid for de som gjør denne utmerkete jobben? Jeg kunne godt tenkt meg 9Posten både på pdf og papir, men jeg antar nå at en stor del ønsker 9Posten kun som pdf. En reduksjon i antall papirutgaver må jo uansett medføre en reduksjon i trykke- og distribusjonskostnader, og det er jo noe.

Hva med en "offisiell" avstemming blandt alle medlemmene som kan gi et beslutningsgrunnlag for årsmøtet?

Takk for oppmerksomheten! :)
Mvh
OlaV4
2005 Saab 9-5 SC
1971 Saab 96

User avatar
Jokke900
Posts: 1215
Joined: 03 Nov 2012, 01:39
Location: Skogn
Contact:

Re: 9 Posten

Postby Jokke900 » 22 Feb 2016, 13:13

OlaV4 wrote:En reduksjon i antall papirutgaver må jo uansett medføre en reduksjon i trykke- og distribusjonskostnader, og det er jo noe.
Når det gjelder ting som har med trykk å gjøre så er det ikke nødvendigvis slik at man sparer penger på å trykke færre. I 9Postens tilfelle så vil det nok ikke spares veldig mange kroner på å trykke færre nummer. Det har blitt diskutert i forbindelse med å kanskje tilby 9Posten for STCN også som et prøveprosjekt.

MEN, man ville kanskje spart noen kroner på distribusjon. Om dette er snakk om et nevneverdig beløp å spare inn eller ikke må nesten de som sitter på tallene kommentere, men jeg vil tro det ligger et sted midt på treet. Ikke veldig stort beløp, men sikkert stort nok til at det godt kunne blitt tilgodesett andre formål.

Tror uansett mengden medlemmer som kunne tenkt seg 9Posten kun i papir eller i papir OG pdf fortsatt er så stor at det er ikke fryktelig mye å spare i porto på de få som klarer seg uten papirutgaven.. TROR jeg.. :geek:
1966 96 Totakt
1978 99 Turbo

geir96
Posts: 3
Joined: 03 Nov 2014, 19:47
Contact:

Re: 9 Posten

Postby geir96 » 29 Mar 2016, 13:09

Som perifer medlem i GSV ønsker jeg å gratulere og takke alle som fremskaffer stoff og innhold til et alltid høyst lesverdig medlemsblad i regi av ein framifrå bladfyk Kjetil. Denne gang med 64 sider av god nok kvalitet, - og helt uten annonser og reklame, er ganske enkelt imponerende.
Takk!!
9-Posten dokumenterer en klubb med stor bredde, synliggjør medlemmenes mangfoldige entusiasme for et fellesskap og formidler tilbud om aktiviteter i rikt monn. Dette er verdier som er bygget opp over tid og som man skal være ydmyk for i fortsettelsen. GSV har noe spesielt i seg; SAAB-andan.
Mange andre entusiast klubber vil kunne være misunnelige..............

Mvh
Geir / Medlem 2014065


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest