....i tenningslåsen til Benny, en 72 modell V4. Noen god ide på enkel fiks her? er det noe med girlås? kan evnt den kobles ut? trenger jo strengt tatt ikke det, evnt må jeg skifte hele sylinderen og da finner man nye som passer??
På forhånd takk.
Nøkkelen står fast.....
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Nøkkelen står fast.....
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Nøkkelen står fast.....
Har du satt bilen i revers?
Du kan fjerne girlåsen ja. Det er en "klump" oppe på rattstammen.
Bare dra den nedover.
Fungerer slik at du kun får ut nøkkelen i revers. Da går det samtidig en "splint" inn i nevnte klump.
Du kan fjerne girlåsen ja. Det er en "klump" oppe på rattstammen.
Bare dra den nedover.
Fungerer slik at du kun får ut nøkkelen i revers. Da går det samtidig en "splint" inn i nevnte klump.
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: Nøkkelen står fast.....
Ja bilen står i revers.... får den ikke ut da heller, skal sjekke ut dette med den klumpen på rattstammen.Morten S. wrote:Har du satt bilen i revers?
Du kan fjerne girlåsen ja. Det er en "klump" oppe på rattstammen.
Bare dra den nedover.
Fungerer slik at du kun får ut nøkkelen i revers. Da går det samtidig en "splint" inn i nevnte klump.
Morten, skjønte du noe av den fargekoden Y8B?????
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: Nøkkelen står fast.....
Y8 er abragul. Det kan nok stemme. B etter står for produsenten av lakken de opprinnelig brukte.
Becker, kanskje?
Becker, kanskje?
Henning wrote: Morten, skjønte du noe av den fargekoden Y8B?????
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest