Diverse Saab-spørsmål

For alle diskusjoner vedrørende 96 og 95 med V4-motor.
quartet
Posts: 7
Joined: 27 Jul 2020, 12:53
Contact:

Re: Diverse Saab-spørsmål

Postby quartet » 04 Apr 2021, 18:01

Morten S. wrote:Høres nesten slik ut - men dersom du skrur av slangen oppe ved hovedpumpen og holder en finger på hullet så vil du kunne sjekke om det bygger seg trykk dersom en annen trykker pumper på clutchpedalen.
Hovedclutchpumpen bygger opp trykket som aktiverer slavesylinderen som igjen trykket på staget som frigjør clutchen.

Men det er ikke så uvanlig at clutchplatene setter seg fast etter lang tids lagring.
quartet wrote:Hei, ettersom jeg ikke vet hvordan clutch systemet fungerer så har jeg en del spørsmål om dette så spør jeg her. Etter det jeg har lest på denne siden: (https://www.yourmechanic.com/article/ho ... o-lovetere) så skal det bygge seg opp press når man trykker clutch pedalen, men det gjør ikke hos meg. Betyr dette at master clutch sylinderen ikke fungerer?
Takk for svar Morten. Da bytter jeg rett og slett master clutch sylinder og slangen i mellom, da burde det ikke oppstå flere problemer fra den siden. Er det noen måte å finne ut om clutchplatene sitter fast før slave- og mastersylinder er i orden?


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest