Klaring, stempel/sylinder + rustskade

For alle diskusjoner vedrørende 96 og 95 med V4-motor.
Gunnar
Posts: 10
Joined: 26 Apr 2020, 09:26
Contact:

Klaring, stempel/sylinder + rustskade

Postby Gunnar » 12 Jun 2020, 13:20

Har to motorer, begge antakelig fra Ford delebiler. Begge har en del skader fra rust i sylindrene. Jeg har pusset bort rusta, men det er en del skader. Det ble en god del bedre etter honing med drill og enkelt flex honeverktøy, men kan såvidt kjenne ujevnheter med neglen. Leste på div amerikanske forum at små groper ikke nødvendigvis er katastrofalt. Men når jeg måler klaring mellom stempel og sylinder med en bladføler er klaringen mye større enn 0.003-0.006mm. Klaringen er kanskje ca 0,1mm etter honinga. Virker som klaringa er større enn spec også øverst der det ikke er slitasje i sylinderen?

Noen som har noen formening om dette er håpløst, eller om det kan gå bra? Jeg hadde håpet å unngå boring og nye stempler. Det hadde vært greit å finne ei bedre blokk, men har ikke kommet over noe foreløpig.

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 1 guest