Jeg ser etter en Saab 95/96 fra 60 tallet og lurer litt på om jeg bør kjøpe V4 eller to-takt.
Jeg vil bruke bilen til treff lokalt og kanskje litt lengre turer. At den er fra 1960 tallet er viktig for å kunne ta den med på Flåklypa Grand Prix i 2018. Noen råd?
En slik hadde vært fint!
Hva er riktig pris for en V4/to-takt i ok stand?
V4 vs to-takt
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: V4 vs to-takt
Jeg har hatt diverse totakt og V4.
Dersom du skal kjøre lengre turer på motorvei så er iallfall 4 trinns kasse å foretrekke.
I Norge ble det ganske vanlig fra 1964.
Samme år kom det tokrets bremsesystem.
Personlig synes jeg at det er mye mer sjarm med en totakter.
Dersom du skal kjøre lengre turer på motorvei så er iallfall 4 trinns kasse å foretrekke.
I Norge ble det ganske vanlig fra 1964.
Samme år kom det tokrets bremsesystem.
Personlig synes jeg at det er mye mer sjarm med en totakter.
-
- Posts: 44
- Joined: 07 Mar 2017, 09:46
- Contact:
Re: V4 vs to-takt
Det ble en V4. Jeg kjøpte en som gikk i nabolaget når den var ny i 1969.
Masse arbeid venter, men forhåpentligvis blir det bra til slutt.
Masse arbeid venter, men forhåpentligvis blir det bra til slutt.
-
- Posts: 44
- Joined: 07 Mar 2017, 09:46
- Contact:
Re: V4 vs to-takt
Fikk kjørt den hjem på tilhenger i går.
Artig at bilen har levd mesteparten av sitt liv på Averøya hvor jeg bor.
Den var sist EU godkjent i 2009 og den har knapt vært brukt siden.
Kanskje lager jeg en tråd om oppussingen.
Artig at bilen har levd mesteparten av sitt liv på Averøya hvor jeg bor.
Den var sist EU godkjent i 2009 og den har knapt vært brukt siden.
Kanskje lager jeg en tråd om oppussingen.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: V4 vs to-takt
Ja takk
Pekaill wrote:....
Kanskje lager jeg en tråd om oppussingen.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest