V4 vs to-takt

For alle diskusjoner vedrørende 96 og 95 med V4-motor.
Pekaill
Posts: 44
Joined: 07 Mar 2017, 09:46
Contact:

V4 vs to-takt

Postby Pekaill » 08 May 2017, 09:55

Jeg ser etter en Saab 95/96 fra 60 tallet og lurer litt på om jeg bør kjøpe V4 eller to-takt.
Jeg vil bruke bilen til treff lokalt og kanskje litt lengre turer. At den er fra 1960 tallet er viktig for å kunne ta den med på Flåklypa Grand Prix i 2018. Noen råd?

Image

En slik hadde vært fint!

Hva er riktig pris for en V4/to-takt i ok stand?

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: V4 vs to-takt

Postby Morten S. » 08 May 2017, 17:33

Jeg har hatt diverse totakt og V4.
Dersom du skal kjøre lengre turer på motorvei så er iallfall 4 trinns kasse å foretrekke.
I Norge ble det ganske vanlig fra 1964.
Samme år kom det tokrets bremsesystem.

Personlig synes jeg at det er mye mer sjarm med en totakter.

Pekaill
Posts: 44
Joined: 07 Mar 2017, 09:46
Contact:

Re: V4 vs to-takt

Postby Pekaill » 09 May 2017, 09:26

Det ble en V4. Jeg kjøpte en som gikk i nabolaget når den var ny i 1969.

Masse arbeid venter, men forhåpentligvis blir det bra til slutt.

Pekaill
Posts: 44
Joined: 07 Mar 2017, 09:46
Contact:

Re: V4 vs to-takt

Postby Pekaill » 14 May 2017, 09:15

Fikk kjørt den hjem på tilhenger i går.
Artig at bilen har levd mesteparten av sitt liv på Averøya hvor jeg bor.
Den var sist EU godkjent i 2009 og den har knapt vært brukt siden.

Image

Kanskje lager jeg en tråd om oppussingen.

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: V4 vs to-takt

Postby Morten S. » 14 May 2017, 09:34

Ja takk :)
Pekaill wrote:....

Kanskje lager jeg en tråd om oppussingen.


Who is online

Users browsing this forum: Google [Bot] and 1 guest