Black & Decker senkesett....

For alle diskusjoner vedrørende 96 og 95 med V4-motor.
User avatar
Tore T
Posts: 728
Joined: 04 Nov 2013, 11:28
Location: Kristiansund
Contact:

Black & Decker senkesett....

Postby Tore T » 06 May 2015, 13:49

Hei !

Har fått kommentarer om at den grønne V4n hadde sett bedre ut om den kom noen cm nærmere bakken nå etter at sommerhjulene kom på...

Og selv om jeg egentlig hadde tenkt at den grønne skulle være noenlunde original, må jeg innrømme at jeg leker litt med tanken...

Så vidt jeg har skjønt kjører en del her inne med black & decker senkesett (les: Kappede fjærer)...

Hvordan har dere gjort dette i praksis ?

Hvor mye har dere kappet ? Og i hvilken ende av fjæra ?

Har dere bare kappet fjærene, eller har dere slipt dem flate på enden, evt varmet og "klemt sammen" enden slik at den ligger an mot fjærsetet som originalt ?

Andre ting å tenke på ?
mvh Tore T
---------------------------------------------------
2 x 1971 Saab 96 V4, 2000 Saab 9-3 SE turbo

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Black & Decker senkesett....

Postby Henning » 06 May 2015, 13:52

Tore T wrote:
Har dere bare kappet fjærene, eller har dere slipt dem flate på enden, evt varmet og "klemt sammen" enden slik at den ligger an mot fjærsetet som originalt ?

Andre ting å tenke på ?

Kar kappet kun 1 og 1/4 omdreining selv, på den enden som ikke er helt flat. Har ikke brydd meg å varme noe eller forsøke å legge den siste spiralen nedtil - vet ikke hvordan den varmebehandlingen utsetter stålet heller - men når bilen står nede klemmer dette seg bra sammen og i tillegg er det fint hakk i skåla til denne siste delen på fjæra.

NB! sikkert maaaange forkjellige fremgangsmåter her - men dette er min måte. Vet forøvrig at mange også kapper mere, men jeg ønsket ikke helt nede, 1 1/2 og helt til 2 omdreininger har jeg hørt folk har kappet.
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest