1700 m dobbel solex
-
- Posts: 201
- Joined: 28 Oct 2012, 22:54
- Contact:
1700 m dobbel solex
Lurar på kor denne slangen skal gå. Og kva pleier de å gjere med oljedamp slangen frå toppdekslet når de køyrer m trim luftfilter?
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
monter åndefilter på stuss ventilkåpa.sjekk for eksempel kollevold racing el liknende.de har div KN filter som burde passe.
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
kollevold rally import.
- 1850 s
- Posts: 33
- Joined: 01 Nov 2012, 20:36
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
Veivhusventilasjonsfilter er små og har lett for å tette.Derimot catch tank har bedre kapasitet.Er jo ikke nødvendig med olje i innsugskanalene Ang slangen din ser den mer ut som vacumslangen til bremseservoen ?? maybe
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
Tror 1850 s vet hva han prater om,og er inne på noe.Men er kanskje noe innhabil,da han er den eneste jeg vet om,som har catch-tank i v4en .
-
- Posts: 201
- Joined: 28 Oct 2012, 22:54
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
Den er nok til bremse servo ja. Men min 67 v4 har ikkje det. Kva gjer eg då? Og kva er catch tank?
- 1850 s
- Posts: 33
- Joined: 01 Nov 2012, 20:36
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
Hvis du ikke har bremseservo kan du plugge uttaket til bremseservoen.Catch tank i forhold til veivhusventilasjon er som navnet tilsier en tank som samler opp oljedampen fra veivhusventilasjonen istedenfor å sende den inn og tette luftfilter og evt oljeslam i innsugskanaler.Dvs at de slangestussene som brukes til veivhusventilasjon isteden blir modifisert og ført inn i en dertil egnet oppsamlingstank m utlufting
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
kan hende det beste er å lage to stusser i bånn av luftfilter-boksen,og koble veivhusvent slangene på disse.det 1850s mener er at det kommer forholdsvis mye oljedamp fra veivhus-ventilasjonen,som vil tette åndefilter evt luftfilter etter hvert. catchtank er en ekstern alutank,type 1-2liter,med slanger fra begge ventildeksler,og en utluftingslange.altså ingen filter.utviklet for motorsport,hvor man ikke ønsket at varm motorolje skulle renne ut ved rundvelt og liknende.Tanken funker også veldig bra når du ikke har egnet luftfilterboks(skumfilter/kn trakter osv.Har du en nyere/uorg motor i bilen? normalt går ene slangen inn på forgasserplata til vakum,og en opp til luftfilteret,så du trenger kun en stuss der.evt et rensbart ånde-filter.
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
Det var ett vakkert motorrom, "1850S"!
Har fått kjøpt ferdig catch-tank, eller fått laget den?
Har fått kjøpt ferdig catch-tank, eller fått laget den?
- 1850 s
- Posts: 33
- Joined: 01 Nov 2012, 20:36
- Contact:
Re: 1700 m dobbel solex
Takk Morten Den catch tanken jeg kjører med tilpasset og lagde jeg selv med en vanlig stålplate og 3 slangekuplinger .
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest