1700 m dobbel solex

For alle diskusjoner vedrørende 96 og 95 med V4-motor.
Twangyman
Posts: 201
Joined: 28 Oct 2012, 22:54
Contact:

1700 m dobbel solex

Postby Twangyman » 01 Mar 2014, 17:32

Image Lurar på kor denne slangen skal gå. Og kva pleier de å gjere med oljedamp slangen frå toppdekslet når de køyrer m trim luftfilter?

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby Vidarhs » 01 Mar 2014, 18:54

monter åndefilter på stuss ventilkåpa.sjekk for eksempel kollevold racing el liknende.de har div KN filter som burde passe.

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby Vidarhs » 01 Mar 2014, 19:52

kollevold rally import.

User avatar
1850 s
Posts: 33
Joined: 01 Nov 2012, 20:36
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby 1850 s » 01 Mar 2014, 20:15

Veivhusventilasjonsfilter er små og har lett for å tette.Derimot catch tank har bedre kapasitet.Er jo ikke nødvendig med olje i innsugskanalene :D Ang slangen din ser den mer ut som vacumslangen til bremseservoen ?? maybe

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby Vidarhs » 01 Mar 2014, 21:24

Tror 1850 s vet hva han prater om,og er inne på noe.Men er kanskje noe innhabil,da han er den eneste jeg vet om,som har catch-tank i v4en . :D

Twangyman
Posts: 201
Joined: 28 Oct 2012, 22:54
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby Twangyman » 01 Mar 2014, 21:37

Den er nok til bremse servo ja. Men min 67 v4 har ikkje det. Kva gjer eg då? Og kva er catch tank?

User avatar
1850 s
Posts: 33
Joined: 01 Nov 2012, 20:36
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby 1850 s » 01 Mar 2014, 22:16

Hvis du ikke har bremseservo kan du plugge uttaket til bremseservoen.Catch tank i forhold til veivhusventilasjon er som navnet tilsier en tank som samler opp oljedampen fra veivhusventilasjonen istedenfor å sende den inn og tette luftfilter og evt oljeslam i innsugskanaler.Dvs at de slangestussene som brukes til veivhusventilasjon isteden blir modifisert og ført inn i en dertil egnet oppsamlingstank m utlufting Image

Vidarhs
Posts: 265
Joined: 11 Dec 2013, 19:48
Location: Eidsfoss,vestfold
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby Vidarhs » 01 Mar 2014, 22:29

kan hende det beste er å lage to stusser i bånn av luftfilter-boksen,og koble veivhusvent slangene på disse.det 1850s mener er at det kommer forholdsvis mye oljedamp fra veivhus-ventilasjonen,som vil tette åndefilter evt luftfilter etter hvert. catchtank er en ekstern alutank,type 1-2liter,med slanger fra begge ventildeksler,og en utluftingslange.altså ingen filter.utviklet for motorsport,hvor man ikke ønsket at varm motorolje skulle renne ut ved rundvelt og liknende.Tanken funker også veldig bra når du ikke har egnet luftfilterboks(skumfilter/kn trakter osv.Har du en nyere/uorg motor i bilen? normalt går ene slangen inn på forgasserplata til vakum,og en opp til luftfilteret,så du trenger kun en stuss der.evt et rensbart ånde-filter.

User avatar
Morten S.
Posts: 2474
Joined: 28 Oct 2012, 15:21
Location: Sandefjord
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby Morten S. » 02 Mar 2014, 07:50

Det var ett vakkert motorrom, "1850S"!
Har fått kjøpt ferdig catch-tank, eller fått laget den?

User avatar
1850 s
Posts: 33
Joined: 01 Nov 2012, 20:36
Contact:

Re: 1700 m dobbel solex

Postby 1850 s » 02 Mar 2014, 08:19

Takk Morten :) Den catch tanken jeg kjører med tilpasset og lagde jeg selv med en vanlig stålplate og 3 slangekuplinger .


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest