Yup, det gjør seg med et par cm bredding bak...Stein Are wrote:Den hekken der blir seende "tung" og tøff ut. Skikkelig "lead sled"!
SAAB 96 1300S
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Last edited by 96GT on 27 Jun 2016, 09:56, edited 1 time in total.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Facebook, er du gærn!!! Nope, prosjekt tråder og Saab dsikusjoner skal væe på forumet vårt... jeg vil være tru forumet, men oppdateringer blir litt sjeldnere... inntil fller klattrer fra gjerdet og hiver seg på og begynner å bidra på forumet...Kjetil wrote:Godt å se at jobben går framover, og at du ikke har glemt forumet, selv om det er lenge siden sist! Du er vel ikke henfallen til Facebook?[emoji15]
Ja, at nå kunne bruke Rota felgene innimellom er en stor lettelse...Kjetil wrote:...og kult at Rota felgene er med igjen. Det var vel noe av det første du kjøpte til prosjektet.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Takk. god idé, men det nå muligens ble senere... nå må jeg bli ferdig snart...bluesmoke wrote:Fantastisk arbeid du bedriver , kunne vært en ide å få gjort avstøpning av skjermene dine. Tror det kan være interesse der ute etter slike,gjør jo mulighet for andre å "customize" også. Dette kunne jo være med på finansiere for deg? Keep on!
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
... fronten tredje gången gillt... grill fälld in mellan skärmar och nedre del byggd om för en snyggare overgång (tycker i alla fall jag) blir inga kederister fram heller... skärmar punktade mot innerskärmar... bade för styrka och för en renare look...
... och så ett litet avbrott från plåtdelar... ett lågt pund har sina fördelar... 360mm blir bra bicepsträning det... tänkte matcha denna med golvspak med stålkula....
... och så ett litet avbrott från plåtdelar... ett lågt pund har sina fördelar... 360mm blir bra bicepsträning det... tänkte matcha denna med golvspak med stålkula....
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- knut
- Posts: 271
- Joined: 12 Nov 2012, 20:34
- Location: Valdres
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Det synest eg òg, no ser den skikkeleg morsk ut! Tenker du deg framleis støtfangarar fram og bak? Eg trur det ville bli veldig stilig med dei slanke krom-fangarane (med blanke horn) litt Foose-aktig tett inntil karosseriet ...för en snyggare overgång (tycker i alla fall jag)
-72 96V4 -57 Ferguson FE35 -11 DS3
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
"Morsk ut" bra sagt... jeg er veldig mye frem og tilbake når det gjelder fangere eller ikke... akkurat nå er jeg inne på avsmalet original i et stykke... uten horn.. 5 mm fra karossen...knut wrote:Det synest eg òg, no ser den skikkeleg morsk ut! Tenker du deg framleis støtfangarar fram og bak? Eg trur det ville bli veldig stilig med dei slanke krom-fangarane (med blanke horn) litt Foose-aktig tett inntil karosseriet ...för en snyggare overgång (tycker i alla fall jag)
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- bluesmoke
- Posts: 78
- Joined: 28 Oct 2012, 21:36
- Location: Fredrikstad
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Helt enig så lite avstand som mulig til karosseriet, mulig du får en utfordring i hjørnene.
Viktig å jobbe med disse detaljene da de vil utgjøre forskjellen fra mange andre prosjekter, som nettop har mislykket når det kommer til disse detaljene.
Spennende å følge bygget ditt , da du virkelig har tatt den helt ut. Dette inspirerer mange får vi håpe , det ligger mange muligheter med de eldste SAAB karosseriene.
Viktig å jobbe med disse detaljene da de vil utgjøre forskjellen fra mange andre prosjekter, som nettop har mislykket når det kommer til disse detaljene.
Spennende å følge bygget ditt , da du virkelig har tatt den helt ut. Dette inspirerer mange får vi håpe , det ligger mange muligheter med de eldste SAAB karosseriene.
96 - 1961 - 93 - 2006
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Yup, hvis det det blir fangere vil de bli montert tett opp mot karosseri. Disse må da lages fra bunn eller modifiseres kraftig, da originale ikke passer noes særlig godt mot bilen min... endlig stuk må modnes frem noe... med eller uten horn, to-delt, skilt under etc... skal prøve å få til de siste detaljene så bra som mulig å prøve å unngå å ta snarveier på sluttet... dog fristende etter årevis med dette prosjektet...bluesmoke wrote:Helt enig så lite avstand som mulig til karosseriet, mulig du får en utfordring i hjørnene.
Viktig å jobbe med disse detaljene da de vil utgjøre forskjellen fra mange andre prosjekter, som nettop har mislykket når det kommer til disse detaljene.
Spennende å følge bygget ditt , da du virkelig har tatt den helt ut. Dette inspirerer mange får vi håpe , det ligger mange muligheter med de eldste SAAB karosseriene.
Last edited by 96GT on 12 Jul 2016, 08:11, edited 1 time in total.
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- Morten S.
- Posts: 2474
- Joined: 28 Oct 2012, 15:21
- Location: Sandefjord
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Ser meget bra ut Peter!
- 99turbo
- Posts: 230
- Joined: 18 Nov 2012, 18:27
- Location: Gjøvik
- Contact:
Re: SAAB 96 1300S
Mean machine Fantastisk look på den fronten, og jeg er helt klart enig i fanger tanken, helt inntil uten horn og styr. To delt kan også bli stilig. Imponerende tålmodighet og pågangsmot!
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest