SAAB 9-5 2002 2.0t 150 HK
Oljelampe blinker til iblant med slukner når bilen startes på nytt.
Kjent problem på 9-5? Noen lure idéer på hva det kan vare?
Lest noen steder at det kan vare tett oljesil.
// Peter
Oljelampe som blinker
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Oljelampe som blinker
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- 99turbo
- Posts: 230
- Joined: 18 Nov 2012, 18:27
- Location: Gjøvik
- Contact:
Re: Oljelampe som blinker
Bruk ikke bilen før det er konstatert hva det er, kan fort lukte motorhavari. Sludge er et kjent problem, spesielt fra 98 til 04. Kan selvfølgelig være dårlig kontakt i føleren for oljetrykket, men oftere er det tett sil eller lignende. STCN forum har masse lesestoff: http://forum.saabturboclub.net/search.p ... oil+sludge
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion
- 96GT
- Posts: 1436
- Joined: 30 Oct 2012, 22:26
- Location: Oslo
- Contact:
Re: Oljelampe som blinker
Nok lurt å la den stå ja...
Takk for svar
Takk for svar
96 -65 "Moskowa" | 99 GL -79 "Rødhette | 900 Turbo 2.0T SE -95 "Flakseguri"
- 900C-LPG
- Posts: 3248
- Joined: 05 Nov 2012, 06:35
- Location: Nederland
- Contact:
Re: Oljelampe som blinker
Det er lurt å la SAABen stående og gjerne kontroler det hva @99turbo skriver over black sludge.
ta for en god kontrol toplokket og bunnpannen av og hvis du har fjernet bunnpannen er det lurt å ta av oljesilen og kontroler insiden av den på tilstopping av den og røret selv.
Hvist alt er i orden må man også kontrolere om at de er montert en såkalt Mod6. (Det kunne være sånt at alt står skrevet i lenken som @99turbo har plassert, men jeg har ikke lest alle de 26 sidene.)
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-5/index.html?bID=196899
ta for en god kontrol toplokket og bunnpannen av og hvis du har fjernet bunnpannen er det lurt å ta av oljesilen og kontroler insiden av den på tilstopping av den og røret selv.
Hvist alt er i orden må man også kontrolere om at de er montert en såkalt Mod6. (Det kunne være sånt at alt står skrevet i lenken som @99turbo har plassert, men jeg har ikke lest alle de 26 sidene.)
http://www.saabnet.com/tsn/bb/9-5/index.html?bID=196899
Født, som Nederlender, i Sarpsborg, bodde til 1980 i Bergen og siden 1980 bor jeg i Nederland.
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
SAABer jer har (hatt):
1. 136H, 4dørs SAAB 900 GLs Sedan, 1981
2. 205G, 4dørs SAAB 900c Sedan, 1988
3. 257, SAAB 9000 CSE 2.0t Anniversary, 1997
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 0 guests