Blir bra super`n! Ferrari-gasserne er jo litt snobbete, vet ikke hvor rå de er,men med riktig innsug osv fungerer de jo veldig bra,pluss at de korte innsugs-kanalene gjør motoren ekstremt turtalls villig.
Leste at niklas enander hadde testet flowen i forskjellige gassere,2stk dcnf var ikke veldig mye bedre enn en 40 dfi,har ikke sett data på 45 dcoe,men tror den er råere. flere muligeheter, mange forskjellige halsringer,dyser osv,og enkel å bestykke sier expertene.
trim-innsug from down under
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
- Henning
- Posts: 2989
- Joined: 28 Oct 2012, 17:51
- Location: Nesodden
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Super misunnelig og leser med stor entusiasme!! Skulle ønske jeg kunne like mye som dere på dette feltet...... Men har nå funnet ut at dersom jeg jeg legger ut ytterligere 995 bilder for Vidar skylder han meg hjelp med neste prosjekt:) og det skal jaggu bli v4 !!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Hei Henning! Skal prøve å bistå med neste prosjekt jeg,har ikke supererfaring på alt,jeg heller, men ønsker å lære,blir mer nysgjerrig for hvert år som går.Har en eldre fetter som begynte å porte/trimme saab v4 som 16-17 åring,med støtte av faren,han fikk veldig innsikt og erfaring tidlig,han gikk over til vw for ca 30 år siden,og kan bygge en sprek bilcrossmotor for vekslepenger i dag. han lærte gjennom å gjøre,spørre og prøve. han fortalte meg for 20+ år siden,at han hadde vært hos en kar som veide inn alle delene(balanserte) og tillpassa alt mot hverandre(bluprint)og at det virka ekstremt mye bedre! Sånn tror jeg han som bygde motor i 92en og 96 62 mod din tenker også.Vi får lære!
Har overhalt trim-topper tidligere hos en arkitekt(kanskje beste v4 motorbyggeren i Sverige.Var nevnt på svenske forumet,en veldig dyktig to-takt motorbygger,fra Stockholm.Han var komponist?Så.er vel håp oss og,he he
Spennende er det uansett!
Har overhalt trim-topper tidligere hos en arkitekt(kanskje beste v4 motorbyggeren i Sverige.Var nevnt på svenske forumet,en veldig dyktig to-takt motorbygger,fra Stockholm.Han var komponist?Så.er vel håp oss og,he he
Spennende er det uansett!
-
- Posts: 54
- Joined: 30 Oct 2012, 13:12
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Hmm - dette innsugspåbygningsrøret så snasent ut. Bestilte ett jeg. Har ikke kjøpt mange julegaver til meg selv i år, så dette er jeg sikker på at er helt innafor.Kan sikkert komme til nytte ved en anledning
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Det har du garantert fortjent Lars!
Sender en distansekloss til deg og super`n på nyåret,så monteringa går greit.
Tror nesten du blir førstemann til å teste opplegget.
Sender en distansekloss til deg og super`n på nyåret,så monteringa går greit.
Tror nesten du blir førstemann til å teste opplegget.
-
- Posts: 45
- Joined: 05 Jul 2013, 22:35
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
DCNFs er brukt av Ferrari, men for å sette ting i riktig perspektiv, også av bla Ford, Simca, VW og Austin i modeller som Fiesta, Boble og Metro; ikke særlig snobbete biler .Vidarhs wrote:Ferrari-gasserne er jo litt snobbete
Alex
1975 96: 5-års prosjekt i langt over 5 år;
1983 99: sendt til donorhimmelen i 2007 etter 16 år eierskap;
1994 9000 Aero; endring til delebil;
1996 9000 Aero; dagens arbeidshest;
1973 Sonett III; morobilen;
2002 9-5 Aero; Mors barnetransportør.
1983 99: sendt til donorhimmelen i 2007 etter 16 år eierskap;
1994 9000 Aero; endring til delebil;
1996 9000 Aero; dagens arbeidshest;
1973 Sonett III; morobilen;
2002 9-5 Aero; Mors barnetransportør.
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Enig der,Alex! Gasserne mine var ettermontert på trimma MGB GT,var jo den store folke-sportsbilen.veldig mye brukt til trim på små Fiater også.
Men må kline til litt,av og til!
Men må kline til litt,av og til!
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Hei! når vi først er i gang,hvilke biler hadde dcnf forgassere orginal-montert?
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Her er start på liste,utfra tillgjengelig info:
Ferrari 246 gt dino
308 gt4
3000
citroen SM (Maserati utviklet motor)
Aston Martin DBS v8
Fiat Dino (samme motor som 246 gt)
Talbot/Simca 1100 spesial (en kort periode,med 1 stk 36 dcnf)
Tror de har vært brukt på Lamborghini også,men da med benevnelse dcnl.
Der stopper det på orginal-montering i mitt søk.
Ferrari 246 gt dino
308 gt4
3000
citroen SM (Maserati utviklet motor)
Aston Martin DBS v8
Fiat Dino (samme motor som 246 gt)
Talbot/Simca 1100 spesial (en kort periode,med 1 stk 36 dcnf)
Tror de har vært brukt på Lamborghini også,men da med benevnelse dcnl.
Der stopper det på orginal-montering i mitt søk.
-
- Posts: 265
- Joined: 11 Dec 2013, 19:48
- Location: Eidsfoss,vestfold
- Contact:
Re: trim-innsug from down under
Legger til Maserati Merak SS 3000.
Ferrari 3000 har jeg ikke hørt om.
Ferrari 3000 har jeg ikke hørt om.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 1 guest