Da blei det denne her.

Lag en tråd om bilen din eller prosjektet ditt.
User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Henning » 22 Sep 2014, 07:45

Ok det er litt snø på veien men utrolig flott da!! Hvordan er varmeapparatet? Bra?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Yngve Knutsen » 22 Sep 2014, 08:33

Varmeapparatet er topp, snøføre er topp. Fyker forbi nye biler som om de står parkert på det føret i dag. Så jeg blir bare mer og mer glad i denne bilen
Mobil 90191238

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Henning » 22 Sep 2014, 17:39

JA!!!! IKKE AT JEG ER NYSKJERRIG !!!!!!!! Hvordan gikk det idag??? Syntes selv at jeg har vært meget tålmodig - spesielt med hyppigheten du har skjemt oss bort med på tråden din......


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Yngve Knutsen » 22 Sep 2014, 20:23

Det kan du si det jeg ventet på telefon i fra deg i over en time jeg, UTEN at DU ringte men det kommer lengere ned ;)

Her er det 2 versjoner ute og går og den ene er kort fortalt at det gikk på ræva så det hylte etter og en bomtur på 40 mil!

Den andre versjonen er myyye lengere og jeg skulle ønske det var ett taleforum.
Vel fremme hos biltilsynet ventet jeg 10 min til det kom en ut i uniform og ropte opp mitt navn. Vi var begge usikkre på hva som skulle gjøres men det kalles en IDENTITES KONTROLL. Vi gikk ned til bilen, gav han vognkort del 1 & 2 samt det papiret med kvitering på innbetalt moms , værsegod sa jeg til uniform mannen. Ja sa han hvor er det gule toll kortet???????
Hæ, sa jeg?????? Ja jeg skulle fatt ett gult kort ved inbetaling av momsen og uten den var det hele over, dette var nor tollstasjonen viste at jeg skulle ha hatt.
Da gikk det brått opp for meg hvorfor jeg ikke liker menn & kvinner i uniform og sliter med autoriteter.
Det er da likheteen mellom Morgan Kane og meg kommer til syne, lett nervøs med psykopatiske trekk og med en meget dempet stemme spør jeg om jeg har kjørt 20 mil for og få greie på at de ikke kan gjøre noe og må kjøre 20 mil hjem igjen og må gjenta hele javla prosedyren med nye 40 mil etter at jeg har fått tak i deg GULE FOR******* TOLLKORTET. Helt korrekt sa mannen i unniform. Ok men da ringer vi tollstasjonen og spør hva f*** som har skjedd. Som sagt så gjort, ringte tollstasjonen, på med handsfree, får svar og spør hva har skjedd i dette tillfellet og hvorfor. Vi glemte å gi deg det fikk jeg til svar. Nå er jeg på kanten til å bikke over til drapsmann (med tanke på de avstandene vi her snakker om) og gir mannen med uniform telefonen, han gir tollbetjent (som var den samme som momset inn bilen) en kraftig oppstrekk og beordret toll fjotten til å få det tollkortet i posten direkte til biltilsynet.

Siden han nå forstod at jeg var en uskyldig part i dette fåreslo han at vi gjennomførte Identitetskontrollen så den biten var gjort men han fikk den ikke inn i systemet før tollkortet kom, Tusen takk sa jeg og begynte å bli meg selv igjen.
Ja, rammenummer hvor er det. Jeg åpnet panseret og viste ha den plata siden jeg var usikker på hvor det andre var.
Nei det holder ikke han måtte ha det som var slått inn i ramma. Morten S hadde jo fortalt meg at det var ett under baksete, uansett, jeg heiv meg på telefonen til Morten S og en stemme sier: mobilabonenten kan ikke nåes legg igjenn beskjed etter pipetonen og det gjorde jeg.
Mannen i uniform fåreslår at vi kjører ned og inn på kontroll hallen og leiter siden det var varmere der. På tur dit går jeg på GSV, ser Henning er på, inn på PM og skriver RING MEG og mob nr. Inne på hallen vrenger vi bilen, opp med baksete, Henning ringer ikke og vi finner ingen ramme nr. Jeg resignerer og gir opp, sitte delen av baksete står på høykant og mellom der ser jeg ramme nummeret. Jeg hopper ut av bilen jubler, roper og ser ut vel ut som jeg er klinke fette gal.
Mannen i uniform tar bilde og så kommer angsten snikende inn på meg, hva om ikke ramme nummer stemmer overens med vognkortet. Han sjekket og leste og jammen stemte det gitt, hihaa.
Så han knipset bilder her og der og plutselig var det over, ferdig
Han skulle sende meg papirene straks han fikk toll kortet og bilen var lagt inn. Da var det bare å betale en engangsavgift + vrakpant og bilen kunne registreres men..........
Når jeg sjekket dette opp tidligere så Pollmak tollstasjon hvor jeg momset inn bilen at de avgiftene kunne ikke betales der og jeg måtte til Kirkenes for å få det gjort. Dit er det bare 30 mil en vei
Til dette sa mannen i uniform på biltilsynet at det var piss det kunne gjøres der i Polmak. Men jeg skal ringe Tromsø i morra for å få klarhet i dette. Til Pollmak er det heldigvis bare 15 mil en vei, puh.
Da kan jeg kjøre der i fra men tar å sjekker GSV først, lurer jo på hvorfor Henning ikke hadde ringt. PM'n var ikke til og misforstå, det var ett S.O.S jeg synker raskt. Jeg hadde i stresset ikke trykt på ok (send) knappen og PM blei aldri sendt :oops:
Så sånn var min dag hos biltilsynet, hvordan har Deres dag hvert?

Til ADMIN: Kan OK knappen lages litt større?
Mobil 90191238

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Henning » 22 Sep 2014, 20:40

For en historie! For en dag! For et nervøst helvete som jeg selv har vært ute for selv flere ganger (bortsett fra sjuke avstander....)

Nei den PM en kom nok aldre frem:) er såpass gal at jeg sjekker ofte nok til å ringt deg før du var ute av det stedet:)

Har maaaange ganger glemt å trykke ok knappen sjøl - men veit ikke om det skal skyldes meg mer enn størrelsen på OK knappen - men for sympatiens skyld henger jeg meg på det ønske:)

Nei dagen min har vært mindre stress enn deg - dog 5 timer med slipestøv i nesa er ikke å foretrekke - da hadde jeg heller kjørt de fantastiske veiene du fil gleden av å kjøre i dag morges:)

Håper alt går bra videre!!


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
99turbo
Posts: 230
Joined: 18 Nov 2012, 18:27
Location: Gjøvik
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby 99turbo » 22 Sep 2014, 22:08

ynknutse wrote:99turbo
Jeg mistenker at de/den lange breie sletta er til luftforsvaret uten at jeg vil påstå dette. Den på bilde ligger noen mil før Sodankyle. Nærmeste flyplass vil da være Rovanjemi, ca 10 mil fra den sletta og det vil ta for lang tid og avstand ved en krisesituasjon for vanlige fly.....trur jeg.
Det jeg ikke viste var at det var flere plasser rundt i Finland som har samme greiene. Jeg har ikke sett lignende i Sverige.
Det er i utgangspunktet tenkt som reserve for flyvåpenet ja, men ved krig og påfølgende bombing av flyplasser så er de store nok til å ta ned middelstore passasjerfly og transportfly. De finnes flere steder i Finland og ikke alle er nær andre flyplasser og større militære installasjoner og forlegninger så de kan virke litt tilfeldige. Men når det er sagt så er de garantert ikke det, til forskjell fra Norge så planlegger Finner ;) Tror det er en sær Finsk greie ja, aldri sett noe lignende noe annet sted.
Kjipt med toll som roter og glemmer og veldig kjipt med slike stress situasjoner, men godt at det ordnet seg delvis og at andre er serviceminded og gjør det de kan for å fikse problemene best mulig. Lykke til videre :)
Last edited by 99turbo on 22 Sep 2014, 22:16, edited 1 time in total.
78 99 turbo (skal restaureres)
78 99 EMS (under restaurering)
85 900 I (rustfri og hissig......)
03 9-3 SS (små sint og klegg på vegen.......)
07 VW Transporter 4motion

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sv: Da blei det denne her.

Postby Yngve Knutsen » 22 Sep 2014, 22:16

Men ganske fornuftig av finnene spør du meg men nå bortkastet. En eller to bomber så er vi i steinalderen uansett
Mobil 90191238

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Sv: Da blei det denne her.

Postby Yngve Knutsen » 23 Sep 2014, 13:56

I dag fikk jeg pakke, hihaa
Noen som gjetter hva det er :mrgreen: ?
Image
Mobil 90191238

User avatar
Henning
Posts: 2989
Joined: 28 Oct 2012, 17:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Henning » 23 Sep 2014, 15:24

Du har sikkert nevnt det før i tråden din men finner ikke igjen - sikkert en enda større kniv. Men mest sansynlig en V4 del .......


Sent from my iPhone using Tapatalk
Saab 92B 1955(X) / Saab 95 1971(DEN BLÅ!) / Saab 9-3t 2003 (dritbil) / Kawasaki 750 cafe Racer / BMW f650GS

User avatar
Yngve Knutsen
Posts: 1145
Joined: 30 Aug 2014, 19:36
Location: Berlevåg
Contact:

Re: Da blei det denne her.

Postby Yngve Knutsen » 23 Sep 2014, 15:29

Nop
Mobil 90191238


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest